Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-13, 19:54
  #13
Medlem
Anamnes, tack; Ålder, hereditet för psykiatrisk sjukdom, när uppkom symtomatologin, suicidförsök, hur länge brukar en episod vara, vad har du skattat på MADRS, tidigare suicidförsök, tar du droger/alkohol och i så fall vilka? Pratar vi om samsjuklighet?

Vad ska vi svara på egentligen? Skriv till problem så försöker vi hjälpa dig. Avseende medikament, det är en jävla skillnad på vad du får, låter helt ogenomtänkt. Anafranil används vid melankolisk depression, passar du profilen? Cipralex som andrahandsval, Venlafaxin vid ångestillstånd alt. minnesproblem (över 75 mg kickar noradrenerga fasen in - så vilken dos tog du?). Har centralstimulantia haft något effekt? Hur har du upplevt vardagen?

Lyrica är skräp. Finns absolut ingen medicinsk indikation för det såvida du inte lider av neuropatisk smärta plus ångest, vägen från att bli av med Lyricamissbruket är brutalt och dem flesta läkare nedtitrerar det på fel sätt.

Jag har träffat liknande fall och det röre sig om autismspektrumsstörning.

Har du testat Lamotrigin i över 200 mg?
Citera
2017-11-13, 20:11
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Anamnes, tack; Ålder, hereditet för psykiatrisk sjukdom, när uppkom symtomatologin, suicidförsök, hur länge brukar en episod vara, vad har du skattat på MADRS, tidigare suicidförsök, tar du droger/alkohol och i så fall vilka? Pratar vi om samsjuklighet?

Vad ska vi svara på egentligen? Skriv till problem så försöker vi hjälpa dig. Avseende medikament, det är en jävla skillnad på vad du får, låter helt ogenomtänkt. Anafranil används vid melankolisk depression, passar du profilen? Cipralex som andrahandsval, Venlafaxin vid ångestillstånd alt. minnesproblem (över 75 mg kickar noradrenerga fasen in - så vilken dos tog du?). Har centralstimulantia haft något effekt? Hur har du upplevt vardagen?

Lyrica är skräp. Finns absolut ingen medicinsk indikation för det såvida du inte lider av neuropatisk smärta plus ångest, vägen från att bli av med Lyricamissbruket är brutalt och dem flesta läkare nedtitrerar det på fel sätt.

Jag har träffat liknande fall och det röre sig om autismspektrumsstörning.

Har du testat Lamotrigin i över 200 mg?
har inte nån psykiskohälsa i familjen Men vet att min farmor led av psykisk ohälsa.

Super vissa helger, förut rökte jag ganska ofta gräs. Får ju inte pröva CS, har aldrig testat lamotrigin eller ens hörtalas om det, har aldrig försökt ta mitt liv men planerat ett par ggr.

Mår bra ibland i perioder, särskilt när nått bra händer mig, annars mår jag för det mesta skit.
Citera
2017-11-13, 20:12
  #15
Medlem
Vad betyder planerat? Suttit med tabletter i handen? Hängt upp ett rep?
Har du någonsin tagit amfetamin?
Hur var skolgången?
Citera
2017-11-13, 20:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guanxi
Vad betyder planerat? Suttit med tabletter i handen? Hängt upp ett rep?
Har du någonsin tagit amfetamin?
Hur var skolgången?
inte direkt planerat så, men hoppas ibland att jag ska råka ut för en trafikolycka eller liknande och dö. Om vi leker med tanken att nån stormat in i min lägenhet nu av nån anledning och siktat med vapen mot mitt huvud tror jag inte jag bönat och bett för mitt liv.

Har aldrig tagit amfetamin, dock varit väldigt intresserad av substansen på senaste!

Jag klarade skolan med nöd o näppe ( grundskolan ) i gymnasiet hoppade jag av, sedan skolkade jag kanske 50% från den nya linjen.
Citera
2017-11-13, 20:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosphoreign
Det är en farlig fälla om man köper tro'n att lösningen finns i psykofarmaka,många lever i förnekelse det kanske finns anledningar till ens dåliga mående men med psykofarmaka är det så lömskt så man inser inte problemen det skapar utan man kör på och tror att lösningen finns där.

