2017-10-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
3 sidor om Lina.....
(FB) Lina 23, försvunnen sedan 2017-07-06

Snart 700 sidor om Patrik som avslutade sitt liv på eget initiativ på något märkligt sätt....

Men det är ju knappast varken Patrik eller hans familjs fel, att inte andra försvunna personer har flera hundra sidor på flashback..!
Citera
2017-10-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja att skämta när man t ex arbetar med svårt sjuka människor eller andra yrken där man får se och uppleva saker vi inte kan föreställa oss. Förstår att dessa våra hjältar måste skämta för att klara sitt arbete.

Men att komma med vidriga påstående om hur Patriks kropp ser ut nu, "nu är han rutten finns snart bara ben kvar", "han får skylla sig själv" bara några i raden av vidriga kommentarer.
Kan inte tänka mig att räddningspersonal står framför en döende person och skämtar om skadorna,
precis som man inte skriver så otäcka grejer i MPS gruppen om Patrik.

Tror du Patriks föräldrar lättare kan bearbeta sin sorg över sonen med hjälp av din svarta komik? Respektlöst av dig.

Måste citera en annan text du skrev
"Kommer Patrik pappas fortsätta likt Ruben Högbom gjort 34 år efter sin sons oförklarliga försvinnande 😥😱" du skrev även att livet måste gå vidare
Tycker du att det på något sätt är konstigt att om han inte hittas att föräldrarna aldrig kommer att glömma honom och kanske hoppas resten av livet?

En fråga till dig Makaber, varför stör du dig så fruktansvärt mycket på att så många människor engagerar sig i Patriks försvinnande?
Det är väl ändå upptill var och en att engagera sig i vad man vill utan att det skall förlöjligas av någon annan.

Ett ganska sjukt beteende, kan jag tycka, att känna att man får ut ngt av att skriva på det där sättet. Ingen respekt för familjen överhuvudtaget..
Citera
2017-10-31, 08:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Ett ganska sjukt beteende, kan jag tycka, att känna att man får ut ngt av att skriva på det där sättet. Ingen respekt för familjen överhuvudtaget..

😂😂😂

Ja det är märkligt att många är så känsliga gällande stackars Patrik.
Men andra får skriva helt fritt utan att någon känner sig kränkt. Exempelvis journalister om Kim Wall, en styckning i detalj beskriven i svenska medier. Även andra fall beskrivs oerhört noga.

Jämför det med skämt inlägg av ”Patrik Skelettfeldt, Likfeldt, Patrik Ande Linfeldt osv.. som ligger och ruttnar i ett hål i marken och funderar över livet. Även besviken på HittaPatrikKärringa som aldrig hittade honom 😜
Men som alltid var vid gott mod på slutet ändå!

Dubbelmoral! 😎

Sedan har det aldrig handlat om Patrik personligen eller hans familj som jag skrev tidigare. Utan de 25k lättkränkta HittaPatrik kärringa som trodde han levde efter sju veckor spårlöst försvunnen. De hade en obstinat inställning att anmäla allt de blev kränkta utav.
😱
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-10-31 kl. 08:37.
Citera
2017-10-31, 08:53
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
😂😂😂

Men andra får skriva helt fritt utan att någon känner sig kränkt. Exempelvis journalister om Kim Wall, en styckning i detalj beskriven i svenska medier. Även andra fall beskrivs oerhört noga.

Jämför det med skämt inlägg av ”Patrik Skelettfeldt, Likfeldt, Patrik Ande Linfeldt osv.. som ligger och ruttnar i ett hål i marken och funderar över livet. Även besviken på HittaPatrikKärringa som aldrig hittade honom 😜

Dubbelmoral! 😎

Sedan har det aldrig handlat om Patrik personligen eller hans familj som jag skrev tidigare. Utan de 25k lättkränkta HittaPatrik kärringa som trodde han levde efter sju veckor spårlöst försvunnen. De hade en obstinat inställning att anmäla allt de blev kränkta utav.
😱

Skulle man vara lättkränkt för man tror att Patrik lever menar du? Vad vet du om vad det finns för spår ens?
Citera
2017-10-31, 09:31
Avstängd
Citat:

Tillägg: Jag var med och startade i en av de där ”hemska” ”nidgrupperna” som tog upp diverse teorier om Patriks ev försvinnande. Vi fick mängder med material inskickat från gemene HP realister. 30% var publicerat och 70% skulle vi publicera. Men sidan raderades av Facebook pgr av antalet anmälningar uppmanade av HP sekten. Det var som ironiskt svar, till denna skara, diverse alternativ Patrik profiler skapades. En slags vendetta.
Citera
2017-10-31, 09:57
Avstängd
Finns svaret till Patriks försvinnande på Darknet?

