2017-11-10, 23:04
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Om du läser mitt första svar så skrev jag i SPANIEN, inget om Marbella specifikt. Men vi släpper det. Nu verkar de ändå bara ha hyrt huset.

El- och vattenkostnad är fortfarande åtminstone dubbelt så dyrt i hela sydeuropa. Det är det enda jag har att säga i detta ämne.
Citera
2017-11-11, 01:07
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Omöjligt att värdera huset efter de korta klippen. Ser ut att vara rätt stor i ok men inte fantastiskt skick och en bit upp i bergen typ La Quinta eller liknande. Vild gissning kring 2 milj€, men mer bilder och info behövs. Kan vara en bra bit bort med som egentligen inte är Marbella. Ingen aning efter den korta filmen.
Intressant. Tack för din input

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nu verkar det som att de bara hyr huset. Hon skriver att "vi börjar med 6 månader och flyttar hem om vi inte trivs" (ej ordagrant). Tror inte man formulerar sig så om man köpt något.
Ok, ja det förändrar ju läget lite i så fall även om det knappast är billigt ändå.
Citera
2017-11-14, 12:36
Medlem
Har inte läst dessa damers bloggar på länge, men blev nyfiken på flytten efter att ha sett på insta. ser här att många undrar var dom får pengar, bloiggare eller influensers som det nu heter tjänar ju bättre än många andra, typ 30 000 i månader, såg på programmet Anitha och där berättade KZ att hon tar minst 30 000 på samarbeten på instagram, vet inte hur många HG och MG gör. på sina bloggar, men tror nog dom klarar sig iallafall. Var ska Maggan flytta undrar jag??
Citera
2017-11-14, 16:55
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElsaLisa
Har inte läst dessa damers bloggar på länge, men blev nyfiken på flytten efter att ha sett på insta. ser här att många undrar var dom får pengar, bloiggare eller influensers som det nu heter tjänar ju bättre än många andra, typ 30 000 i månader, såg på programmet Anitha och där berättade KZ att hon tar minst 30 000 på samarbeten på instagram, vet inte hur många HG och MG gör. på sina bloggar, men tror nog dom klarar sig iallafall. Var ska Maggan flytta undrar jag??

Hannah verkar ju bli sponsrad en del men det kan ju inte vara hennes bloggverksamhet som håller igång hela familjen. Vad gör hennes man nu kan man ju också fråga sig?
De har ju haft en del företag tidigare men affärerna tycks ju inte ha gått alltför bra.
Till klädföretaget skaffade de sig tjusigt kontor och showroom på Karlavägen men det blev inte långvarigt.
Hade Hannah dragit in så mycket pengar så behöver hon väl inte jobba som "mäklare" i Spanien heller som en nödlösning.

Edit: På bloggen undrade någon om även Maggan skulle flytta till Spanien och hon svarade:
Hade älskat Spanien!!! Hade flyttat imorgon om jag hade haft råd. Så jäkla dyrt med skola😫😫😫😫😫😫

Så för Maggan verkar ekonomin sätta stopp. Har Hannahs familj det så mycket bättre ställt verkligen?
Senast redigerad av Lostworld 2017-11-14 kl. 17:11.
Citera
2017-11-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hannah verkar ju bli sponsrad en del men det kan ju inte vara hennes bloggverksamhet som håller igång hela familjen. Vad gör hennes man nu kan man ju också fråga sig?
De har ju haft en del företag tidigare men affärerna tycks ju inte ha gått alltför bra.
Till klädföretaget skaffade de sig tjusigt kontor och showroom på Karlavägen men det blev inte långvarigt.
Hade Hannah dragit in så mycket pengar så behöver hon väl inte jobba som "mäklare" i Spanien heller som en nödlösning.

Edit: På bloggen undrade någon om även Maggan skulle flytta till Spanien och hon svarade:
Hade älskat Spanien!!! Hade flyttat imorgon om jag hade haft råd. Så jäkla dyrt med skola😫😫😫😫😫😫

Så för Maggan verkar ekonomin sätta stopp. Har Hannahs familj det så mycket bättre ställt verkligen?

Det beror ju helt på hur man lever, gör man ett samarbete i veckan och får 30 000 för det så hade iallafall jag klarat mig så det räckte och blev över.
Ja vad hennes man pysslar med verkar ju vara ett mysterium, bloggar inte han oxå? eller jag har helt fel för mig, isåfall skriver han inte där om sitt arbete?
Går Hannas alla barn i skolan? Jag har noll koll på deras ungars åldrar, har inte ,Maggan fler skolbarn? därav högre kostnad? om dom inte går i skolan kanske de e därför mormor ska flytta med, som nanny när Hanna jobbar.. får nog börja läsa deras bloggar igen känns det som.
Citera
2017-11-14, 19:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det beror ju helt på hur man lever, gör man ett samarbete i veckan och får 30 000 för det så hade iallafall jag klarat mig så det räckte och blev över.
Ja vad hennes man pysslar med verkar ju vara ett mysterium, bloggar inte han oxå? eller jag har helt fel för mig, isåfall skriver han inte där om sitt arbete?
Går Hannas alla barn i skolan? Jag har noll koll på deras ungars åldrar, har inte ,Maggan fler skolbarn? därav högre kostnad? om dom inte går i skolan kanske de e därför mormor ska flytta med, som nanny när Hanna jobbar.. får nog börja läsa deras bloggar igen känns det som.

Alla får ju inte 30 000 kr för samarbeten. Vissa får väl mer, andra mindre. Sen beror det ju också på hur samarbetet ser ut, dess omfattning osv.

