Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-13, 23:59
  #1
Medlem
Skrik & Paniks avatar
De år jag har varit medlem här har varit ganska odramatiska. Visst, jag kan diskutera och käfta och gå ganska långt ibland men inte så att jag har blivit avstängd. Ett par varningar med långt mellanrum är allt.

I #metoo-hysterin löpte flera trådar amok och det var kraftigt OT av ett stort antal medlemmar både här och där, jag själv inkluderad. Jag åkte på en varning med rätta, jag säger inget om det.

Samma kväll åkte jag på ännu en varning, faktiskt pga ett inlägg där jag aktivt avslutade en OT-diskussion. Den varningen motsatte jag mig utan resultat. Flera fortsatte sin OT och trams i skvallerforumet som formligen kokade de här kvällarna.

Döm om min förvåning när jag idag fick ännu en varning för trams och OT i Laidback. Detta i en tråd jag deltog i och jag höll mig till ämnet men tråden stängdes av oklar anledning. Stängningen motiverades med ett kort "Nej, det här håller inte".
Mitt inlägg raderades men de andras står kvar. Jag tolkar det som att det bara var jag som varnades. Fattar inte varför.

Nu har jag alltså fått tre varningar på tre veckor, de två sista inläggen är verkligen sådana som normalt sett skulle gå under radarn. Detta får mig att stilla undra om man efter en varning får röd flagg, eller markering så att man har ögonen på sig ett tag.
Jag kan inte tolka det annorlunda.

Med tanke på hur låg nivån på FB har blivit de senaste åren så slinker det mesta igenom, men tydligen inte om man väl är inne i varningssystemet.

Så, ligger det något i att man rödflaggas under en period när man blivit varnad en gång?
Citera
2017-11-14, 00:17
  #2
Moderator
Tinuviels avatar
Nej, något sådant system har vi inte.

Du har skrivit en rad inlägg som klockrent brutit mot 0.03/0.06. Gör man det riskerar man att erhålla varningar.
Citera
2017-11-14, 00:18
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Nej, det finns inget sådant med rödflaggningar.
Dina varnigar är grundade på att du postat 0.06 regelbrott och OT-inlägg, du har fått varningarna utfärdade av helt olika moderatorer.
Citera
2017-11-14, 00:19
  #4
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, något sådant system har vi inte.

Du har skrivit en rad inlägg som klockrent brutit mot 0.03/0.06. Gör man det riskerar man att erhålla varningar.
Icke. Det sista inlägget jag varnades för hörde till trådens ämne i allra högsta grad.
Nytt försök, tack.
Citera
2017-11-14, 00:20
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Icke. Det sista inlägget jag varnades för hörde till trådens ämne i allra högsta grad.
Nytt försök, tack.
Vill du diskutera enskilda varningar har du att följa rutinerna för klagomål:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Du frågade om användare som fått varningar utdelade rödflaggades på något sätt. Så är inte fallet.
Citera
2017-11-14, 00:22
  #6
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vill du diskutera enskilda varningar har du att följa rutinerna för klagomål:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Du frågade om användare som fått varningar utdelade rödflaggades på något sätt. Så är inte fallet.
Tjenare.
Jag har följt exakt de rutiner som avses. Hade Rusken haft ordning på sin inkorg hade jag inte postat här.
Helt enligt direktiven.
Citera
2017-11-14, 00:26
  #7
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nej, det finns inget sådant med rödflaggningar.
Dina varnigar är grundade på att du postat 0.06 regelbrott och OT-inlägg, du har fått varningarna utfärdade av helt olika moderatorer.
Olika moderatorer ja.
Det är därför jag undrar om det rödflaggas.
Citera
2017-11-14, 00:32
  #8
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Tjenare.
Jag har följt exakt de rutiner som avses. Hade Rusken haft ordning på sin inkorg hade jag inte postat här.
Helt enligt direktiven.
I inlägget tog du upp att du erhållit varningar i andra trådar och du fick en varning för 0.06, helt enligt regelverket:
Citat:
0.06. Moderatorsåtgärder
Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM.
Citera
2017-11-14, 00:37
  #9
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Olika moderatorer ja.
Det är därför jag undrar om det rödflaggas.

Och det finns inga sådana rödflaggningar.
Citera
2017-11-14, 00:38
  #10
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I inlägget tog du upp att du erhållit varningar i andra trådar och du fick en varning för 0.06, helt enligt regelverket:
Ja, för att trådens ämne var posthoreri och det var vad jag berättade att jag attackerat.

Jag inser att jag fick svar a la moment 22.

*klick*
Citera
2017-11-14, 00:38
  #11
Moderator
Tinuviels avatar
Vid kontroll visar det sig att TS som nu övergått till att klaga på en enskild varning inte följt rutinerna för klagomål. Det räcker inte att skicka ett PM, man måste också ge moderatorn tid att svara, något som inte skett i det här fallet.

Tråden låses med en varning för 0.06.

När TS följt rutinerna kan den låsas upp igen på TS begäran.

// mod
Citera
2017-11-14, 02:11
  #12
Moderator
Tinuviels avatar
Enligt uppgift från TS var Ruskigbuss PM-korg full varför rutinerna inte kunde följas. Tråden låses upp för diskussion.

// mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback