2017-11-10, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag klankar inte ner, jag vill att du ska förstå allvaret. Men om du skiter i vilken tolkar jag det som att du inte är ett dugg intresserad av att göra något eget arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
(FB) Steroid Profiler, färdig version.

där har du svaret på din första fråga.. dom blir irriterade pga de tusentals småbarn som vill leka med steroider och hormoner men kan inte förmå sig att faktiskt googla anavar profil utan dom vill hellre fråga 1000 användare där ungefär 2 stycken vet vad de snackar om och resten bara gissar och går på hörsäger

läs på om anavar och bygg en upfattning, har du några specifika följfrågor efter denna texten så finns det säkert flera som har lust att hjälpa dig

Jag sa ju att jag skulle fördjupa mig i att läsa om anavar, fick en länk av karl alfred som jag tacka för och som jag sa att jag skulle läsa.
Jag ska läsa den och sen återkommer jag ifall det är nått för mig
Citera
2017-11-10, 12:34
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Jag förstår inte varför ni blir så sura för jag formulera en frågas på fel sätt, och sen klanka ner på mig.
Men skitsamma, im out

Citat:
Jag sa ju att jag skulle fördjupa mig i att läsa om anavar, fick en länk av karl alfred som jag tacka för och som jag sa att jag skulle läsa.
Jag ska läsa den och sen återkommer jag ifall det är nått för mig

Gubben, du måste sätta ett filter i huvudet på dina tankar. Eftertänksamheten är noll. Du läser vad jag skriver och antar att jag är sur men det finns inget filter som ifrågasätter iakttagandet och dess logiska resonemang. Jag är INTE varken sur, upprörd, arg eller roidragead. Bara för att jag är ärlig med vad jag tycker om det beteende du uppvisar betyder väl inte att jag är emotionellt investerad nog i dig för att bli sur på dig pga dina ofärdigheter?

Du får återkomma hur mycket eller hur lite du vill, du vet vilka premisser som gäller, men detta är ingen AAS-shop som försöker pracka på folk preparat. Du behöver inte återkomma, du behöver bara se till att förskansa dig den information du behöver för att ta ett beslut som passar dig, inte andra. Du behöver inte meddela någon här om ditt beslut heller om du inte verkligen vill föra samtal kring beslutet och dess grunder.

Mvh och lycka till,

-Alfred
Citera
2017-11-10, 15:12
Medlem
Jag förstår bara inte hur det kan bli så mycket tjafs bara för att jag fråga hur anavar va?
Och om det va nått att ha?

Och tycker ni jag e trög som ställer den frågan, så är det ingen som tvingar er att läsa den eller svara på den. Ni måste inte citera den frågan!

Men skitsamma nu ska jag sätta mig i soffan och ta en bärs.
Trevlig helg!
Citera
2017-11-11, 15:23
Medlem
Citat:
.....Att du ens slösa din tid på att ge ett sånt onödigt svar..

Okej, har läst lite om anavar hur e det med den?

Att nån som uppenbarligen har extremt dålig koll tror att den ska få kurer o liknande serverade på silverfat istället för att läsa på...
Citera
2017-11-12, 12:33
Medlem
Tänkte följa upp tråden efter mina tester som jag tog på Werlabs precis.

Ligger just nu på 900 testo c var 7e dag och körde lite tren tills för 2.5 månader sen. Kuren har varit igång sen april ungefär.

Fick tillbaka mina prover och är lite konfunderad.

Östradiolet låg på 216 pmol/L och där anger Werlabs ett gränsvärde som bör ligga under 150.

Blev själv förvånad att det låg så pass högt. Nu ligger jag på 0,33 Adex ed och när jag låg på 0,5ed så tyckte jag att jag fick lite bieffekter som stela leder och hängig och trött (trodde att mitt östradiolvärde låg för högt) ändrade till 0,33 och det har känts rätt bra (inga direkta bieffekter vad jag kan känna av).

