Citat:
Ursprungligen postat av
innesko
Nej du undviker att försvara ditt resonemang.
Detta var premissen jag ifrågasatte och krävde att du skulle motivera den. Som svar på detta ger du mig svaret att allt har en upphovsman, när jag frågar hur du vet det så säger du att gud är upphovsmannen till universum och därför har allt en upphovsman.
På vilket sätt har jag då förvridit ditt argument när jag säger att ditt argument är
1. Universum har en upphovsman.
2. Allt har en upphovsman
Slutsats: Universum har en upphovsman
Huh?
What?
Hur?
Varför?
Jag besvarar ju INTE din attack på premiss ett's belägg med att säga att Universum har en upphovsman. Hur kan jag ens behövs motivera ytterligare att våra erfarenheter visar på att saker inte ploppar upp bara så där? Se dig omkring, har en kossa bara kommit till av sig själv? Om du ser en glasspinne ligga på backen, inte kan väl den genom magi ha framkommit på just den platsen? Man kan fråga sig vem som tror på verklighetsfrånvänd övernaturlighet... Jag menar, det är väl snarare upp till dig att bevisa sakers uppkomst FRÅN intet till NÅGOT i så fall, istället för att jag ska sitta här och försöka övertyga dig om något som är absolut vetenskapligt bevisat? Ingen stjärna, ingen organism, varken människa eller djur fotboll eller någonting annat bara ploppar upp sådär.
Alltså, som SVAR på din ifrågasättande av premiss 1:
1. All logik och ständiga bevismaterial visar att mitt belägg för premiss 1's sanning är obestridligt sann.
Snarare som sagt så ligger bevisbördan, och det med all rätta, på dig. Du ska alltså ge exempel på något existerande inom universum som förmår undgå denna princip. Good luck.