Jag har varit där med med tunnelseende och trodde psykofarmaka skulle lösa det utan fokus på andra vägar och lösningar som krävs mer ansträngning och handling.

Självdestruktivitet by proxy av en läkare..man skulle inte komma i närheten av den destruktiviteten man på egen hand skulle kunna åstakomma på ett par år med alkohol och droger på gatan.

Det är typiskt det du berättar..slöhet och funktionsnedsättning..jobbet består att vara uppe och äta och man inte ligger i sängen och sover bort sitt liv..

Det kanske är dessa psykofarmaka som gjort så du tappat all driv och lust det är ingen lösning som gör att du får tillbaka den.Lägg ner allt skitsnack om att allt handlar om kemiska obalanser i hjärnan med..

Du är löjlig. Att du ens försöker påverka en människa som ber om hjälp med dina konspirationsteorier är skamfyllt. Det du säger relaterar inte till något vett utan endast din egen snyfthistoria. Frånta inte denna människa sin rätt med ditt skitsnack. Du ger inte en väsentlig bild på faktum utan du pratar ur stjärten. "lägg ner skitsnacket om obalanser i hjärnan" - Det är exakt det det handlar om. Hur kan du påstå för en behövande människa att vetenskap inte har någonting med detta att göra? Såna som du behövs inte i dessa trådar.
Citera
2017-11-13, 21:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
inte direkt planerat så, men hoppas ibland att jag ska råka ut för en trafikolycka eller liknande och dö. Om vi leker med tanken att nån stormat in i min lägenhet nu av nån anledning och siktat med vapen mot mitt huvud tror jag inte jag bönat och bett för mitt liv.

Har aldrig tagit amfetamin, dock varit väldigt intresserad av substansen på senaste!

Jag klarade skolan med nöd o näppe ( grundskolan ) i gymnasiet hoppade jag av, sedan skolkade jag kanske 50% från den nya linjen.

Beroende på vart i Sverige du bor, be om att bli remitterad till team BUT (Behandling och utredning). Låter i mina öron som att din diagnos inte är fastställd än. Jag hade nog testat med Lamotrigin under en längre tid då det är bevisad av att ha god effekt på flera psykiatriska åkommor.

Lycka till.

Och håll dig borta från Lyrica.
Citera
2017-11-13, 21:32
  #19
Medlem
Lyssna på mig. Alla läkemedel har en sak gemensamt och det är att de sänker kroppens PHvärde och gör det gynnsamt för bakterier, virus och inflammationer att slå rot i kroppen. Där växer de och orsakar skada. Östersjön är försurad, lågt PHvärde och bakteriehärdar och mikrobfloror växer och kollar man på medelhavet är den basisk och ren och glasklar året om.

Du har ADD pga vaccin. Läkemedelsindustrin är en enda kolossal bluff som tjänar pengar på människors lidande. Det finns inget läkemedel som hjälper dig. Du är mer frisk utan.

Du har tagit så mycket skit att din kropp är försurad pga dessa läkemedel. Gör så här istället. Sluta med medicinerna direkt. Ta C-vitamin, D-vitamin, Cormin, Bikarbonat, B-Komplex, Metylsulfonylmetan, Kolloidalt Silver, magnesiumkarbonat och så går du över till en kost med frukter, grönsaker ovan jord, minskar kolhydraterna och köttet men ökar intaget på fisk. Undvik även vete, råg och korn.

Din ADD försvinner efter det här och din sexlust, livslust, glädje, hälsa kommer flyga i taket. Har du ledproblem kommer de att försvinna. Har du försökt att skaffa barn kommer din flickvän att bli gravid på första försöket. Har du blodfattig hy kommer den bli fylld av liv. Du kommer åldras långsammare och din livslyster kommer skina.

