Ledsen att jag citerar samma AB-artikel igen lite längre ned men med nedan citat från VG och DN.no kan man nog bara säga case closed.
Citat:
En av kvinnene som ble stengt inne på et hotellrom fortalte det til nåværende sportsredaktør Vegard Jansen Hagen, han var fotballsjef den gangen. En annen kvinnelig kollega var også blitt utsatt for det samme: Hun ble holdt igjen på et hotellrom mot sin vilje. Han tok en alvorsprat med mannen bak handlingene og ga ham beskjed om at slikt ikke måtte gjenta seg.
https://www.dn.no/etterBors/2017/11/14/1630/Medier/lot-ansatt-fortsette-etter-trakassering
Hagen var alltså chef för fotbollen på TV2 när det norsk media skriver om inträffade.
Citat:
VG kjenner til innholdet i varselet fra en av kvinnene. Hun skal ha varslet ledelsen om sine opplevelser gjentatte ganger. Til tross for dette fikk mannen fortsette i jobben. En av episodene hun varslet om skal ha funnet sted etter at den mannlige kollegaen skal ha bedt henne om å bli med til en rolig del av TV2-lokalene.
Han skal ha vært tydelig ruset. Da de kom inn på rommet skal han ha begynt å kneppe opp buksene sine. Så tok han tak i hodet hennes, og trykket det hardt ned mot underlivet sitt, ifølge VGs opplysninger.
Citat:
Tidligere kommunikasjonsdirektør i TV 2 Rune Indrøy bekrefter at han ble kontaktet av den kvinnelige ansatte.
– Jeg fikk servert en svært sterk historie fra vedkommende, og jeg hadde ingen grunn overhode til å mistro henne. Det førte til at jeg umiddelbart skrev en rapport etter en veldig lang samtale med henne, som jeg sendte videre til sjefen i TV2 og to av mine andre kolleger i ledergruppen. En rapport med noen veldig klare konklusjoner og anbefalinger. Da gikk det bare noen dager før vedkommende mistet jobben, sier Indrøy til VG.
– Bakgrunnen for at jeg skrev rapporten var at kvinnen som kontaktet meg gjentatte ganger hadde tatt opp dette med avdelingsledelsen, sier han.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/tv-2-redaktoer-visste-om-sex-trakassering-uten-aa-gripe-inn/a/24187037/
Citat:
Men på senare tid har kvinnor på hans förra arbetsplats berättat om upprepade sexuella trakasserier.
En kvinna ska flera gånger ha gått till sin chef och rapporterat om övergrepp från experten. Vid ett tillfälle ska han ha varit uppenbart berusad på arbetsplatsen och försökt tvinga till sig sexuella tjänster. Ändå fick han jobba vidare i mer än ett år.