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Intressant genomgång men... Rykten? Varifrån?

Nu kanske dags att diskutera Patriks försvinnande.

Jag antar att Patriks avgång beror på att han skulle köpa droger.

Första gången jag märkte det var när några olika personer i HP gruppen tyckte Patrik påminde om en drogmissbrukare på några foton.
Det andra var väl att resan till Visby var Patrik mentalt förvirrad berodde det på droger?
Det tredje är att Patrik kände väl någon i Falun/ Hallsberg som kunde vara en kandidat till droglangare.
Det fjärde det har gått massa rykten i Hallsberg att Patrik försvunnit pgr en drogaffär ody. Att han steg av för att träffa några tjackpundare. Trovärdigheten från dessa rykten kanske man bör fundera över. Det fanns också rykten att han gick på en fest i Hallsberg.

Snubbans fråga varför satt Patrik kvar i kupén och sedan bryskt steg av kan förklaras att han funderade, om han skulle gå ut och möta folk som han fått kontakt med. Kanske han hade tvivel att något otäckt kunde ske men han kunde sig tvingad. Kanske han var kurir ngn slags oskyldig mellanhand för att tjäna snabba pengar.

Sedan är det väldigt massa droghandel i Hallsberg, om Patrik klev av där för att fylla på förrådet är det väl väldigt logiskt!!??? 🤔

Att unga människor mördas i droghandeln som pågår runt om är väldigt vanligt. Det verkar vara petitesser folk ”avrättas” för idag. Tyder på att det finns många mentalt störda droglangare. Tänk om Patrik mötte upp en sådan?

Min teori är att Patrik har fått kontakter med lokala droglangare i Hallsberg via darknet.

Patrik gick till överenskommen mötesplats och något gick fel. De han stämt träff med ställde ut bagaget på ett cyniskt genomtänkt sätt.

Min önskan och fråga till detta forum är följande. Finns det någon/ några datakunniga personer som skulle kunna efterforska om detta på darknet? Det kanske går att hitta digitala spår. Eller få kontakt med langare som kan berätta vad som hänt!??

Jag har ingen kunskap om darknet alls. Däri får kompetenta personer ta vid.

Vill avslutningsvis citera JL.

http://www.dalademokraten.se/blaljus/inga-spar-efter-forsvunne-patrik-det-har-gjorts-for-lite-fran-polisens-sida

– Efter alla veckor utan några spår tycker vi det är konstigt att man inte misstänker brott. Möjligheten finns ju. Med tanke på att det inte finns några spår mer än att hans väskor har hittats i Hallsberg och att det har letats runtom i trakten, säger Jörgen Linfeldt.

Nu har jag fyllt ut detta forum med spaltmeter text. Detta inlägg är egentligen slutklämmen jag vil komma.

Vällmött och Hoppas att Patriks försvinnande får ett avslut!

/ 😎
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-10-31 kl. 10:05. Anledning: Tillägg av citat JL
Citera
2017-10-31, 10:12
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Alltså man kan ju bara spekulera om varför vissa människor gottas i andra människors sorg. Att viga halva sin fritid åt att ge sörjande människor något att våndas över.
Man kan förstå att en människa som gör så har stora problem själv och viger sitt liv åt detta.

En möjlig Asperger/Autism-typ av personlighet som stimuleras och kanske eggas åt att folk blir upprörda över hens sätt att framföra orden.

Förmodligen en väldigt liten människa som är duktigt på att försöka hävda sig bakom ett tangentbord

Man startar Nidgrupper, namninsamling och när man inte får det gehör man önskar så kliver man lite närmare.

https://www.skrivunder.com/hitta_patrik_linfeldts_kvarlevor

Jag har själv suttit i sitsen som familjen gör nu och då menar jag inte med en försvunnen anhörig utan folk som kastar skit rätt upp i ansiktet på en vid en stor förlust.
Äckligt och väldigt lågt 😡
Citera
2017-10-31, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Alltså man kan ju bara spekulera om varför vissa människor gottas i andra människors sorg. Att viga halva sin fritid åt att ge sörjande människor något att våndas över.
Man kan förstå att en människa som gör så har stora problem själv och viger sitt liv åt detta.