Då till frågan, bör jag gå upp på 0,5ed igen för att få ner det? Vad kan man förvänta sig hamna med den dosen? (tänkte ta ett nytt test om ca 2 veckor). Ligger just nu på 900 testo c e7d.

Det som gjorde mig mest förvånad i testet (och även lite orolig) var att mina levervärden visade följande
P-ASAT 4.57 ukat/L ( riktvärde 0,25-0,75 ukat/L)
P-ALAT 1.97 ukat/L (riktvärde 0,15-1,1 ukat/L)

Låg på tren tidigare i somras men gick av för ca 2.5 månader sen och sedan enbart kört testo.

Kan de förhöjda värdena bero på trenet? Testot ska ju inte kunna påverka det vad jag vet. Men läkaren skrev följande i sin kommentar

"Dina nivåer av leverenzymerna ALAT och ASAT ligger förhöjda, vilket sannolikt är relaterat till det kraftigt förhöjda testosteronvärdet och ligger på en nivå som indikerar leverpåverkan och bör följas upp via din vårdcentral. "

Har ni något att säga om detta?

Är inte i läge att kliva av min kur just nu, men vill såklart inte riskera levern heller. Så om det beror på trenet så är det bara att avakta, men om testot spökar (som läkaren är inne på) så kanske det är läge att kliva av ändå. Vad skulle ni tro?

Fick även en anmärkning om

"Dina blodfetter ligger väsentligen bra men din kolesterolfördelning är något ofördelaktig, vilket åskådliggörs av en något förhöjd ApoB/ApoA1-kvot. Det som eftersträvas för män är en kvot under 0.7, vilket ofta kan påverkas med kostomläggning eller med ökad motion. "
Där hade jag P-Apo A 11.04 g/L och P-Apo B 0.76 g/L, men bägge ligger inom riktvärdet enligt werlabs, dock inte riktigt enligt läkaren. Beror det här på testot också? Tränar gör jag för fullt och håller en bra kost, så vet inte riktigt hur jag ska kunna förändra det.
Citera
2017-11-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NemoX
Tänkte följa upp tråden efter mina tester som jag tog på Werlabs precis.

Ligger just nu på 900 testo c var 7e dag och körde lite tren tills för 2.5 månader sen. Kuren har varit igång sen april ungefär.

Fick tillbaka mina prover och är lite konfunderad.

Östradiolet låg på 216 pmol/L och där anger Werlabs ett gränsvärde som bör ligga under 150.

Blev själv förvånad att det låg så pass högt. Nu ligger jag på 0,33 Adex ed och när jag låg på 0,5ed så tyckte jag att jag fick lite bieffekter som stela leder och hängig och trött (trodde att mitt östradiolvärde låg för högt) ändrade till 0,33 och det har känts rätt bra (inga direkta bieffekter vad jag kan känna av).

Då till frågan, bör jag gå upp på 0,5ed igen för att få ner det? Vad kan man förvänta sig hamna med den dosen? (tänkte ta ett nytt test om ca 2 veckor). Ligger just nu på 900 testo c e7d.

Det som gjorde mig mest förvånad i testet (och även lite orolig) var att mina levervärden visade följande
P-ASAT 4.57 ukat/L ( riktvärde 0,25-0,75 ukat/L)
P-ALAT 1.97 ukat/L (riktvärde 0,15-1,1 ukat/L)

Låg på tren tidigare i somras men gick av för ca 2.5 månader sen och sedan enbart kört testo.

Kan de förhöjda värdena bero på trenet? Testot ska ju inte kunna påverka det vad jag vet. Men läkaren skrev följande i sin kommentar

"Dina nivåer av leverenzymerna ALAT och ASAT ligger förhöjda, vilket sannolikt är relaterat till det kraftigt förhöjda testosteronvärdet och ligger på en nivå som indikerar leverpåverkan och bör följas upp via din vårdcentral. "

Har ni något att säga om detta?

