Citat:
Ursprungligen postat av
zoloko
Hej! Jag är från Danmark och bor i Jylland! Detta är mitt första inlägg här!
Jag reagerade med en gång, när jag såg Peter kliva av sin "redningsbåt"!
Håren reste sig i nacken på mig! Jag satte videon med hans promenad mot polisen på 0,25 och såg hur han listigt "tog in" hela polisuppdraget där framme och bakom hans svammel till journalisten, ser man hur han tittar framåt och hans sjuka hjärna går med 1000km. i timmen!
Jag hittade vid ett tillfälle Flashback och har följt diskussionen varje dag! Eftersom jag delar majoritetens åsikt om brottet,har jag inte själv skrivit här förut!
Jag undrar om någon annan här har tänkt på om Kim kanske började inspela med röst-läge på sin mobil, når hon upptäckte att Peter var "knäpp"? Sedan har batteriet tömts och den har släckts! Jag tror att det kan vara så!
Jag skrev detta till Kim, eftersom jag tror på att vi "lever efter döden" . Hon är ju faktisk huvudpersonen i detta tragiska drama!
Kära lilla Kim! Jag skriver detta till dig, eftersom jag känner att du fortfarande är kvar här och fullfölger din sista uppgift på denna jord! Jag tror att det var du, som med din sista jordiska styrka, fick din torso att komma till ytan och visade hundarna var dina andra kropsdelar och vapnen låg.
Jag är överbevisat om att du vill försöka göra dit bästa att hjälpa till att hitta dina stackars armar och mobiltelefonerna också! Jeg ber´till att du skall finna frid,
när inget tvivel finns, att en av denna världens elaka psykopater har avslöjats och fått sitt jordiska straff!
Jag tycker själv att det närmast var ett mirakel att Kims torso med sänken tog sig till land efter så kort tid och att det slumpade sig så att det bara var ett par timmar efter att allmänheten fick veta om PMs lögnaktiga olycksförklaring.
Med tanke på hur otroligt många som drunknat för att aldrig någonsin återfinnas. Folk som stått och fiskat på en pir och fallit i på 4 m djup som försvunnit i strömmarna och aldrig synts till igen trots att dykare nästan på en gång inlett räddningsförsök.
Så det känns nästan lite magiskt faktiskt att det hände.
Jag undrar hur många försvunna människor som råkat ut för ett brott som fått sin grav i havet av sin baneman?
Polisen tror ju inte att detta var PMs debut men de finner inget brottsoffer som stämmer varken i Danmark eller i nordiska grannländer. Men har det tittat på fall med försvunna dvs ej återfunna försvunna kvinnor? Vars vägar kanske korsats med PM?
Lite ot men jag vill ändå beklaga din stora sorg. Som förälder tar man förgivet att ens barn ska överleva en själv.
Så det är ett livslångt trauma. Jag lider verkligen med KWs anhöriga. Framförallt med hennes pojkvän. Där stod han vid kajen och väntade samt ringde och ringde till KW. Att leva med den vetskapen nu i efterhand, att samtidigt som han väntande förgäves och hjälplös pågick det övergrepp mot KW ombord på ubåten. Hur ska han någonsin komma över detta? Ett sådant trauma kommer man aldrig över. Så hur kan vi då kan ha en skribent i tråden som tycker att Madsen ska ha ett lindrigt straff? Ska han komma ut efter ett par år så att KWs pojkvän kan läsa om att Raket-Madsen lever loppan med ubåtar och raketer som vanligt? Skrämmande.