En möjlig Asperger/Autism-typ av personlighet som stimuleras och kanske eggas åt att folk blir upprörda över hens sätt att framföra orden.

Förmodligen en väldigt liten människa som är duktigt på att försöka hävda sig bakom ett tangentbord

Man startar Nidgrupper, namninsamling och när man inte får det gehör man önskar så kliver man lite närmare.

https://www.skrivunder.com/hitta_patrik_linfeldts_kvarlevor

Jag har själv suttit i sitsen som familjen gör nu och då menar jag inte med en försvunnen anhörig utan folk som kastar skit rätt upp i ansiktet på en vid en stor förlust.
Äckligt och väldigt lågt 😡

Jag lider tyvärr inte av autism/ asberger och har behov av grandiosteori på nätet.
Idén Att starta en namninsamling har jag aldrig kommit på 🤔 måste erkänna att det var ett rätt humoristiskt påhitt.

Finns tydligen fler sk 👹. Mata inte trollen, lyderr netikett ordspråket. Du kanske väcker trolliga impulser, hos troll med ”spektrum” diagnos. 😰
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-10-31 kl. 11:11.
Citera
2017-10-31, 11:28
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Jag lider tyvärr inte av autism/ asberger och har behov av grandiosteori på nätet.
Idén Att starta en namninsamling har jag aldrig kommit på 🤔 måste erkänna att det var ett rätt humoristiskt påhitt.

Finns tydligen fler sk 👹. Mata inte trollen, lyderr netikett ordspråket. Du kanske väcker trolliga impulser, hos troll med ”spektrum” diagnos. 😰

Du svarade aldrig på frågan om vad du vet vad det finns för spår.. Du skriver återkommande ”spårlöst försvunnen”..

Men AS-Personlighet menade jag självklart en människa som har svårt att sätta sig in i andra människors känslor. Inte ordagrant att den som skriver äckelinlägg har just en AS-Diagnos.
Citera
2017-10-31, 12:46
Medlem
Citat:

Det gäller ju inte specifikt Patrik, utan det skulle ju gälla vem som helst.

Förövrigt tror inte jag heller att han är kvar i livet, men för den skull kan man visa respekt för anhöriga.
Citera
2017-10-31, 12:52
Avstängd
Citat:
Det gäller ju inte specifikt Patrik, utan det skulle ju gälla vem som helst.

Förövrigt tror inte jag heller att han är kvar i livet, men för den skull kan man visa respekt för anhöriga.

Apropå känslighet dessa två händelse/ hobby kan det ha något med Patriks försvinnande att göra?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tågsurfing

https://www.dn.se/nyheter/sverige/forsvunnen-vaktmastare-dog-i-soppress/

😈
Citera
2017-10-31, 13:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
😂😂😂

Dubbelmoral! 😎

😱

Du jämför två ojämförbara tragedier.

Den ena är ett ("förmodat") mord där man hittat delar av en kropp och en förundersökning pågår. Det finns ett stort allmänintresse och man har konkreta bevis och uttalanden från förhör. Att man delger allmänheten denna information är inte lika med att skämta, raljera, ironisera eller förlöjliga Kim Walls död.

Det andra är ett försvinnande, utan objektiva bevis för vad som hänt och utan kropp. Ingen vet något om vad som hänt Patrik, det finns ingen kropp, inga misstänkta,inga bevis. Allt som sägs är endast spekulationer. Allmänheten har fått ta del av en del av de få bevis som finns, t ex filmen och väskorna. Några intervjuer med polis, Patriks pappa och kvinnan från tåget. Det är allt vi har.

Att då prata om hur kroppen ser ut i förlöjligande texter i ordlekar på fejkade facebooksidor?

Du pratar om dubbelmoral. Ja, det finns dubbelmoral överallt i samhället. Alla människor fungerar på ett eller annat vis på det sättet. Det är viktigt för varje person att försöka lära sig och försöka utvecklas som person för att bli en bättre människa.

Man får börja med sig själv!

Når du ut med ditt budskap? Vilket vet jag inte, vilket är det?

Jag förstår att en viktig sak för dig är att utmärka sig, uppröra och synas. Läs dessa tänkvärda ord från en känd författare, Hjalmar Söderberg:

"Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.”

Av dina inlägg förstår jag att det inte är det första och inte heller det andra som du vill uppnå. Tror inte heller det näst sista.

Känner du igen dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in