2017-11-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Barbro, Leon, FMN, Palmhusgruppen mm mm, dessa grupperingar måste ju ha haft någon över sig som fått det insamlade materialet, som analyseras av någon, som sen lämnar det till lämnar det till uppdragsgivare. Ingen av de som kan anas skymta här lär ju vara högsta hönset, de är "fotsoldater".

Det är helt olika saker det här:

FMN var ett gäng amatörer som på eget initiativ samlade in informationer om knarkare och knarkhandel som de sedan lämnade till kontakter inom narkotikaspan som inte alltid var så lyckliga över deras verksamhet som störde de verkliga narkotikaspanarna. Ideelll förening bakom.

Palmhusgruppen något liknande istället med en charlatan i centrum som påstod sig falskeligen företräda SÄPO. En person bakom!

Barbro och Leon var någonting helt annat.... Under minst 11 år pågående verksamhet med personer säkerhetskontrollerade av SÄPO under ledning av en person med rekommendationsbrev från militära underrättelsetjänsten och därmed ÖB:s och förmodligen regeringens goda minne. Troligen en överlevande del av IB:s inrikesverksamhet med sk personbaserad underrättelseinhämtning gränsande till de delar som fanns kvar dolda inom Säpos organisation i gränslandet mellan militär underrättelsetjänst och Säpo (där t ex Donald F befann sig vilket förklarar hans personkännedom kring Barbrogruppen). Enligt vissa en flexibel och uppdragsbaserad organisation riktad mot höga tjänstemän och politiker där man behövde betrodda utförare som ej tillhörde Säpos reguljära organisation och /eller rapporterade den vägen. Bland annat de starka vänsterelementen som fanns inom LO övervakades, avlyssnades och registrerades.
Senast redigerad av boboslacke 2017-11-12 kl. 13:21.
Citera
2017-11-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns en polisanmälan om inbrottet. Utredningen lades ned den 29 april 1986, långt innan CP var allmänt känd.

JO att det var ett inbrott där en Videobandspelare försvann är klarlagt. Lika klarlagt att det inte var någon känd spion bakom eller att någon hemlig agenda försvann. Det som fanns där och föranledde att kvinnan på Partikansliet informerade polisen var att Palmes Officiella plan för offentliga framträdanden legat framme och att någon som var intresserad av var OP skulle framträda offentligt i syfte att mörda honom kunde det vara intressant. Detta var ju på den gamla goda tiden när inte internet fanns och man kunde läsa om det på hemsidan.

När däremot kopplingen mellan signalement görs är det ju uppenbart så att man gör kopplingen till det signalement man använde för CP. Vittnet är inte det enda som därvid förändrar sina iakttagelser till att stämma med denne. Hade man skrivit att det var en krullhårig kurd med olivfärgad hy hade man säkert mints det också.

Det är väldigt tråkigt när du försöker trolla med fakta. Allt framgår av artikeln dvs att likheten i signalement görs sedan polisens signalement på CP är publikt. Det är sagesmannen/kvinnans eget ord.
Senast redigerad av boboslacke 2017-11-12 kl. 13:06.
Citera
2017-11-12, 13:21
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
JO att det var ett inbrott där en Videobandspelare försvann är klarlagt. Lika klarlagt att det inte var någon känd spion bakom eller att någon hemlig agenda försvann. Det som fanns där och föranledde att kvinnan på Partikansliet informerade polisen var att Palmes Officiella plan för offentliga framträdanden legat framme och att någon som var intresserad av var OP skulle framträda offentligt i syfte att mörda honom kunde det vara intressant. Detta var ju på den gamla goda tiden när inte internet fanns och man kunde läsa om det på hemsidan.

När däremot kopplingen mellan signalement görs är det ju uppenbart så att man gör kopplingen till det signalement man använde för CP. Vittnet är inte det enda som därvid förändrar sina iakttagelser till att stämma med denne. Hade man skrivit att det var en krullhårig kurd med olivfärgad hy hade man säkert mints det också.

