Citat:
Ursprungligen postat av
NemoX
Stort tack för ditt svar!
När jag tänkte på att östrot är för högt så tänkte jag på att KarlAlfred nämnde att någonstans kring 100 är hans sweetspot även om han ligger högre.
Har precis börjat kolla östrot, tidigare har jag mer gått på känsla och letat efter bieffekter (därför jag blev förvånad nu när jag tyckte att 0.5ed kändes som östrot låg för lågt (vilket det inte kan ha gjort med fasit i hand) och att 0.33ed drar mig upp på 200.
Det enda jag äter är just adex, men det ska väl inte kunna påverka levern? När jag låg på tren så hade jag även nolva med i bilden för att jag hade lite gynokänningar då (men det var 2.5 månader sen som sagt).
Gällande levervärdet och kolesterolet, hur pass allvarliga är nivåerna jag har där? Levervärdet är över gränsvärdet, men är det katastrof eller vid vilka siffror ska man bli orolig?
Citat:
Ursprungligen postat av
NemoX
Har kurat till och från i 4-5 år och det här är första gången värdena spökar för mig. Brukar visserligen kolla efter PCT och då har allt alltid sett bra ut. Nu kollade jag för att jag mest var nyfiken på östrot men tog allt det andra i samma veva.
Legat on sen början på maj. Körde testo c i början, hade tren e (300 tren e var 7e dag) i bilden under sommaren i 12v och klev som sagt av för dryga 2 månader sen.
Har inte kört några orala eller nåt annat denna runda. Drar inte i mig värktabletter eller nåt sånt heller. Måttlig alkoholkonsumtion (tog testerna i onsdags förra veckan och var ute i helgen, men det bör väl knappast ha påverkat?)
Fattar inte om det är trennet som spökar mer än 2 mån efter att jag klev av det. Tar levern så lång tid att hitta tillbaka?
Vad kan jag göra till nästa test för att hjälpa levern? dricka mer vatten? Något mer? Så gör jag ett nytt test om 2 veckor.
Först å främst angående min sweetspot på östrot så var det ett värde jag uppgav då, vilket stämde vid den tidpunkten. Nu verkar det som att den har sjunkit markant och kan inte riktigt säga vart den ligger. Men precis som Max-Gainz är inne på så måste du ju tänka på att jag inte står på 900mg testo cyp i veckan och har aldrig gjort, kommer med all sannolikhet aldrig göra heller.
Så med tanke på vart dina testonivåer skulle jag nog snarare hävda att din ratio är hälsosam, vilket bevisar sig i hur du uttrycker att du upplever situationen. Man kan inte stirra sig blind på värden i sig utan måste också ställa dem i paritet med sammanhanget och motspelande hormonvärden.
Gällande övriga värden så får man inte glömma att bara för att något "har funkat" i 4 års tid så behöver det inte betyda att det kommer funka för alltid. För eller senare tar allt slut, så man får ständigt anpassa sig vilket är anledningen för rutinmässiga kontroller av system och hårdvara.
Det kan lätt vara som så att din kropp är utmattad och tappar motståndskraft vilket ger skeva apolipo-kvoter, vilket i sig är ganska allvarligt faktiskt, samt höjda markörer för organskada.
Anastrozole är inte heller något godis direkt utan kan i allra högsta grad påvärka blodfetter med mera.
Med detta sagt så vill jag bara förmedla att det inte alltid är så lätt att räkna ut faktorer för olika tillstånd och reaktioner. Vad man får göra är att forma en tes om vad som är mest rimligt i diagnosväg och sedan testa teorin.
I ditt fall skulle det kunna vara såhär; Teorin är att din kropp helt enkelt är utmattad och tappar motståndskraft i takt med att en katabol motaktion ökar i kroppen. Teorin testas genom att sänka dosen testosteron till 50% och sedan göra nya mätningar 10-14 dagar som tidigast efter dosjustering. Visst kan man börja ta tidigare om man har resurserna för att kunna skönja eventuella förbättringstendenser i värdena men jag tror inte att det hinner händer så extremt mycket de första 10 dagarna iaf på en sådan dos.
Hur du väljer att undersöka är ju helt upp till dig, jag bara förevisar ett exempel i hur man kan tänka. Det är ju trots allt du som sitter med mest fakta på handen.
Mvh,
-Alfred