2020-04-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Jag följer inte direkt någon åskådning. Tycker absolut inte att livet är rättvist och grymhet har vi alla i oss även om det är på olika vis. Livet är inte gott, men värdefullt. Hur vet du det om kärlek? Jag är inte särskilt troende eftersom jag inte känner särskilt mycket kärlek. Men tro är definitivt kärlek för de flesta. Det är svårt att förklara för någon som inte känt det.
Ja, tron kan vara kärlek. Men det betyder inte att Gud är kärlek. De flesta versioner av Gud jag fått presenterad för mig har varit allt från lite omoralisk till ond. Ingen, vad jag kan komma på, har varit god och rättvis.
Citera
2020-04-05, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Självklart blev jag religiös när jag som barn insåg att djurarter har en imponerande design och mått som gudar kodat. Jag fattade redan då att vi människor inte ligger bakom naturens mått och system, men även att nån bör ligga bakom något som är så häftigt designat.
Gäller det även bananer och div hundraser?
Citera
2020-04-05, 23:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, människor och djur är grymma. Det designade systemet bygger mycket på grymhet, tydligen.
Folk får gärna tro på Gud, men kom inte och säga att Gud är kärlek, rättvis, o.s.v.
Eller så är Gud begränsad och detta är det absolut bästa som Gud kan skapa?

Den här dimensionen är det lägsta dimensionen .. så nej detta är inte det bästa gudarna kan skapa.

Den här dimensionen är väl en extremt bra designad simulator för spirituella varelser att testa att leva begränsade liv som är begränsade av fysik , och utan att kunna flyga som energikropparna kan i de högre dimensionerna.. utan att kunna flyga mellan galaxer och planeter.. eller ens lämna fängelseplaneten som är fylld av syndare som fick för sig att det fysiska är det enda som finns , och även att dom är fysiska kroppar som kommer att sluta existera lol.

Fysikens egna lagar säger tillåmed att energi inte kan sluta existera, men ändå tror folk på döden och att gudar inte är bevisade bortom det fysiska som är väldesignat men uppstår ju ur nånting som vi inte ens kan se för det är så smått, rättare sagt så liten del av DNA som är fysiskt att forskare kallar det för skräpDNA för att dom inte kan se den ofysiska delen av dna-koden..
Citera
2020-04-06, 00:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Låter som "intelligent design", https://en.wikipedia.org/wiki/Intelligent_design

Du vet forskare beräknar att 99 % av de arter som existerat numera är utdöda? Vad är det för design?

Väldigt bra design när det finns miljardtals arter idag. Tråkigt att människor var så IQ-befriade att dom råkade förgifta haven , utrotade alla arter och högg ner alla träd innan dom fattade hur deras säng var bäddad.
Citera
2020-04-06, 00:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Gäller det även bananer och div hundraser?

Bananer är väl minst sagt gudarnas perfekt designade portabla solenergi-batterier designade för människors energiförmåga och för dom som vill boosta immunförsvaret genom en enkel naturligt förpackad föda med nerbrytbart skal som inte orskar sopberg.

Hundraser är lite med komplicerat eftersom människor leker gudar genom att avla hundar som är missbildade tills missbildningarna blir en ras som sen får massa hälsoproblem för att människorna gjorde så och låtsas fortfarande att dom älskar sina hundar genom att fortsätta avla gener som gör att deras hundar lider av hälsoproblem.

Människor genmodifierar gudarnas perfekta system eftersom dom vet att det är "game over" såfort dom gör så, vilket dom gjort många gånger förut kan jag tro. Korsat människor med massa djur och avlat fram nån minotaur monster som hade massa hälsoproblem för att människor gjorde så och låste in han i en labyrinth lol jag vet inte om det är så det gick till men inget förvånar mig när jag ser vad "människor" har modifierat ihop för gener i dessa moderna tider.

Inget nytt under solen.
Citera
2020-04-06, 00:16
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, tron kan vara kärlek. Men det betyder inte att Gud är kärlek. De flesta versioner av Gud jag fått presenterad för mig har varit allt från lite omoralisk till ond. Ingen, vad jag kan komma på, har varit god och rättvis.
Vi människor har en förmåga till att vilja rättfärdiga oss själva. Du tror inte att det du presenteras av är andras personlighetsdrag mer än Gud?
Citera
2020-04-06, 00:17
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Väldigt bra design när det finns miljardtals arter idag. Tråkigt att människor var så IQ-befriade att dom råkade förgifta haven , utrotade alla arter och högg ner alla träd innan dom fattade hur deras säng var bäddad.

Men om människor är "IQ-befriade att dom råkade förgifta haven , utrotade alla arter och högg ner alla träd innan dom fattade hur deras säng var bäddad.", det låter som att vår design är urusel. Dessutom blir vi närsynta, får cancer, nedsatt hörsel och vi är ganska så sköra.

Eller hur menar du, är djuren designade men inte vi?

PS

Det stämmer inte att vi har utrotat alla arter och alla träd.

DS
Senast redigerad av Termos99 2020-04-06 kl. 00:30.
Citera
2020-04-06, 00:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Men om människor är "IQ-befriade att dom råkade förgifta haven , utrotade alla arter och högg ner alla träd innan dom fattade hur deras säng var bäddad.", det låter som att vår design är urusel. Dessutom blir vi närsynta, får cancer, nedsatt hörsel och vi är ganska så sköra.

Eller hur menar du, är djuren designade men inte vi?

PS

Det stämmer inte att vi har utrotat alla arter och alla träd.

DS

Om jag förstår det rätt så var det mörkhyade människoliknande utomjordingar som lever på nån sorts reningsplanet som heter Nibiru, där dom jobbar för gudar genom att planeten flyger runt och sanerar planeter genom att bränna allt på planeter där det har gått snett.
Det var dessa utomjordingar som behövde guld till deras atmosfär för att alla på Nibiru inte ska dö av strålning.. och dom genmodifierade därför den förhistoriska människan och blandade deras gudlika DNA med den förhistoriska människan, för att dom behövde en ny slav som skulel gräva guld efter att deras förra slavras gjorde revolt och utrotades av den mer avancerade rasen som skapade människan som då blev spirituell och undrade varför ska vi följa orders från nån när bara gudar kan döma oss. Vi vägrar gräva guld! sa vi då , och våra skapare fick problem med gudarna för att dom använde gudarnas DNA på det viset , och fick då ordern att lämna planeten och resa pyramider så att människor kunde tyda sybolismen och skriva ner det i biblar så att ett fåtal utvalda kan få leva som gudarnas barn i en högre dimension utan problem som hunger och korruption.

Så nej.. det är som med hundar och bananer lixom.. visst har människor skapats med en bra design, men våra skapare var väl inte riktiga gudar än även om dom bor på en sån planet, och därför blev det som med mänskligheten som det blev när människor avlade hundar som inte kunde ha koppel utan att ögonen ploppade ur sockeln i skallen på dom.

Bara ett fåtal kommer klara livets test som människa medans de flesta kommer att få gå tbx till att vara djur eller vad det nu blir eller var som människor var innan "de onda" kom och lämnade kunskap och medvetenhet för att sen säga lycka till.. och flög iväg för att låta människor klura ut själva varför dom vet skillnad mellan rätt och fel helt plötsligt.
Citera
2020-04-06, 00:55
Medlem
KungPungPats avatar
Våra skapare visste uppenbarligen vad som gått snett med deras skapelse eftersom det idag står i bibeln om 7 dödliga synder vilket är känslobaserat.. och vad som är problemet med dom flesta människor som syndar genom de 7 dödliga synderna varje dag.. dom låter begär , rädslor, lust och sorg styra deras liv fast våra skapare har förklarat det genom symbolism att det är vårat problem på insidan, och att dom som tar tag i just de 7 dödliga synderna kommer att ses som en av gudarnas barn, medans resten inte gör det.

Klart att det inte är många som kommer att klara att att leva ett sånnt liv där man rensar bort alla negativa känslor.. men om alla gjorde det så hade vi redan odlat ett paradis på denna planet.. och våra skapare och gudarna hade hjälpt oss då.. men nu var alla upptagna med pengar istället tyvär.

Klart att gudarna sa att människor klarar av att klura ut själv vad rätt och fel är, för dom har ju DNA från gudarna så självklart kommer dom att ha moral och inte bli som talande apor som mördar .. men dom flesta människorna brydde sig inte det minsta om sin förmåga att veta skillnad mellan rätt och fel.. och känna igen designade system även om dom är biologiska och skapade av gudar eller genom gemodifiering av nå utomjordingar eller människor.
Senast redigerad av KungPungPat 2020-04-06 kl. 00:59.
Citera
2020-04-06, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Vi människor har en förmåga till att vilja rättfärdiga oss själva. Du tror inte att det du presenteras av är andras personlighetsdrag mer än Gud?
Jo, jag tror att alla definitioner av Gud är från människor.
Citera
2020-04-06, 12:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Om jag förstår det rätt så var det mörkhyade människoliknande utomjordingar som lever på nån sorts reningsplanet som heter Nibiru, där dom jobbar för gudar genom att planeten flyger runt och sanerar planeter genom att bränna allt på planeter där det har gått snett.
Det var dessa utomjordingar som behövde guld till deras atmosfär för att alla på Nibiru inte ska dö av strålning.. och dom genmodifierade därför den förhistoriska människan och blandade deras gudlika DNA med den förhistoriska människan, för att dom behövde en ny slav som skulel gräva guld efter att deras förra slavras gjorde revolt och utrotades av den mer avancerade rasen som skapade människan som då blev spirituell och undrade varför ska vi följa orders från nån när bara gudar kan döma oss. Vi vägrar gräva guld! sa vi då , och våra skapare fick problem med gudarna för att dom använde gudarnas DNA på det viset , och fick då ordern att lämna planeten och resa pyramider så att människor kunde tyda sybolismen och skriva ner det i biblar så att ett fåtal utvalda kan få leva som gudarnas barn i en högre dimension utan problem som hunger och korruption.

Så nej.. det är som med hundar och bananer lixom.. visst har människor skapats med en bra design, men våra skapare var väl inte riktiga gudar än även om dom bor på en sån planet, och därför blev det som med mänskligheten som det blev när människor avlade hundar som inte kunde ha koppel utan att ögonen ploppade ur sockeln i skallen på dom.

Bara ett fåtal kommer klara livets test som människa medans de flesta kommer att få gå tbx till att vara djur eller vad det nu blir eller var som människor var innan "de onda" kom och lämnade kunskap och medvetenhet för att sen säga lycka till.. och flög iväg för att låta människor klura ut själva varför dom vet skillnad mellan rätt och fel helt plötsligt.

Är det Sumeriska Gudar du tror på? Det måste jag säga ger lite pluspoäng i originalitet. Hur många i Sverige eller Europa tror på det skulle du säga?
Citera
2020-04-06, 12:39
Medlem
Citat:
Vem skapade IQ-befriade människor? Och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in