2017-11-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloko
Jag vill förtydliga min tanke ang. Kim´s eventuella röst-inspelning! Jag tror inte att Peter vet vad som finns på Kims mobil! Smartphones och Iphone´s batterier håller
inte så länge och när Peter tog itu med att "städa", var den släckt! Han har ingen aning om vad som finns på den! Jag tror faktisk, med hans mentalitet, att det är hans största skräck just nu, om den ska´hittas och vad som kan finnas på den!

Önskar Peter Madsen allt helvete han kan få i resten av sitt usla ubåtspojkeliv. Är säkert inte ensam om att tycka det. Tror att Kim Wall kände på sig att något var väldigt fel, strax efter avfärden. Kanske hon bad honom vända men han vägrade. Som den sanningssökare och med den journalistiska nyfikenhetsådra hon hade så kanske hon ändå gjorde ett undantag för sitt reportage och det blev tyväärr hennes död.
Citera
2017-11-11, 22:14
Medlem
Grandiosos avatar
Tittar på klippet igen när Madsen är tillbaka på landbacken och slås åter av hur pass oberörd
han ter sig efter vad som utspelat sig.
Det är nästan som om han hade rutin på det här med att släcka andras liv.
Kommer inte vid honom alls tycks det som.
Tummen upp när han blir tillfrågad om läget och så kliver han obekymrad iväg.
Säkert i dessa stunder helt övertygad om att han genomfört sin "grej" perfekt och kommer
att klara sig undan. Och kanske redan börjat se fram emot en uppföljning; det här måste
man helt enkelt få göra om för så fantastiskt var det.
Visst, det kan vara fråga om en mödosamt tillkämpad oberördhet, en man duktig på
förställning, och innerst inne skälver han av oro för hur det ska gå och är omskakad av
allvaret i den oerhörda gärning som han tillåtit sig att utföra.
Det bestialiska och utdragna dödandet av en annan människa.
Men med all sannolikhet är han en individ med högst utpräglade psykopatiska
personlighetsdrag, med det kallaste inre, i avsaknad av empati, ånger och samvete,
så han behöver inte vara annat än nöjd och belåten till sinnes.
Och då faller det sig helt naturligt att tummen åker upp i vädret;
"Projektet" Kim Wall fixades galant, han klarade utmaningen.

Inställd på att snart vara i hemmets ljuva härd och få rå om en aningslös hustru och
gosiga husdjur efter de blodiga och livsutsläckande "äventyren" till havs, i en berusande
känsla av oövervinnerlighet, blev det säkert närmast som ett dråpslag för honom när
han fann sig tvungen att kliva in i en polisbil efter återkomsten till landbacken
och där måste börjat inse att hans "perfekta brott" löpte risken att inte bli fullt så perfekt
som han inbillat sig i sin grandiositet.

Den där promenaden som vi kan följa i inslaget nedan kan vara den sista han gör i friheten
någonsin. Jag tror nämligen man ser till att hålla honom inlåst för återstoden av hans liv.
Helt enkelt alldeles för farlig att ha ute i samhället mera.

https://www.youtube.com/watch?v=U6eSQ0SVAb4
Senast redigerad av Grandioso 2017-11-11 kl. 22:22.
Citera
2017-11-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har då inte lyckats med min Xperia, inte för att jag haft behovet direkt. Det som är intressant är hur uppdaterad Madsen var. Visste han att hon spelade in eller inte? Alltså är den sönderslagen eller hel när dem sjönk till botten?

Madsen kommunicerade 22.35 och då måste han varit på däck. När slängde han i telefonerna?
Jag inbillar mig att han kan ha slängt hennes överbord direkt. Då finns den inte i Köge Bukt.

Jag har ingen susning. Bara Madsen vet. Säger som GW "det kliar på kroppen" ...... Madsen är som en Ohyra.
Ja, 22.30-22.40 skickade han sms. Vid ca kl 21.00 dök han vid Middlegrund, väster om Flakfortet. Vad fasen hände mellan 21.00 och 22.30? Och vid 24.00 hade han hunnit en bra bit. Då höll han på att krocka med ett fartyg. Och då var hon död troligtvis. Så då skulle mobilen ligga mellan Flakfortet och Middlegrund? Inte en tokig tanke.
Citera
2017-11-11, 22:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det ska gudarna veta. Även om du själv tror det.
Kim blev dödad av en galning som hade som fantasi att utföra det han sett på film. Att realisera en sorts förvriden dröm. Det råkade bli Kim pga att tillfälle gavs utan att han behövde anstränga sig. Han hade kanske klarat sig undan om han plockat upp en random tjej som levde på gatan. Han och frugan bodde, gubevars, på Istedgade. Där finns några vingklippta existenser som inte alltid saknas om de försvann. Och det är mig en gåta varför han valde Kim av alla.

