Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hur hade han tänkt ta sig därifrån, tro? Det var väl inte meningen heller ..... och barnen fanns säkert inte ens där. Han blev lurad i en djävulsk fälla - arrangerad av JM och utförd av henne med lite bistånd från andra smvetslösa. Eller tubbade, personer. Det är vad jag tror efter allt jag har läst i både FUPen, övriga förhör och i övrigt.
Han måste ha planerat att hämta barnen och sedan ta tåget tillbaka till den nya kvinnan i sitt liv.
Sedan, hur han gick i JMs djävulska fälla, det har jag funderat på så jag blir tokig... En kvinna, som han uppenbarligen är rädd för, hur kan hon få honom att överge sin ursprungliga plan? Och dessutom gå med på att åka med henne till ett ställe där ingen av dem är välkommen till? En gåta.
Min tanke har varit att JM, på något sätt, fått honom att tro att om han går med på att fira hans födelsedag tillsammans med henne och barnen i stugan, så kommer hon inte bråka mer om barnen (om dom nu gjort det?).
Alternativt, så har hon vädjat till honom att gå med på allt, pga att det är barnen som vill fira honom.
Vi/jag måste inse att vi pratar om en mycket manipulativ kvinna.
Jag lägger till min tredje teori. Eller så blir han dödad innan han hinner bli manipulerad av JM.