Lägg om din kost. Kosten är allt för ett hälsosamt liv.
Citera
2017-11-13, 21:32
  #20
Medlem
ECT har inte nämnts? Det känns som ett alternativ då du prövat en del. Men i bakgrunden bör man ha någon anti depressiv så som Anafranil eller kanske Nardil. Concerta skriver man ut off label i USA mot depression så det vore definitivt något att testa.

Mot ångest lyrica om du redan testat och upplevt effekt.

Jag går på iktorivil, Anafranil, litium och concerta. Jag mår helt bra.

Fråga på bara om du undrar något.

Mvh
Citera
2017-11-13, 21:45
  #21
Medlem
Haddos avatar
Snackar läkaren skit?
Ja, vanligtvis gör dom det.
Citera
2017-11-13, 21:48
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Lyssna på mig. Alla läkemedel har en sak gemensamt och det är att de sänker kroppens PHvärde och gör det gynnsamt för bakterier, virus och inflammationer att slå rot i kroppen. Där växer de och orsakar skada. Östersjön är försurad, lågt PHvärde och bakteriehärdar och mikrobfloror växer och kollar man på medelhavet är den basisk och ren och glasklar året om.

Du har ADD pga vaccin. Läkemedelsindustrin är en enda kolossal bluff som tjänar pengar på människors lidande. Det finns inget läkemedel som hjälper dig. Du är mer frisk utan.

Du har tagit så mycket skit att din kropp är försurad pga dessa läkemedel. Gör så här istället. Sluta med medicinerna direkt. Ta C-vitamin, D-vitamin, Cormin, Bikarbonat, B-Komplex, Metylsulfonylmetan, Kolloidalt Silver, magnesiumkarbonat och så går du över till en kost med frukter, grönsaker ovan jord, minskar kolhydraterna och köttet men ökar intaget på fisk. Undvik även vete, råg och korn.

Din ADD försvinner efter det här och din sexlust, livslust, glädje, hälsa kommer flyga i taket. Har du ledproblem kommer de att försvinna. Har du försökt att skaffa barn kommer din flickvän att bli gravid på första försöket. Har du blodfattig hy kommer den bli fylld av liv. Du kommer åldras långsammare och din livslyster kommer skina.

Lägg om din kost. Kosten är allt för ett hälsosamt liv.
har varit inne på dethär och käkat såsom du nämner, visst mår man bättre men inte så att jag tkr det är värt år äta så varenda dag om årrt tills man dör.
__________________
Senast redigerad av P3rmorberg 2017-11-13 kl. 21:54.
Citera
2017-11-13, 21:49
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HpQ
ECT har inte nämnts? Det känns som ett alternativ då du prövat en del. Men i bakgrunden bör man ha någon anti depressiv så som Anafranil eller kanske Nardil. Concerta skriver man ut off label i USA mot depression så det vore definitivt något att testa.

Mot ångest lyrica om du redan testat och upplevt effekt.

Jag går på iktorivil, Anafranil, litium och concerta. Jag mår helt bra.

Fråga på bara om du undrar något.

Mvh
hoppas att jag får pröva nån form av metylfenidat, tack för ditt svar, hör av mig om jag undrar något.

Låter helst bli ECT, hört rätt hemska saker om det :s
Citera
2017-11-13, 23:50
  #24
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3rmorberg
nepp inget jobb, skulle inte orka i nuläget och vill inte i nuläget, miljoner skulle knappt motivera mig till att göra nått i dagsläget. Jag försöker med sånt men hittar ingen motivation, glöden dör ut sen kan jag tillägga att jag sover förjävla mycket/konstigt. Sover ca 0-17h per dygn, men standarden är väl typ somna 02:00 och vakna kring 17.
Hur ser det ut med sömnkvaliteten? Känner du dig utvilad när du vaknar? Har någon i din närhet talat om för dig att du snarkar högt?

Sömnapné gör att man sover orimligt mycket och gör att man får en uppfuckad dygnsrytm. Det ökar även kraftigt risken för depression och ångest och självklart blir man även väldigt orkeslös och omotiverad pga den urusla sömnkvaliteten. Man orkar inte med livet helt enkelt. Kan vara värt att kolla upp om det är en av orsakerna till att du mår som du gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback