2017-11-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad säger att KW var intresserad av de mörka lustarna för personlig del? Kanske hon bara ville intervjua och kolla in kufarna som inte levde i "normalsamhället"? Hon var ju journalist och ville undersöka saker - ville berätta för sina läsare.
Precis så. Hade vi inte haft journalister som velat gräva, söka och skriva om sånt här, så hade vi fortfarande varit okunniga. Det finns ett tv-program, som jag inte minns namnet på, som visar just dessa människors liv utanför det vi kallar normalitet. Utan dessa journalister hade vi inte vetat hur vissa människor levt och därmed inte de avarter som finns. Madsens liv i Manifest är t o m en bra bit utanför det onormala som vi kunnat se på tv. Ju mer det grävs, ju mer lär vi oss.

Fiktiva mord kan jag tycka är ok. Men om det väcker mordlust, och därmed också regisseras äkta mord på film. då har det gått åt helvetes för långt. Sånt kan trigga. Vilket det uppenbarligen har gjorts av Madsen som velat uppleva det hela IRL. Att han sen offrade en ung frisk kvinna, det må vara hänt. Bara han fick utlopp för sin önskan.
Citera
2017-11-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
BDSM har inget med fiktiva mord att göra. Såg du filmen från Manifest där man satte ett skynke framför "skådespelarna", lyste upp och visade skuggor - där borrade man i ett huvud, kvinnan ryckte till och "skadades". Sen gick man bakom kvinnan och skadade henne.

Det handlar inte om BDSM - detta går mycket längre än så. Att piska och göra illa varandra, med bådas okey... det handlar inte om det. Här handlar det om att tillfredsställa mörkare grejer. Jag kan inte riktigt uttrycka mig rätt, för jag har svårt att relatera. Men jag har letat, tittat och läst. Och delvis förfasat mig. Madsen är inte frisk.

Precis. Det handlar om såna (tack och lov ytterst få, vad vi vet) som är totalt gränslösa. Vad den andra personen anser är helt betydelselöst, den finns bara där för att tillfredsställa lustmördarens egofantasier i verkligheten. Det sista steget är väl lustmord+kannibalism.... :-( . Har svårt att kunna finna att någonting kan vara värre än det.
Citera
2017-11-12, 18:30
Medlem
Citat:
Kära nån. Skulle drag vara en diagnos? Det är ju enbart underhållning. Även om jag tror att dragmän har en dragning till transvestism . Min egen högst personliga tolkning. Men det är ju varken en diagnos eller sjukdom. Jag tillbringade 80-talet med herr Lindarw och Co då jag jobbade i branschen, innan jag flyttade söderut. De är fullständigt normala människor. Herregud vilken okunnighet det finns här!

Skärp dig!!!!! Skriv till den som föreslog det, jag bara avfärdade det!

Andas in, tre gånger, gå tillbaka och läs, och citera inte mig utan den som föreslog tokigheterna.....
Citera
2017-11-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men Picasso2 har fel igen. I Sverige består domen av två beslut som förvisso meddelas i ett sammanhang. Man beslutar dels om personen kan befinnas skyldig till de gärningar åklagaren hävdar. Därefter tar man ställning till val av påföljd. Där utfallet alltså kan bli rättspsykiatrisk vård.
Hmm... var det inte så jag sa? Eller så blev jag missförstådd eller skrev fel. Du har, i vilket fall, rätt där. Man beslutar skyldig. Men väntar med påföljd. Efter RPU, beslutar man påföljd / fängelse eller klinik.

Vad jag kan tycka. När man blir "frisk", så borde man få sitta av sitt straff i fängelse. Men de släpps fria. Där finns en del att jobba på.
Citera
2017-11-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Skärp dig!!!!! Skriv till den som föreslog det, jag bara avfärdade det!

Andas in, tre gånger, gå tillbaka och läs, och citera inte mig utan den som föreslog tokigheterna.....
Andas in själv . I citatet syns att du inte håller med i idiotierna. Lugn och fin.
Citera
2017-11-12, 18:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vad säger att KW var intresserad av de mörka lustarna för personlig del? Kanske hon bara ville intervjua och kolla in kufarna som inte levde i "normalsamhället"? Hon var ju journalist och ville undersöka saker - ville berätta för sina läsare.

Låter det inte lite konstigt? Eller kanske opportunistiskt? Att välja att skriva om något och gå på klubbar och i viss mån umgås med folk för något hon var ointresserad av, eller kanske till och mef tyckte var osmakligt för att kunna sälja en story om nu 50 shades of Gray hade sålt så bra?
Citera
2017-11-12, 18:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
BDSM har inget med fiktiva mord att göra. Såg du filmen från Manifest där man satte ett skynke framför "skådespelarna", lyste upp och visade skuggor - där borrade man i ett huvud, kvinnan ryckte till och "skadades". Sen gick man bakom kvinnan och skadade henne.

Det handlar inte om BDSM - detta går mycket längre än så. Att piska och göra illa varandra, med bådas okey... det handlar inte om det. Här handlar det om att tillfredsställa mörkare grejer. Jag kan inte riktigt uttrycka mig rätt, för jag har svårt att relatera . Men jag har letat, tittat och läst. Och delvis förfasat mig. Madsen är inte frisk.

??? Det är ju inte så att det förevisas mord på scenen på vanliga strippklubbar, och det är väl sådana PM varit på, enlugt vad som beskrevs av Djursing (som skrev biografin, jag är dålig att minnas namn så det kanske är fel).

Det fetade: det är plågsamt märkbart.
Citera
2017-11-12, 18:49
Medlem
Citat:
Andas in själv . I citatet syns att du inte håller med i idiotierna. Lugn och fin.

Så, varför klistrar du på mig ett citat då, du är ju en citat-maskin, hela du!? Sortera, annars blir det oklart, var dina tankar landar....är lugn och fin, men inte för din skull, som sprider oreda i tråden...

Jag försökte korrigera ett ganska ignorant inlägg, när du blåser på mitt citat, med samma/liknande argument, mer generella, blir det ganska konstigt, förstår du?
Citera
2017-11-12, 18:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Hon hade knappast kollats upp närmare psykologiskt innan hon satte foten i U-båten. Så det är mycket möjligt att hon sysselsatt sig med annat än missionären i sina fantasier.

Hon var så att säga så nära att vara en ubåtsbesättningsman som någon överhuvudtaget kunnat komma den aktuella kvällen. Utomlands har man rigorösa tester eftersom man vet hur påfrestande ubåtsliv faktiskt är.
Citat:
To even be eligible to be a crewman aboard a submarine, applicants must pass a series of grueling tests, psychological evaluations, and intensive courses.

http://www.businessinsider.com/navy-submarines-2014-3?IR=T
Citera
2017-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så, varför klistrar du på mig ett citat då, du är ju en citat-maskin, hela du!? Sortera, annars blir det oklart, var dina tankar landar....är lugn och fin, men inte för din skull, som sprider oreda i tråden...

Jag försökte korrigera ett ganska ignorant inlägg, när du blåser på mitt citat, med samma/liknande argument, mer generella, blir det ganska konstigt, förstår du?

Var/hur har du belägg för att diagnoser inte sätts i RPU (i Sverige)?
Citera
2017-11-12, 18:54
Medlem
Citat:
Låter det inte lite konstigt? Eller kanske opportunistiskt? Att välja att skriva om något och gå på klubbar och i viss mån umgås med folk för något hon var ointresserad av, eller kanske till och mef tyckte var osmakligt för att kunna sälja en story om nu 50 shades of Gray hade sålt så bra?

Om jag intervjuar en sexualsadist som sitter i fängelse för att kunna begripa hur denne tänker, är jag då per automatik en presumtiv sådan själv? Eller om jag åker ut med och intervjuar en fiskare på en fiskebåt - är jag då intresserad av att själv syssla med fiske? Nån slags hemlig längtan? Eller vad?
Citera
2017-11-12, 18:56
Medlem
Citat:
??? Det är ju inte så att det förevisas mord på scenen på vanliga strippklubbar, och det är väl sådana PM varit på, enlugt vad som beskrevs av Djursing (som skrev biografin, jag är dålig att minnas namn så det kanske är fel).

Det fetade: det är plågsamt märkbart.
Manifest var ingen strippklubb. Läs på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in