Är inte i läge att kliva av min kur just nu, men vill såklart inte riskera levern heller. Så om det beror på trenet så är det bara att avakta, men om testot spökar (som läkaren är inne på) så kanske det är läge att kliva av ändå. Vad skulle ni tro?

Fick även en anmärkning om

"Dina blodfetter ligger väsentligen bra men din kolesterolfördelning är något ofördelaktig, vilket åskådliggörs av en något förhöjd ApoB/ApoA1-kvot. Det som eftersträvas för män är en kvot under 0.7, vilket ofta kan påverkas med kostomläggning eller med ökad motion. "
Där hade jag P-Apo A 11.04 g/L och P-Apo B 0.76 g/L, men bägge ligger inom riktvärdet enligt werlabs, dock inte riktigt enligt läkaren. Beror det här på testot också? Tränar gör jag för fullt och håller en bra kost, så vet inte riktigt hur jag ska kunna förändra det.

jag tycker inte att ditt östradiol ligger för högt I FÖRHÅLLANDE TILL DIN TESTO DOS

hade du inte legat på så hög dos så skulle jag tycka att det var högt men har du inga specifika biverkningar tycker jag gott att du kan ligga kvar där

tren har inte så direkta biverkningar på levern utan det är mer för njurarna du ska vara orolig för, vet du om du har några andra aspekter som kan spela roll? äter du några tabletter vardagligen? smärtstillande eller liknande som kan vara lever toxiskt?

testo kan påverka både njurar och lever även om det brukar vara generellt milt emot dom båda så är det ju inte en jätte klen dos du kör och med det så ökar ju risken för påfrestning av lever så att du är medveten om det

kolesterolet skulle jag tippa på att det har med trennet att göra i första hand men även testot i andra hand för båda påverkar kolesterolet även om trennet påverkar det väsentligt mycket mer..

se till att du tar en ordentligt titt på din kost och se vad du kan förändra här om du vill att det ska bli bättre om alternativet att kliva av testo är utanför bilden
Senast redigerad av Max-gainz 2017-11-12 kl. 14:04.
Citera
2017-11-12, 14:11
Medlem
Citat:
jag tycker inte att ditt östradiol ligger för högt I FÖRHÅLLANDE TILL DIN TESTO DOS

hade du inte legat på så hög dos så skulle jag tycka att det var högt men har du inga specifika biverkningar tycker jag gott att du kan ligga kvar där

tren har inte så direkta biverkningar på levern utan det är mer för njurarna du ska vara orolig för, vet du om du har några andra aspekter som kan spela roll? äter du några tabletter vardagligen? smärtstillande eller liknande som kan vara lever toxiskt?

testo kan påverka både njurar och lever även om det brukar vara generellt milt emot dom båda så är det ju inte en jätte klen dos du kör och med det så ökar ju risken för påfrestning av lever så att du är medveten om det

kolesterolet skulle jag tippa på att det har med trennet att göra i första hand men även testot i andra hand för båda påverkar kolesterolet även om trennet påverkar det väsentligt mycket mer..

se till att du tar en ordentligt titt på din kost och se vad du kan förändra här om du vill att det ska bli bättre om alternativet att kliva av testo är utanför bilden

Stort tack för ditt svar!
När jag tänkte på att östrot är för högt så tänkte jag på att KarlAlfred nämnde att någonstans kring 100 är hans sweetspot även om han ligger högre.
Har precis börjat kolla östrot, tidigare har jag mer gått på känsla och letat efter bieffekter (därför jag blev förvånad nu när jag tyckte att 0.5ed kändes som östrot låg för lågt (vilket det inte kan ha gjort med fasit i hand) och att 0.33ed drar mig upp på 200.

Det enda jag äter är just adex, men det ska väl inte kunna påverka levern? När jag låg på tren så hade jag även nolva med i bilden för att jag hade lite gynokänningar då (men det var 2.5 månader sen som sagt).