Det är väldigt tråkigt när du försöker trolla med fakta. Allt framgår av artikeln dvs att likheten i signalement görs sedan polisens signalement på CP är publikt. Det är sagesmannen/kvinnans eget ord.
Ännu i dag - snart ett år senare - har inga nya förhör gjorts med vittnet till inbrottet. Aftonbladet bad i går kväll stockholmspolisen kontrollera anmälan om inbrottet. Polismannen noterade då opåtalat den kusliga likheten mellan signalementen.

Vittnets beskrivning av inbrottstjuven:
25-30 år Mörkt hår. Blå jacka, möjligen täckjacka. Säreget sätt att röra sig, möjligen haltande.
(AB 11 februari 1987)
Inte ens 1987 var CP allmänt känd.
Citera
2017-11-12, 13:22
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Securitas larmade polisen strax efter 0010 1986-01-01

Väktaren på Securitas berättade för polisen om de två Schweiziska männen

Ingen av männen hördes av polis

Person arbetande på SAP-lokalen anmäler fem timmar efter MOP1986-03-01, inbrottet i SAP-lokalen som inträffade 1986-01-01

Ingen av männen hördes av polis

Utredningen lades ned 1986-04-29

Stefan Borg, Aftonbladet talar, 1987, med en av männen som bor i London

Alla vet vad Aftonbladet har sagt om MOP, vem som ligger bakom, vem som mördade Olof Palme

Anette Kohut, Securitas, hemligstämplat

Kohut, Jewish

Hur smakar sanningen

En person uttrycker sig så här:
Citat:
"Mitt eget bestående minne av Göran Persson blir en bild där han utrustad med en kippa gullar med den israeliska staten och därmed överger den Mellanösternpolitik Sverige haft sedan många år. Nästa fas är de privatiseringar socialdemokraterna utsatt befolkningen för."

Jag ser allt klart nu
Senast redigerad av Gothus 2017-11-12 kl. 14:06.
Citera
2017-11-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Tyngd av förkylning med feberfrossa har jag inte orkat leta upp mina anteckningar i ämnet men fann vid snabb koll min nära tillfället, nedtecknade namn och originaladress till den person denna text beskriver. Har skrivit det för 25-29 år sedan utifrån det visitkort jag är säker på att jag har kvar någonstans.

Mitt vittnesmål ringde jag in till polisens tipstelefon ungefär 3-5 dagar efter mordet har jag för mig. Kände mig då ganska löjlig och osäker och antog då att sådana här tips i händelsens periferi bara skulle störa jakten som jag trodde skulle vara slut inom kort.

Berättelsen:
Julafton 1985 befinner jag och min barndomskompis oss i Paris under en tågluffning över julhelgen. Det är nu två månader kvar till Palmemordet och jag arbetas som stammanställd officér på lägre nivå. Trotts min unga ålder hade jag redan stor erfarenhet av egna resor i europa, krigets Afghanistan och Sovjetunionen. En tidigare dröm om journalistyrket hade övergivits av en framtid inom Försvaret och jag var (liksom än idag?) klart militärt överintresserad alltsedan tonåren inom hemvärnet. Mitt huvudintresse var vår motståndare Sovjetunionen och jag behärskade alla "killing areas" på samtliga dess bepansrade fordon.

Eftersom jag tidigare varit i Paris var ett av huvudmålen för mig ett besök på en pub vid Avenue Wagram. Sedan flertalet år hade jag ett ex. av den amerikanska tidningen "Soldier of Fortune", en riktig skittidning som förhärligade legosoldaters dödande av "kommunister" i diverse exotiska länder. Olämplig/Borde förbjudas men samtidigt spännande. Betänk att det var före internets tid.

Puben skulle enligt artickeln ägas av "Mad" Mike Hoare mfl. Denne hade tidigare arrangerat ett statskuppsförsök på Seyschellerna och skulle tydligen vara en "legend" bland "Remember Rhodesia"-gänget, dvs. legoknektar. Han skulle också utgjort förebilden för filmen "De vilda gässen".