Det är obegripligt för alla. Det enda som är säkert är att det inte kan ha varit planerat, för så dum kan han inte ha varit. Utan det måste ha varit något som hände, och så tappade han kontrollen, och efteråt fick han försöka städa upp och skyla sina spår så gott han kunde, med det han råkade ha ombord. Jag ser ingen annan förklaring.

Saker som kan ha hänt t.ex.

a) K dog faktiskt av en olycka, och sedan passade han på att hugga hennes döda kropp i underlivet för att han alltid velat hugga en kvinna i underlivet. Eftersom han ändå "måste" stycka och sänka kroppen, för att slippa ta ansvar för olyckan, så kunde han passa på att förverkliga denna önskan på samma gång. Ingen skulle ju få veta det, och HON led inte mer, hon var död.

b) M dödade faktiskt K p.g.a. hon utlöste något, som han länge haft spökande i hjärnan men lyckats hålla tillbaka. Hon var kanske helt rätt offer av någon anledning - bättre än någon av de vinddrivna existenserna. Och då var chansen för bra att missa, trots de olyckliga omständigheterna
Citera
2017-11-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tittar på klippet igen när Madsen är tillbaka på landbacken och slås åter av hur pass oberörd
han ter sig efter vad som utspelat sig.
Det är nästan som om han hade rutin på det här med att släcka andras liv.
Kommer inte vid honom alls tycks det som.
Tummen upp när han blir tillfrågad om läget och så kliver han obekymrad iväg.
Säkert i dessa stunder helt övertygad om att han genomfört sin "grej" perfekt och kommer
att klara sig undan. Och kanske redan börjat se fram emot en uppföljning; det här måste
man helt enkelt få göra om för så fantastiskt var det.
Visst, det kan vara fråga om en mödosamt tillkämpad oberördhet, en man duktig på
förställning, och innerst inne skälver han av oro för hur det ska gå och är omskakad av
allvaret i den oerhörda gärning som han tillåtit sig att utföra.
Det bestialiska och utdragna dödandet av en annan människa.
Men med all sannolikhet är han en individ med högst utpräglade psykopatiska
personlighetsdrag, med det kallaste inre, i avsaknad av empati, ånger och samvete,
så han behöver inte vara annat än nöjd och belåten till sinnes.
Och då faller det sig helt naturligt att tummen åker upp i vädret;
"Projektet" Kim Wall fixades galant, han klarade utmaningen.

Inställd på att snart vara i hemmets ljuva härd och få rå om en aningslös hustru och
gosiga husdjur efter de blodiga och livsutsläckande "äventyren" till havs, i en berusande
känsla av oövervinnerlighet, blev det säkert närmast som ett dråpslag för honom när
han fann sig tvungen att kliva in i en polisbil efter återkomsten till landbacken
och där måste börjat inse att hans "perfekta brott" löpte risken att inte bli fullt så perfekt
som han inbillat sig i sin grandiositet.

Den där promenaden som vi kan följa i inslaget nedan kan vara den sista han gör i friheten
någonsin. Jag tror nämligen man ser till att hålla honom i inlåst för återstoden av hans liv.
Helt enkelt alldeles för farlig att ha ute i samhället mera.

https://www.youtube.com/watch?v=U6eSQ0SVAb4
Visst är det otäckt! Jag begriper inte hur man kan vara så "sorglös". Vi vet ju vad han gjorde ett par timmar innan dess. Själv hade jag varit ett darrande asplöv. Även om det varit en legal död kropp i ett obduktionsrum. Han är helt opåverkad. Han kördes ganska omgående till kriminaltekniska och jag tror att där och då förstod han att han låg illa till. Och började fnula på en alternativ historia om en lucka i Kims huvud. Herregud, han hade ju besudlingar över hela kroppen!

Och du har helt rätt anser jag. Han måste hållas inlåst. Mycket mycket länge.
Citera
2017-11-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ja, 22.30-22.40 skickade han sms. Vid ca kl 21.00 dök han vid Middlegrund, väster om Flakfortet. Vad fasen hände mellan 21.00 och 22.30? Och vid 24.00 hade han hunnit en bra bit. Då höll han på att krocka med ett fartyg. Och då var hon död troligtvis. Så då skulle mobilen ligga mellan Flakfortet och Middlegrund? Inte en tokig tanke.

Så tänker jag. Det var kontakten med omvärlden som ev kunde spåras. När han gick upp i Yläge. Resten hade han koll på.

Men det har nog den danska polisen säkert räknat ut, och oavsett kommer aldrig Madsen undan Mordet på Kim Wall.
Citera
2017-11-11, 22:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Here we go again.

