2017-11-13, 02:29
Medlem
Använder mycelium som Wallet och tycker det funkat bra men inatt skickade jag 2 stycken överföringar som inte går igenom, det står fortfarande sending på dom och det har gått över två dygn och inget händer. Har aldrig varit med om detta problem tidigare. Vet någon vad det beror på, och hur jag ska få transaktionen att gå igenom eller om jag kan avbryta och få tillbaka mina bitcoins?
Citera
2017-11-13, 10:42
Medlem
Sanna.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zillo
Använder mycelium som Wallet och tycker det funkat bra men inatt skickade jag 2 stycken överföringar som inte går igenom, det står fortfarande sending på dom och det har gått över två dygn och inget händer. Har aldrig varit med om detta problem tidigare. Vet någon vad det beror på, och hur jag ska få transaktionen att gå igenom eller om jag kan avbryta och få tillbaka mina bitcoins?

Vill också ha svar på denna fråga då jag har samma problem.

Är det bara att accelerera transaktionen?
Citera
2017-11-13, 14:05
Medlem
Köpte bitcoins via swish till min plånbok på datorn. Detta utan VPN o dylikt. Nu när jag har dem, hur skickar jag vidare dem anonymt? Hur kan jag göra utan att dom blir spårade till mig? Måste jag tumla dem? Om jag skickar dem till en annan plånbok på datorn går det då att härleda dem till mig om jag skickar dem från en publik wi-fi och VPN?
Går det då se att det är mina bitcoins? Att det är just dom jag köpt med min swish?
Citera
2017-11-13, 14:09
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardu
Köpte bitcoins via swish till min plånbok på datorn. Detta utan VPN o dylikt. Nu när jag har dem, hur skickar jag vidare dem anonymt? Hur kan jag göra utan att dom blir spårade till mig? Måste jag tumla dem? Om jag skickar dem till en annan plånbok på datorn går det då att härleda dem till mig om jag skickar dem från en publik wi-fi och VPN?
Går det då se att det är mina bitcoins? Att det är just dom jag köpt med min swish?

det ästa är nog att tumla dom ja..alternativt, till exchange, typ cryptonator, växla till xmr, xmr-> annan exchange och sedan till BTC
Citera
2017-11-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.
Vill också ha svar på denna fråga då jag har samma problem.

Är det bara att accelerera transaktionen?

Hur gör man för att accelerera transaktionen?
Citera
2017-11-14, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zillo
Hur gör man för att accelerera transaktionen?

Nu sitter jag på en Mac och kör Electrum men ska strax köra en överföring men vill inte den ska fastna. Det som har hänt tidigare är att jag satt för låg "fee" och då vill inga miners äta upp den... eller den kommer ganska långt bak i kön.

Via Electrum kunde jag då "ändra" transaktionen och ge den mer "betalt". I don't know om det är lösningen för er.. :/
Citera
2017-11-15, 09:47
Medlem
Shalom, var/hur köper ni era bitcoins och måste man förvara dom hos sin bank?
Citera
2017-11-15, 13:34
Medlem
Hålls bitcoin nätverket upp av "miners" ?

Vad händer när alla bitcoins är "minade" vad ska miners göra då? Kasta datorn åt helvete? Eller börjar de mine'a nästa coin på tapeten kanske?
Citera
2017-11-15, 15:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajgert
Hålls bitcoin nätverket upp av "miners" ?

Vad händer när alla bitcoins är "minade" vad ska miners göra då? Kasta datorn åt helvete? Eller börjar de mine'a nästa coin på tapeten kanske?
De tar antagligen bättre betalt för att hålla igång nätet, dvs de kommer leva på avgifterna. Det är väl grundtanken i alla fall.
Citera
2017-11-15, 18:31
Medlem
Nybörjarfråga. Vid transaktion, måste mitt program (electrum) vara igång? Läste något om detta någonstans treor jag, om jag inte missförstod.

Alltså, måste min dator vara igång för at transaktionen ska gå igenom? Eller är det något annat man måste tänka på rörande detta? Att ställa in rätt avgift, antar jag?
Citera
2017-11-15, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Nybörjarfråga. Vid transaktion, måste mitt program (electrum) vara igång? Läste något om detta någonstans treor jag, om jag inte missförstod.

Alltså, måste min dator vara igång för at transaktionen ska gå igenom? Eller är det något annat man måste tänka på rörande detta? Att ställa in rätt avgift, antar jag?

Bra fråga faktiskt. Jag har iaf min Electrum igång tills jag får första bekräftelsen men det är väl för man är lite nybörjare....

Tror mer det rätta svaret är att så snart du har "signat" din transaktion kan du stänga datorn...
Citera
2017-11-16, 13:07
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Bra fråga faktiskt. Jag har iaf min Electrum igång tills jag får första bekräftelsen men det är väl för man är lite nybörjare....

Tror mer det rätta svaret är att så snart du har "signat" din transaktion kan du stänga datorn...

jepp, så snart den är signad så är det bara att stänga ner walleten. Man behöver inte vänta på någon confirm. Den är således redan broadcastad och väntar på att få komma iväg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in