Gällande levervärdet och kolesterolet, hur pass allvarliga är nivåerna jag har där? Levervärdet är över gränsvärdet, men är det katastrof eller vid vilka siffror ska man bli orolig?
Citera
2017-11-12, 14:32
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
När jag tänkte på att östrot är för högt så tänkte jag på att KarlAlfred nämnde att någonstans kring 100 är hans sweetspot även om han ligger högre.
Har precis börjat kolla östrot, tidigare har jag mer gått på känsla och letat efter bieffekter (därför jag blev förvånad nu när jag tyckte att 0.5ed kändes som östrot låg för lågt (vilket det inte kan ha gjort med fasit i hand) och att 0.33ed drar mig upp på 200.

Det enda jag äter är just adex, men det ska väl inte kunna påverka levern? När jag låg på tren så hade jag även nolva med i bilden för att jag hade lite gynokänningar då (men det var 2.5 månader sen som sagt).

Gällande levervärdet och kolesterolet, hur pass allvarliga är nivåerna jag har där? Levervärdet är över gränsvärdet, men är det katastrof eller vid vilka siffror ska man bli orolig?

Östro är jäkligt individuellt.
Min sweetspot ligger på 80. Börjar jag komma upp över 100 kommer testo face som ett brev på posten.
Citera
2017-11-12, 15:03
Medlem
Citat:

håller med gustav att det är individuellt, jag kan ligga på 250 utan att binda någon som hällst vätska eller känna några biverkningar..

fast när du nästan dubblar dosen kan det sjunka rätt kraftigt och bara för att du har 100 och inte mår bra så behöver det inte vara fel, din kropp kanske hellre ligger mellan 150 och 200.. det är det som är så viktigt med att man ska ha sina egna värden innan man kurar

adex är med i bilden men jag tvivlar på att det är adex ensamt som påverkar lever.. hur länge har du legat on totalt? och är det bara tren och testo som har varit med i bilden?

kolesterolet får någon mer kunnig svara på men jag skulle ta dina lever värden på allvar, jag skulle deffinitivt kolla upp mina njur värden ordentligt då detta är sammahängande och tren påfrestar ju njurarna som sagt
Senast redigerad av Max-gainz 2017-11-12 kl. 15:08.
Citera
2017-11-12, 16:57
Medlem
Citat:
håller med gustav att det är individuellt, jag kan ligga på 250 utan att binda någon som hällst vätska eller känna några biverkningar..

fast när du nästan dubblar dosen kan det sjunka rätt kraftigt och bara för att du har 100 och inte mår bra så behöver det inte vara fel, din kropp kanske hellre ligger mellan 150 och 200.. det är det som är så viktigt med att man ska ha sina egna värden innan man kurar

adex är med i bilden men jag tvivlar på att det är adex ensamt som påverkar lever.. hur länge har du legat on totalt? och är det bara tren och testo som har varit med i bilden?

kolesterolet får någon mer kunnig svara på men jag skulle ta dina lever värden på allvar, jag skulle deffinitivt kolla upp mina njur värden ordentligt då detta är sammahängande och tren påfrestar ju njurarna som sagt

Har kurat till och från i 4-5 år och det här är första gången värdena spökar för mig. Brukar visserligen kolla efter PCT och då har allt alltid sett bra ut. Nu kollade jag för att jag mest var nyfiken på östrot men tog allt det andra i samma veva.

Legat on sen början på maj. Körde testo c i början, hade tren e (300 tren e var 7e dag) i bilden under sommaren i 12v och klev som sagt av för dryga 2 månader sen.

Har inte kört några orala eller nåt annat denna runda. Drar inte i mig värktabletter eller nåt sånt heller. Måttlig alkoholkonsumtion (tog testerna i onsdags förra veckan och var ute i helgen, men det bör väl knappast ha påverkat?)

Fattar inte om det är trennet som spökar mer än 2 mån efter att jag klev av det. Tar levern så lång tid att hitta tillbaka?