Hursomhelst stegade vi in på adressen under förmiddagens rektur och slog oss ner vid ett bordsfönster på den då mörkt möblerade pubben/lunchstället/cafét som jag ej minns gatuadressen på men som låg kanske 200 m ifrån Triumfbågen och på Av. Wagram. Skulle kunna varit här eller längre norrut på samma sida gatan https://www.google.se/maps/@48.875311,2.296091,3a,75y,308.91h,86.05t/data=!3m4!1e1!3m2!1sy6eCBBZxbZ4K1uCSXFO4UA!2e0
Det hela började lite spännande med att vi hittar ett skotthål i glasfönstret i bordshöjd. Såg ut som diameter 7-8 mm och var oreparerat. Om man låtit det sitta kvar för att "höja stämningsvärdet" på pubben eller inte haft råd att byta ruta, visste vi ej men beslöt oss för att det senare nog var troligast. Skotthål i glasrutor hade jag sett flertalet av tidigare.

Då man skulle ha julaftonsfirande på puben på kvällen, serverades ingen mat, så vi valde att återkomma då. Kanske skulle man då få syn på någon av de där filurerna?

På julaftonskvällen är vi tillbaka och trängs vid bardisken. En stor ngt överviktig man i 40-årsåldern? tittar på oss och frågar efter en stund om vi är svenskar. Efter ngn. timmas samvaro i trängseln har han förstått att jag var officer vilket verkade imponera på honom. Själv är han svensk och jobbar i Paris där han också bor. Han är berusad och plötsligt släpper han ur sig något som får åtminstone mina öron att spetsa till sig. Han börjar att orera om Palme vilket inte imponerar på oss fd. arbetarungar (men det säger vi så klart inte). Efter en lång stunds prat om hur mycket Palme har skadat landet och officerskåren, så säger han att Palme skall skjutas. Själv ingår han i en grupp av reservofficerare och poliser som anser sig fått nog. Vi/jag? erbjuds vara med om intresse finnes men här backar vi försiktigt ur den diskussionen. Jag frågar om var det här är lokaliserat men får bara något mumlande om "Jämtland" och "Stockholm"som svar.

Nu är han ordentligt på lyran och fortsätter påstå att han är delägare i den här baren. Jag har inte tidigare under kvällen nämnt Mike Hoare mm. men vi tror inte riktigt på honom. För att bevisa detta tar han oss med upp till andra våningen som är stängd för alla utom VIP-gäster.
Däruppe finns det också en mindre bardisk med runda barstolar. Trotts att det är fullt av folk lyckas han göra plats för oss och knäpper med fingrarna så mer öl bärs fram. Efter att hört lite mer skryt om att det normalt kostar 100 frang att få barstolsplats så inser vi nu att han i vart fall har mycket att säga till om.

Fyllan tilltar och nu får han för sig att han "skall fixa modeller" åt oss. Vi har ju själva sällskap hemma som vi är lyckliga i så vi tackar för omtanken men avböjer så mjukt vi kan.
Därefter hämtar han sin kavaj och skall ut på modelljakt med oss. Han vinglar ut och hejdar en taxi men när vi passerat nästa rödljus 100m bort, har han redan somnat och är omöjlig att väcka.

Vi tar 200 frang ur hans plånbok och ger till taxichaffisen som lovar köra hem honom till familjen i hemmet utanför city. Kvar har jag endast visitkortet han gett mig.

Jag ringer alltså in det här något förkortat efter mordhelgen. En polis som stönande verkar tänka "ännu en idiot", tar motvilligt emot berättelsen.

En tid (veckor?) senare ringer en utredare för att få det hela bekräftat och detta verkar göras högst pliktskyldigt. Jag tror jag också blev uppring en gång under åren efteråt med lite större intresse. Kanske det var då krav på att utreda polisspåret höjdes av Feldt?

För ett par år sedan läste jag en artikel med känd privatspanare som upphovsman. Ringde och mailade (på mailkonto jag ej har kvar idag) berättelsen men anger då troligen fel namn på den person berättelsen handlar om. Då vi på var sitt håll gräver vidare leder detta ingenvart utom att förtroendet för mig som vittne fått sig en törn i sidan.

Jag träffar barndomsvännen på ett kalas och får det namn han minns och senare har jag också funnit visitkortet någonstans här bland alla papper om riksbunkrar mm. Får fortsätta leta men vet nu att namnet är rätt. Jag ringde för något år sedan till polisen och fick det bekräftat. Man hade också haft "andra" som hade tittat på det här men inget hade tyvärr lett någonstans. Den här polismannen var den första som överhuvudtaget tagit emot mig förutsättningslöst. All heder åt honom.

