Citat:
Jerry Martingers dokument:
(borttaget av platsskäl)
Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
http://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/
Anders Jallai´s kommentar om Dahlgrens berättelse:
"Den är logisk, går att rekonstruera och har som jag ser det inga svaga punkter förutom luckan mellan 17.30 – 22.30, fem timmar. Det som slår mig är att det enligt vittnesmålet, inte rings i några telefoner under hela kvällen. Alla kontakter sker personligen eller via bud, dessutom verkar alla kontakter välkoordinerade."
Rolf Dahlgrens dagbok:
http://www.jallai.se/wp-content/uploads/2011/12/Holmer-Dagbok-1.jpg
Citat ur dokumentet Martinger:
”Jag avser inte att vara i Stockholm under kvällen.” Dahlgren vet inte varifrån Holmér ringde, men han utgick från att samtalet kom från Holmérs tjänsterum på Polishuset.
-Alibi?
efter det att kollegorna lämnat Dahlgrens lägenhet kom en annan polisman helt oväntat till Dahlgren. Han kände inte denne polisman närmare men vet att vederbörande jobbade nära Hans Holmér
- Telefon. Var det inte märkligt att han meddelade personligen? Vem var polismannen?
Dahlgren uppger sedan att han och Holmér från ungefär klockan 22.30 kryssade runt i Stockholm på ett sätt som Dahlgren hade svårt att förstå. Holmér gav hela tiden Dahlgren order om att köra runt till olika platser.
Dahlgren minns inte exakt till vilken adress som mannen i fråga transporterades.
steg Holmér ur bilen och gick fram till en husingång invid något slags hotell.
-Har man gjort någon rekonstruktion?
- Holmèr har, vad jag minns, uppgivit att han var i Borlänge vid tidpunkten.
Finns det ingen ledande peson som ifrågasatt HH:s varande under mordkvällen? ( Jag vet att hotellkvittot har diskuterats) Han var ju enligt Dahlgren på mordplatsen men klev aldrig ur bilen!?
1. Har HH utfrågats om detta?
2. Tiden från 17.30-22.30 kan ju vara den tid som det tog för Dahlgren att åka T/R för att hämta upp honom? Sth-Borlänge 5 timmar, fullt möjligt.
3. Är man konspiratorisk och han var med i "övningen", visste han inte om den under dagen (ingen visste det) och därför blir det ju naturligt att han hämtas upp där han nu höll till.
4. Spinner man vidare på ämnet kan jackan som lämnades i bilen senare kanske kopplas till GM
Väldigt konstigt detta. Finns alldeles för mycket oklart. Är inf. från det här dokumentet från tidigare förhör med Dahlgren?