Vad kan jag göra till nästa test för att hjälpa levern? dricka mer vatten? Något mer? Så gör jag ett nytt test om 2 veckor.
Senast redigerad av NemoX 2017-11-12 kl. 17:31.
Citera
2017-11-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Östro är jäkligt individuellt.
Min sweetspot ligger på 80. Börjar jag komma upp över 100 kommer testo face som ett brev på posten.

Tack för svar!
Märkligt att det är så stor skillnad! Tycker att jag binder väldigt lite vätska nu på 200.
Citera
2017-11-12, 19:11
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:

Citat:
Har kurat till och från i 4-5 år och det här är första gången värdena spökar för mig. Brukar visserligen kolla efter PCT och då har allt alltid sett bra ut. Nu kollade jag för att jag mest var nyfiken på östrot men tog allt det andra i samma veva.

Legat on sen början på maj. Körde testo c i början, hade tren e (300 tren e var 7e dag) i bilden under sommaren i 12v och klev som sagt av för dryga 2 månader sen.

Har inte kört några orala eller nåt annat denna runda. Drar inte i mig värktabletter eller nåt sånt heller. Måttlig alkoholkonsumtion (tog testerna i onsdags förra veckan och var ute i helgen, men det bör väl knappast ha påverkat?)

Fattar inte om det är trennet som spökar mer än 2 mån efter att jag klev av det. Tar levern så lång tid att hitta tillbaka?

Vad kan jag göra till nästa test för att hjälpa levern? dricka mer vatten? Något mer? Så gör jag ett nytt test om 2 veckor.

Först å främst angående min sweetspot på östrot så var det ett värde jag uppgav då, vilket stämde vid den tidpunkten. Nu verkar det som att den har sjunkit markant och kan inte riktigt säga vart den ligger. Men precis som Max-Gainz är inne på så måste du ju tänka på att jag inte står på 900mg testo cyp i veckan och har aldrig gjort, kommer med all sannolikhet aldrig göra heller.
Så med tanke på vart dina testonivåer skulle jag nog snarare hävda att din ratio är hälsosam, vilket bevisar sig i hur du uttrycker att du upplever situationen. Man kan inte stirra sig blind på värden i sig utan måste också ställa dem i paritet med sammanhanget och motspelande hormonvärden.

Gällande övriga värden så får man inte glömma att bara för att något "har funkat" i 4 års tid så behöver det inte betyda att det kommer funka för alltid. För eller senare tar allt slut, så man får ständigt anpassa sig vilket är anledningen för rutinmässiga kontroller av system och hårdvara.
Det kan lätt vara som så att din kropp är utmattad och tappar motståndskraft vilket ger skeva apolipo-kvoter, vilket i sig är ganska allvarligt faktiskt, samt höjda markörer för organskada.
Anastrozole är inte heller något godis direkt utan kan i allra högsta grad påvärka blodfetter med mera.

Med detta sagt så vill jag bara förmedla att det inte alltid är så lätt att räkna ut faktorer för olika tillstånd och reaktioner. Vad man får göra är att forma en tes om vad som är mest rimligt i diagnosväg och sedan testa teorin.
I ditt fall skulle det kunna vara såhär; Teorin är att din kropp helt enkelt är utmattad och tappar motståndskraft i takt med att en katabol motaktion ökar i kroppen. Teorin testas genom att sänka dosen testosteron till 50% och sedan göra nya mätningar 10-14 dagar som tidigast efter dosjustering. Visst kan man börja ta tidigare om man har resurserna för att kunna skönja eventuella förbättringstendenser i värdena men jag tror inte att det hinner händer så extremt mycket de första 10 dagarna iaf på en sådan dos.

Hur du väljer att undersöka är ju helt upp till dig, jag bara förevisar ett exempel i hur man kan tänka. Det är ju trots allt du som sitter med mest fakta på handen.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in