2017-11-12, 18:50
Medlem
Pegganns avatar
Polishelikoptern har rört sig vidare till västra delarna av Uppsala. Cirkulerar runt Gottsunda, Valsätra, Luthagen och Rosendal enligt Uppsalajodeln.
Citera
2017-11-12, 18:53
Medlem
Pegganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcronojuice
Jävlar vad dom verkar ha köttat på, på en så kort tid.

Jo det får man ge dem. Oklart om det bara är 2 män som agerat i nuläget.
Citera
2017-11-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peggann
Helikopter och poliser patrullerar runt omkring staden. Stort pådrag.

Hade gärna sett att det såg ut så i varje större samhälle i förebyggande syfte och inte bara en stund efter att det hänt något.
Hur kan detta ske utan att polisen får upp ett enda spår av vittnen, i ett tätbebyggt område?
Citera
2017-11-12, 18:59
Medlem
Pegganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Hade gärna sett att det såg ut så i varje större samhälle i förebyggande syfte och inte bara en stund efter att det hänt något.
Hur kan detta ske utan att polisen får upp ett enda spår av vittnen, i ett tätbebyggt område?

Tyvärr har väl polisen ont om resurser idag eller prioriterar andra delar av Uppsala.
Citera
2017-11-12, 19:03
Medlem
Pegganns avatar
Känns som brottsligheten börjat trappas upp i Uppsala senaste tiden efter en relativt lugn period. Mycket rån och en del dödsskjutningar. Tråkigt!
Citera
2017-11-12, 19:03
Medlem
Citat:
Tyvärr har väl polisen ont om resurser idag eller prioriterar andra delar av Uppsala.

Absolut så är det tyvärr så. Jag tror dock det hade varit billigare för samhället att ha ofantligt mycket mer resurser, eldkraft och slagkraft hos polisen, vilket skulle leda till betydligt mindre kostnader för att ta hand om skiten de kriminella ställer till med.
Citera
2017-11-12, 19:05
Medlem
Citat:
Känns som brottsligheten börjat trappas upp i Uppsala senaste tiden efter en relativt lugn period. Mycket rån och en del dödsskjutningar. Tråkigt!
Mycket tråkigt.
Citera
2017-11-12, 19:11
Medlem
Pegganns avatar
Undrar om det lyckas hitta dem. Snart 3 timmar sedan rånet skedde. Min gissning är nej.
Citera
2017-11-12, 19:16
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Undrar om det lyckas hitta dem. Snart 3 timmar sedan rånet skedde. Min gissning är nej.

För typ 5-10 min sen stod en polisbil parkerad på en refug vid gnistarondellen och en annan på cykelvägen vid en korsning i årsta nära McDonalds. Verkar som dom försöker ha koll så ingen misstänkt bil kommer ut ur Uppsala.
Citera
2017-11-12, 19:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Polishelikoptern har rört sig vidare till västra delarna av Uppsala. Cirkulerar runt Gottsunda, Valsätra, Luthagen och Rosendal enligt Uppsalajodeln.
Uppsalajodeln?
Ingen av mina kontakter har rapporterat polishelikoptrar i västra eller södra Uppsala.
Citera
2017-11-12, 19:23
Medlem
Pegganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Uppsalajodeln?
Ingen av mina kontakter har rapporterat polishelikoptrar i västra eller södra Uppsala.

Dödstyst i östra delen av Uppsala. Folk skrev på Jodel att den hovrade över västra delen av Uppsala men det kan ju ha varit temporärt.
Citera
2017-11-12, 19:26
Medlem
Pegganns avatar
Citat:
Dödstyst i östra delen av Uppsala. Folk skrev på Jodel att den hovrade över västra delen av Uppsala men det kan ju ha varit temporärt.

Uppdatering.

Ser den över centrum där den hovrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in