Nej, för jag menar inte att det var hennes "fel". Men det finns ju forskning som visar, att olika typer av brott inte slår random, utan att brottslingar kollar efter vissa saker när de väljer sina offer. Ska de råna någon så är en gammal, skröplig, förvirrad människa enklast, men ska de våldta någon vill de gärna ha någon så ung och sexig som möjligt. Ska de lura någon att köpa något på gatan, så är det enklast med någon välvårdad medelklassperson - helst en kvinna - som stannar och lyssnar, som är väluppfostrad, som inte vågar säga "dra åt helvete" etc.. När det gäller djupare psykologiska motiv så kan det förstås vara en väldigt specificerad kravprofil på offret...
Citera
2017-11-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, för jag menar inte att det var hennes "fel". Men det finns ju forskning som visar, att olika typer av brott inte slår random, utan att brottslingar kollar efter vissa saker när de väljer sina offer. Ska de råna någon så är en gammal, skröplig, förvirrad människa enklast, men ska de våldta någon vill de gärna ha någon så ung och sexig som möjligt. Ska de lura någon att köpa något på gatan, så är det enklast med någon välvårdad medelklassperson - helst en kvinna - som stannar och lyssnar, som är väluppfostrad, som inte vågar säga "dra åt helvete" etc.. När det gäller djupare psykologiska motiv så kan det förstås vara en väldigt specificerad kravprofil på offret...
Jag tror inte Madsen läste den där forskningen. Han tyckte det var en bra idé ändå att döda Kim. Och sluta med dina märkliga analyser. Madsen är ett svin. Han ansåg sig ha rätt att ta ett liv, att tortera en kvinna, att sticka kniven 15 ggr i henne och därefter stycka henne och sänka delarna med tyngder.

Du får försvara svinet hur mycket du vill. Men gör det gärna i en egen tråd. Förslagsvis döpt till "Vi som älskar Peter Madsen". Tror det blir du och hans älskarinna där enbart.
Citera
2017-11-11, 22:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag tror inte Madsen läste den där forskningen. Han tyckte det var en bra idé ändå att döda Kim. Och sluta med dina märkliga analyser. Madsen är ett svin. Han ansåg sig ha rätt att ta ett liv, att tortera en kvinna, att sticka kniven 15 ggr i henne och därefter stycka henne och sänka delarna med tyngder.

Du får försvara svinet hur mycket du vill. Men gör det gärna i en egen tråd. Förslagsvis döpt till "Vi som älskar Peter Madsen". Tror det blir du och hans älskarinna där enbart.

Fast jag försvarade inte sticken eller det ev. mordet. Nu läser du in något som inte står igen.
Citera
2017-11-11, 22:34
Medlem
Citat:
Nej, det ska gudarna veta. Även om du själv tror det.
Kim blev dödad av en galning som hade som fantasi att utföra det han sett på film. Att realisera en sorts förvriden dröm. Det råkade bli Kim pga att tillfälle gavs utan att han behövde anstränga sig. Han hade kanske klarat sig undan om han plockat upp en random tjej som levde på gatan. Han och frugan bodde, gubevars, på Istedgade. Där finns några vingklippta existenser som inte alltid saknas om de försvann. Och det är mig en gåta varför han valde Kim av alla.
Det har jag funderat mycket över. Jag tror att det fanns lämpliga offer i nattlivet på Refshaleöen med tanke på dess närhet till beryktade Christiania och Nyhavn.
En berusad ensam kvinna på drift i Köpenhamns nattliv.En som ingen skulle sakna på många dagar. En grönländsk kvinna skulle kanske inte saknas på flera veckor. Därför tror jag att PM var ute efter något speciellt och inte efter vem som helst.
Berusade damer som tom vinglade förbi hans verkstad.
Ändock tror jag inte att han planerat det. Men från foton när de står i tornet ser PM besynnerlig ut i ansiktsuttryck (att jämföra med hur hans ansiktsuttryck såg ut när han kom i land).
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-11 kl. 22:39.
Citera
2017-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har jag funderat mycket över. Jag tror att det fanns lämpliga offer i nattlivet på Refshaleöen med tanke på dess närhet till beryktade Christiania och Nyhavn.
En berusad ensam kvinna på drift i Köpenhamns nattliv.En som ingen skulle sakna på många dagar. En grönländsk kvinna skulle kanske inte saknas på flera veckor. Därför tror jag att PM var ute efter något speciellt och inte efter vem som helst.
Ändock tror jag inte att han planerat det. Men från foton när de står i tornet ser PM besynnerlig ut i ansiktsuttryck (att jämföra med hur hans ansiktsuttryck såg ut när han kom i land).
Christiania är ett fridsamt ställe. Har själv frekventerat det en del, dock utan att röka på. Trevligt ställe dock. Nyhavn är också ganska mysigt. Detta var väldigt OT.
Jag tror att Madsen helt enkelt inte lyckats få med en ensam kvinna, förutom hustrun och älskarinnan, på ubåten utan besättning och andra vittnen. Detta var hans chans.
Citera
2017-11-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag försvarade inte sticken eller det ev. mordet. Nu läser du in något som inte står igen.
Nej, sticken i vaginan har du inte lyckats förklara bort. Däremot mordet. Som du försvarar som en olycka. Nå. Madsen sitter där han sitter och kommer inte ut på många många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in