Citat:
Ursprungligen postat av
ElsaLisa
Det beror ju helt på hur man lever, gör man ett samarbete i veckan och får 30 000 för det så hade iallafall jag klarat mig så det räckte och blev över.
Ja vad hennes man pysslar med verkar ju vara ett mysterium, bloggar inte han oxå? eller jag har helt fel för mig, isåfall skriver han inte där om sitt arbete?
Går Hannas alla barn i skolan? Jag har noll koll på deras ungars åldrar, har inte ,Maggan fler skolbarn? därav högre kostnad? om dom inte går i skolan kanske de e därför mormor ska flytta med, som nanny när Hanna jobbar.. får nog börja läsa deras bloggar igen känns det som.
Alla får ju inte 30 000 kr för samarbeten. Vissa får väl mer, andra mindre. Sen beror det ju också på hur samarbetet ser ut, dess omfattning osv.
Maggan har fyra barn (+ sonen som dog): två tonårspojkar med Hedman samt två pojkar på sex respektive ett år. Äldsta sonen med Hedman har hoppat av gymnasiet och håller på med thaiboxning.
Hannahs äldsta son är sexton år och har börjat på internatskolan i Sigtuna pga att han inte vill flytta till Spanien. Det är inte billigt att ha sonen på denna skola precis...
Den andra sonen är fjorton år och sen har hon två flickor på åtta respektive fem år.
Så ungefär samma barnläge för båda systrarna alltså.
Jag har inte koll alls på vad det kostar med skolgång i Spanien. Någon annan som vet mer får gärna bidra med kunskap i frågan i så fall. Hannah har i alla fall råd med både skola i Spanien + internatskolan i Sigtuna. I Maggans fall skulle det kanske inte ens behöva bli aktuellt med någon internatskola för nåt av barnen men hon tycks alltså ändå inte har råd med kostnaderna i Spanien.
Peter har bloggat tidigare men jag hittar ingen aktuell blogg med honom nu. Han och Hannah har ju tillsammans ägnat sig åt en del företagande och det kanske han fortfarande gör? De har ju dock inte varit så framgångsrika verkar det som så från den verksamheten kan det väl inte finnas så mycket pengar, snarare så borde de ju ha skulder att betala?
Sen återstår ju husförsäljningen och där kanske det blev en hel del i vinst.
Hannahs mamma ska inte flytta till Spanien, i alla fall inte i nuläget. Det var en skribent här som hade fattat Hannahs flyttvideo fel.