En uppgooglad tidningsartikel bekräfta personens identitet och det företag denne jobbade på i Paris och denne är idag avliden.

Det var allt jag hade i det här och det känns skönt att ändå få delgett det. Jag och barndomsvännen är helt olika personligheter och han har inte bedömt detta värt att att ringa in. Som jag uppfattade pubbesöket var det min officersanställning som lockade och delar av samtalet kan ju uppfattats av mig men inte vännen i det höga sorlet på puben.

Bönar och ber inte om att bli trodd men för mig är detta en verklighet som passar väl in i bilden.

Det var allt.

Lite underligt att denna berättelsen inte rönt större intresse i tråden än vad den gjort. Men är väl för att uppgifterna är svåra att kontrollera.

Användaren Achtung Panzer skriver senare att personen han träffade heter G*ran Pr*ntz. Här är hans dödsruna som numera är en låst artikel https://www.dn.se/arkiv/familj/goran-printz/ är skriven av hans vän P*d*r R*bb*ng. Som vid en googling visar sig ha varit en officer inom marinen, vilket visar att Göran kan ha haft kopplingar in i militären. Jag vill inte på något sätt utpeka P som inblandad i något mer än att belysa att G faktiskt kan ha militära kopplingar om någon tvivlar på historien.

Som kuriosa så kan man ju undra om P är släkt med Greve Adolf Ribbing som gör den berömda yttrande som läses upp av Societas Avantus Guardiae angående mordet på Gustav III, i den skumma radiosändningen.
Citera
2017-11-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ännu i dag - snart ett år senare - har inga nya förhör gjorts med vittnet till inbrottet. Aftonbladet bad i går kväll stockholmspolisen kontrollera anmälan om inbrottet. Polismannen noterade då opåtalat den kusliga likheten mellan signalementen.

Vittnets beskrivning av inbrottstjuven:
25-30 år Mörkt hår. Blå jacka, möjligen täckjacka. Säreget sätt att röra sig, möjligen haltande.
(AB 11 februari 1987)
Inte ens 1987 var CP allmänt känd.

Nej men "Christer Pettersson. Den 28 maj, två månader efter mordkvällen, hördes han om sina förehavanden på mordkvällen
Citat:
. Ett år senare, i början av 1987, började polisen få tips om att Christer Pettersson liknade den fantombild som polisen hade publicerat
.

Det är alltså detta som är bakgrunden till kopplingen som görs och som sagt "fantombilden" ???

Logiken skulle då vara CP bryter sig in på Partihögkvarteret och får därvid den officiella kalendern för offentliga framträdanden men snubblar över OP den ödestigra kvällen med en pikadoll i fickan och tar denna av daga. Snälla det är väl ganska haltande uppgifter och amatörmässiga antaganden bakom.

Ingenstans några sinistra agenter som stulit agendan till OP:s Moskvaresa!!! Ingenting som kopplar till mordet!

Däremot iakttagelser av övervakning av OP som mörkats från alla håll i mer än 30 år med klara kopplingar till Svensk underrättelseverksamhet.

Vad väger tyngst idag?
Citera
2017-11-12, 14:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nej men "Christer Pettersson. Den 28 maj, två månader efter mordkvällen, hördes han om sina förehavanden på mordkvällen.

Det är alltså detta som är bakgrunden till kopplingen som görs och som sagt "fantombilden" ???

Logiken skulle då vara CP bryter sig in på Partihögkvarteret och får därvid den officiella kalendern för offentliga framträdanden men snubblar över OP den ödestigra kvällen med en pikadoll i fickan och tar denna av daga. Snälla det är väl ganska haltande uppgifter och amatörmässiga antaganden bakom.

Ingenstans några sinistra agenter som stulit agendan till OP:s Moskvaresa!!! Ingenting som kopplar till mordet!

Däremot iakttagelser av övervakning av OP som mörkats från alla håll i mer än 30 år med klara kopplingar till Svensk underrättelseverksamhet.

Vad väger tyngst idag?
Frågan gällde om artikeln var desinformation inte om CP mördade Olof Palme.

