2017-11-08, 21:40
Medlem
Hejsan hoppsan.

Tänkte starta ett callcenter vid sidan om mitt andra företag och undrade om någon har rekommendationer vad gäller operatör för att ringa ca 100-200 samtal per dag?

Samt, vilka marginaler brukar de flesta callcenters ligga på?

Telefonlista och produkter fixas själv via mitt andra företag så jag slipper agera mellanhand.

Har just nu en kapacitet på att få in ca 10 000 varma personer i månaden, självklart fler om det uppstår vinst. Men vilken operatör rekommenderas just nu för att ringa till billigt och bra pris?

Och, om jag skulle expandera och dialer behövs, vilken rekommenderas då?

Andra generella råd från någon med erfarenhet uppskattas!
Citera
2017-11-09, 11:05
Medlem
Joealeriss avatar
I princip alla callcenters kör med ip-telefoni. Då behöver du en dialer. När jag jobbade som telefonförsäljare i tonåren fanns det ett program vars namn jag ej längre minns, men dess UI såg ut som ett gammalt Windows 2000-program. Jag vet att det finns ännu ett alternativ som jag vill minnas har utvecklats av ett svenskt företag vars namn jag heller inte minns, men det är nog bara att googla!
Citera
2017-11-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joealeris
I princip alla callcenters kör med ip-telefoni. Då behöver du en dialer. När jag jobbade som telefonförsäljare i tonåren fanns det ett program vars namn jag ej längre minns, men dess UI såg ut som ett gammalt Windows 2000-program. Jag vet att det finns ännu ett alternativ som jag vill minnas har utvecklats av ett svenskt företag vars namn jag heller inte minns, men det är nog bara att googla!

Okej tack! När jag jobbade som telesäljare själv så användes ett system som heter dialing.se - tyckte väl det var okej men fint såg det inte ut! Undrar vad dessa lösningar kan kosta?
Citera
2017-11-13, 16:35
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Okej tack! När jag jobbade som telesäljare själv så användes ett system som heter dialing.se - tyckte väl det var okej men fint såg det inte ut! Undrar vad dessa lösningar kan kosta?

Just det! Dialing var programmet som var lite fräschare. Mer lättförståeligt UI och mer tillgänglig statistik (har jag för mig). En licens kostar nog ca 2000kr per användare, minns att jag snackade med en säljare på det företaget. Vill minnas att det var en årslicens men är inte helt säker, det var länge sedan.

Kontakta dem och fråga!
Citera
2017-11-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joealeris
Just det! Dialing var programmet som var lite fräschare. Mer lättförståeligt UI och mer tillgänglig statistik (har jag för mig). En licens kostar nog ca 2000kr per användare, minns att jag snackade med en säljare på det företaget. Vill minnas att det var en årslicens men är inte helt säker, det var länge sedan.

Kontakta dem och fråga!
Tack!
2000 kr/år är relativt billigt
Har kollat med andra dialers och de ligger på 500-1200 kr/mån per station, jämförelsevis alltså mellan 6000 och 14400 kr/år.
Citera
2017-11-14, 08:11
Medlem
Joealeriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNihilist
Tack!
2000 kr/år är relativt billigt
Har kollat med andra dialers och de ligger på 500-1200 kr/mån per station, jämförelsevis alltså mellan 6000 och 14400 kr/år.

Jo, men ta mina ord med en nypa salt. Kan ha varit 2000kr i månaden också, minns inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in