Maggan har fyra barn (+ sonen som dog): två tonårspojkar med Hedman samt två pojkar på sex respektive ett år. Äldsta sonen med Hedman har hoppat av gymnasiet och håller på med thaiboxning.
Hannahs äldsta son är sexton år och har börjat på internatskolan i Sigtuna pga att han inte vill flytta till Spanien. Det är inte billigt att ha sonen på denna skola precis...
Den andra sonen är fjorton år och sen har hon två flickor på åtta respektive fem år.
Så ungefär samma barnläge för båda systrarna alltså.

Jag har inte koll alls på vad det kostar med skolgång i Spanien. Någon annan som vet mer får gärna bidra med kunskap i frågan i så fall. Hannah har i alla fall råd med både skola i Spanien + internatskolan i Sigtuna. I Maggans fall skulle det kanske inte ens behöva bli aktuellt med någon internatskola för nåt av barnen men hon tycks alltså ändå inte har råd med kostnaderna i Spanien.

Peter har bloggat tidigare men jag hittar ingen aktuell blogg med honom nu. Han och Hannah har ju tillsammans ägnat sig åt en del företagande och det kanske han fortfarande gör? De har ju dock inte varit så framgångsrika verkar det som så från den verksamheten kan det väl inte finnas så mycket pengar, snarare så borde de ju ha skulder att betala?
Sen återstår ju husförsäljningen och där kanske det blev en hel del i vinst.

Hannahs mamma ska inte flytta till Spanien, i alla fall inte i nuläget. Det var en skribent här som hade fattat Hannahs flyttvideo fel.
Citera
2017-11-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Jag har inte koll alls på vad det kostar med skolgång i Spanien. Någon annan som vet mer får gärna bidra med kunskap i frågan i så fall. Hannah har i alla fall råd med både skola i Spanien + internatskolan i Sigtuna. I Maggans fall skulle det kanske inte ens behöva bli aktuellt med någon internatskola för nåt av barnen men hon tycks alltså ändå inte har råd med kostnaderna i Spanien.

Svenska skolan tar, ungefär 2500-3000 €/barn/termin. Väljer dem en internationell privatskola så tillkommer även uniformkostnad samt material.
Citera
2017-11-14, 21:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessie75
Svenska skolan tar, ungefär 2500-3000 €/barn/termin. Väljer dem en internationell privatskola så tillkommer även uniformkostnad samt material.

Ok, tack för det.
Citera
2017-11-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessie75

Kan ju vara så att Peter har fått jobb på något internationellt företag som betelar barnens skolgång, tror ju inte en mäklarfirma gör det iallafall.
Citera
2017-11-15, 09:56
Medlem
[quote=Lostworld|62338752]Alla får ju inte 30 000 kr för samarbeten. Vissa får väl mer, andra mindre. Sen beror det ju också på hur samarbetet ser ut, dess omfattning osv.

Maggan har fyra barn (+ sonen som dog): två tonårspojkar med Hedman samt två pojkar på sex respektive ett år. Äldsta sonen med Hedman har hoppat av gymnasiet och håller på med thaiboxning.
Hannahs äldsta son är sexton år och har börjat på internatskolan i Sigtuna pga att han inte vill flytta till Spanien. Det är inte billigt att ha sonen på denna skola precis...
Den andra sonen är fjorton år och sen har hon två flickor på åtta respektive fem år.
Så ungefär samma barnläge för båda systrarna alltså.

Peter har bloggat tidigare men jag hittar ingen aktuell blogg med honom nu. Han och Hannah har ju tillsammans ägnat sig åt en del företagande och det kanske han fortfarande gör? De har ju dock inte varit så framgångsrika verkar det som så från den verksamheten kan det väl inte finnas så mycket pengar, snarare så borde de ju ha skulder att betala?
Sen återstår ju husförsäljningen och där kanske det blev en hel del i vinst.

Hannahs mamma ska inte flytta till Spanien, i alla fall inte i nuläget. Det var en skribent här som hade fattat Hannahs flyttvideo fel.[/QU

Absolut får ju alla olika betalt. är ju baserat på antal läsare och följare. tack för sammanfattningen, hade bra koll för något år sen, men numera läser jag inga bloggar alls. nu är det lockande att börja igen.
Citera
2017-11-15, 16:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Kan ju vara så att Peter har fått jobb på något internationellt företag som betelar barnens skolgång, tror ju inte en mäklarfirma gör det iallafall.

Hannah har sagt att hon betalar för Sigtuna-skolan och att Williams pappa Andreas Carlsson inte vill göra det.

Peter ska tydligen pendla mellan Sverige och Spanien så jag vet inte vad det är för affärer han har i Sverige, om han är anställd eller egen företagare fortfarande.

Citat:

Absolut får ju alla olika betalt. är ju baserat på antal läsare och följare. tack för sammanfattningen, hade bra koll för något år sen, men numera läser jag inga bloggar alls. nu är det lockande att börja igen.
Varsågod
Citera
2017-11-15, 17:38
Medlem
[quote=Lostworld|62346259]Hannah har sagt att hon betalar för Sigtuna-skolan och att Williams pappa Andreas Carlsson inte vill göra det.

Peter ska tydligen pendla mellan Sverige och Spanien så jag vet inte vad det är för affärer han har i Sverige, om han är anställd eller egen företagare fortfarande.

men va jobbigt med pendling och ett barn kvar hemma, tänk om något skulle hända och man är så långt bort, förstår inte hur man kan välja det när den andra föräldern bor på andra sidan atlanten, har en 16 åring, visst är dom stora, men inte så stora så man väljer att bo i ett annat land, vad gör dom om han inte trivs på intrenat, de eju inte för alla att gå på internat.
Och pendla e ju märkligt, flyttar man utomlands så e de väl för att bo tillsammans där,ja alla tänker ju olika. har tyckt Hanna verka vettig innan och Maggan mer lättsam, har ändrats mer och mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in