Alldeles oavsett är det mycket intressant att en person med det signalementet gjorde ett till synes meningslöst inbrott på SAP HQ på Sveavägen två månader innan mordet.

Det är bättre att bara absorbera information och begrunda den än att blockera den så fort den kommer fram.
Citera
2017-11-12, 14:19
Medlem
Gothuss avatar
Citat:

Alldeles oavsett är det mycket intressant att en person med det signalementet gjorde ett till synes meningslöst inbrott på SAP HQ på Sveavägen två månader innan mordet.

Det är bättre att bara absorbera information och begrunda den än att blockera den så fort den kommer fram.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Christer Pettersson berättar att han dricker en halv liter sprit på klubben Oxen sedan Cedergrens flickvän ska ha ställt fram två spritflaskor.
– Ja det var ett antal starka groggar i rejäla glas.
Pettersson berättar att han dröjer sig kvar på klubben till 22.30 och sedan berusad tar sig in mot Stockholms centralstation för att ta tåget mot Rotebro. Han åker, säger han, med tåget som går 22.45 eller 23.15. Han somnar på tåget. Och medan Christer Pettersson påstår att han sitter där utslagen på tåget, och vaknar upp först vid slutstationen, skjuts Sveriges statsminister till döds på Sveavägen.
Det sker klockan 23.21.
– Jag vaknade i Märsta och satt på en träbänk där en stund rökte en cigarett och åkte tillbaka med vändande tåg. Kom till Rotebro allra senast nån minut i, eller fem i tolv.
Han bedyrar också sin kärlek till Socialdemokraterna och Olof Palme.
– Han var vår enda statsman, säger Pettersson.
– Jag har alltid röstat socialdemokratiskt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiritits och Pettersson erbjöds sprit, tog de emot? JA
Du ska inte anklaga Christer Pettersson för mordet.

Anklaga honom för mycket annat.

Dömd för 58 brott vid 17 rättegångar.

Jag har faktiskt en liknande erfarenhet själv av att somna på tunnelbanan för att sedan vakna upp i Alby.
Jag hade nyligen rakat av allt hår på huvudet och misstogs för att vara ett skinhead.
Jag glömmer inte det heller.
Senast redigerad av Gothus 2017-11-12 kl. 15:04.
Citera
2017-11-12, 14:22
Medlem
Citat:

Din agenda är ju väldigt uppenbar. I alla år hoppar du omkring och sprider gamla uppgifter som pekar än dit än hit blandat med din 33 år gamla teori att OP mördades av ett skumt nätverk som valt dagen för att planeterna stod rätt och som kommunicerade med dolda budskap i Företagsnamn och hemliga budskap med omkastade bokstäver och numeroligiska budskap och syboliska presenter med OP:s dåvarande "svärdotter" inblandad.

Du får som feber när något som för kunskapen framåt kommer upp och kastar i alla riktningar genom egna tolkningar och misstolkningar och attackerar den seriösa diskussionen med alla medel.

Plötsligt vimlar tråden av gammal skåpmat och vilda teorier på tunna tankegångar av konspiratorisk fantasi om allt möjligt långt från konstruktivitet.

När man stillsamt påpekar det undertrycker man information.

Allt kan du tro på med vissa saker bekämpar du med näbbar och klor och de är som vanligt de som är det spår som återstår efter 30 års traggling. Finns inte en konstruktiv fiber i dina argumentationer.
Citera
2017-11-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Lite underligt att denna berättelsen inte rönt större intresse i tråden än vad den gjort. Men är väl för att uppgifterna är svåra att kontrollera.

Användaren Achtung Panzer skriver senare att personen han träffade heter G*ran Pr*ntz. Här är hans dödsruna som numera är en låst artikel https://www.dn.se/arkiv/familj/goran-printz/ är skriven av hans vän P*d*r R*bb*ng. Som vid en googling visar sig ha varit en officer inom marinen, vilket visar att Göran kan ha haft kopplingar in i militären. Jag vill inte på något sätt utpeka P som inblandad i något mer än att belysa att G faktiskt kan ha militära kopplingar om någon tvivlar på historien.

Som kuriosa så kan man ju undra om P är släkt med Greve Adolf Ribbing som gör den berömda yttrande som läses upp av Societas Avantus Guardiae angående mordet på Gustav III, i den skumma radiosändningen.

Tack för info och påminnelse, jag hade ingen aning om denne Greve Adolf Ribbing.
Societas Avantus Guardiae , var det en slump att det spelades upp så nära mordet?
Citera
2017-11-12, 15:18
Medlem
Jag skall nu ge lite perspektiv från en källa inside vårt kontaspionage angående hemliga orgnisationer och nätverk inom Politiken och underrättelsevärlden som kan ha bäring på händelserna kring mordet på OP och turerna efter det under 30 år. Det fanns flera sådana!

I samband med den sk Bordellaffären gick OP i taket för att Säpo påpekade det allvarliga i att höga politiker, politiska tjänstemän och militärer hade umgåtts med prostituerade som hade kopplingar till östaters underrättelsetjänster. Han uttalade att Säpo skulle hålla sig till att jaga spioner och subversiva element och skulle lämna dessa frågor till Regeringen.

Så länge det handlade om tjänstemän utanför regeringsadministrationen kunde Säpo utföra vissa åtgärder. (Jämför med Säpos spaning mot Schori som det redogjorts för nyligen) men så fort det hamnat i den förbjudna zonen var det något man tog hand om själva. Men hur såg det då ut. Hanterades detta av regeringen själv och i sådant fall hur. IB??? men efter IB då??? (1974 och framåt).

Svaret är att det fanns en organisation för det men det låg utanför Säpos kontroll trots att det formellt var inom deras jurisdiktion. En okänd organisation "internt" som hanterad även misstankar om spioneri riktat mot höga politiker och av regeringen anställda på departements och högre nivåer. Den militärt interna delen låg hos ÖB och den organisation som efterträdde IB men säkerhetskontroller av personal utfördes alltid av Säpo.

Nåväl efter regeringsskiftet 1982 var alltså Säpo inofficiellt förbjudet att t ex utföra kontroll av t ex Schori som blev kabinettsekreterare mfl. En okänd intern organisation hade sedan 1974 haft hand om sådant. Kommunikation kring tips etc om sådana personer gick via ÖB och den militära underrättelsetjänstens inrikesdel direkt till regeringen som hanterade det.

Samtidigt var det fortsatt så att både ÖB och Säpo fick olika tips samt sk överskottsinformation från andra spaningar som rörde denna låt oss kalla det Kader av tjänstemän och Politiker.

Inte minst efter 82 kom en hel del tips både från externa källor (samarbetspartners utomlands) och från egen spaning inom kontraspionagets område som hade relevans på detta (t ex tipsen från avhoppare från öst om OP och kretsen kring honom) och gav upphov till stor frustration från operatörerna på fältet som delvis inofficiellt samverkade med västliga underrättelsetjänster i olika ärenden men där Säpos kontraspionage kunde inte göra mer än att informera kontaktpersonerna inom regeringen och inte kunde vidta egna åtgärder. En del folk på fältet tog det som intäkt för att tjänstemännen på Säpo "skyddade" dessa personer. Men vad fan skulle vi säga. Att det finns en hemlig verksamhet som vi inte har insyn i som hanterar det i samverkan med ÖB och SSI?

Man hade sina aningar om omfattning och organisation samt personer som kunde ingå men ingen som helst insyn förutom den att man skulle hålla sig på sin kant i vissa situationer. Man var dock ibland lite förvånade kring personer som det bads om säkerhetskontroll på som kunde tänkas ha uppgifter i en "intern" kontrollapparat.

Om någon utredde Schori eller till och med OP så bör det ha varit denna djupt dolda organisation det gjordes. Man hade någon kontaktperson som hade position någonstans bland departement och/eller statliga myndigheter som avhandlade de få praktiska kontakter som förekom.

Med andra ord utfördes viss underrättelseinhämtning och spaning mot verksamheter kring regering och departement från 1974/75 och framåt av en "intern" fristående säkerhetstjänst.
Citera
2017-11-12, 15:22
Medlem
Gothuss avatar
Tre bröder, en dog på Balearerna, en lever i Los Angeles, en lever i Sverige som sprutnarkoman, under överinseende…
Senast redigerad av Gothus 2017-11-12 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in