2017-11-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hoppas det och att de finner både armar och mobiler. Det har gått väl lång tid nu😔
Mobilerna är små och har antagligen sjunkit ner under sanden eller döljs av sjögräs. Men armarna tror jag de hittar faktiskt. Hundarna är duktiga

Edit. Vad gäller armarna så är de nog renätna av krabbor tyvärr. Det har gått tre månader nu, så risken är nog liten att de hittar avvärjningsskador på dem. Men om ev stick gått så djupt att de nått till skelettet så kan de troligen se om dessa skador kommer från kniv eller liknande.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-11 kl. 15:09.
Citera
2017-11-11, 17:34
Medlem
Hej! Jag är från Danmark och bor i Jylland! Detta är mitt första inlägg här!
Jag reagerade med en gång, när jag såg Peter kliva av sin "redningsbåt"!
Håren reste sig i nacken på mig! Jag satte videon med hans promenad mot polisen på 0,25 och såg hur han listigt "tog in" hela polisuppdraget där framme och bakom hans svammel till journalisten, ser man hur han tittar framåt och hans sjuka hjärna går med 1000km. i timmen!
Jag hittade vid ett tillfälle Flashback och har följt diskussionen varje dag! Eftersom jag delar majoritetens åsikt om brottet,har jag inte själv skrivit här förut!

Jag undrar om någon annan här har tänkt på om Kim kanske började inspela med röst-läge på sin mobil, når hon upptäckte att Peter var "knäpp"? Sedan har batteriet tömts och den har släckts! Jag tror att det kan vara så!

Jag skrev detta till Kim, eftersom jag tror på att vi "lever efter döden" . Hon är ju faktisk huvudpersonen i detta tragiska drama!

Kära lilla Kim! Jag skriver detta till dig, eftersom jag känner att du fortfarande är kvar här och fullfölger din sista uppgift på denna jord! Jag tror att det var du, som med din sista jordiska styrka, fick din torso att komma till ytan och visade hundarna var dina andra kropsdelar och vapnen låg.
Jag är överbevisat om att du vill försöka göra dit bästa att hjälpa till att hitta dina stackars armar och mobiltelefonerna också! Jeg ber´till att du skall finna frid,
när inget tvivel finns, att en av denna världens elaka psykopater har avslöjats och fått sitt jordiska straff!
Citera
2017-11-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloko
Håren reste sig i nacken på mig! Jag satte videon med hans promenad mot polisen på 0,25 och såg hur han listigt "tog in" hela polisuppdraget där framme och bakom hans svammel till journalisten, ser man hur han tittar framåt och hans sjuka hjärna går med 1000km. i timmen!
Jag hittade vid ett tillfälle Flashback och har följt diskussionen varje dag! Eftersom jag delar majoritetens åsikt om brottet,har jag inte själv skrivit här förut!

Jag undrar om någon annan här har tänkt på om Kim kanske började inspela med röst-läge på sin mobil, når hon upptäckte att Peter var "knäpp"? Sedan har batteriet tömts och den har släckts! Jag tror att det kan vara så!

Jag skrev detta till Kim, eftersom jag tror på att vi "lever efter döden" . Hon är ju faktisk huvudpersonen i detta tragiska drama!

Kära lilla Kim! Jag skriver detta till dig, eftersom jag känner att du fortfarande är kvar här och fullfölger din sista uppgift på denna jord! Jag tror att det var du, som med din sista jordiska styrka, fick din torso att komma till ytan och visade hundarna var dina andra kropsdelar och vapnen låg.
Jag är överbevisat om att du vill försöka göra dit bästa att hjälpa till att hitta dina stackars armar och mobiltelefonerna också! Jeg ber´till att du skall finna frid,
när inget tvivel finns, att en av denna världens elaka psykopater har avslöjats och fått sitt jordiska straff!
Det har pratats om sms till pojkvännen och så. Men inte inspelning. Du kan ha något där! Madsen kan ha upptäckt det och därför en anledning till att han slängde även hennes mobil. Vi får hoppas att man hittar mobilerna, men jag tror det är kört faktiskt.

Edit: Välkommen hit förresten
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-11 kl. 18:12.
Citera
2017-11-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har pratats om sms till pojkvännen och så. Men inte inspelning. Du kan ha något där! Madsen kan ha upptäckt det och därför en anledning till att han slängde även hennes mobil. Vi får hoppas att man hittar mobilerna, men jag tror det är kört faktiskt.
Citerar mig själv här. Hon kan öppet ha haft inspelningsfunktionen igång när hon pratade med honom om ubåten och dess funktioner (om hon ens hann så långt). Och han kom på det efter han de facto dödat och skändat henne.
Citera
2017-11-11, 18:14
Medlem
Inget tvivel att det "är kört" för Peter! Jag hoppas bara att Kim´s familj kan ta´avsked med HELA deras lilla flicka!
Min egen underbare dotter dog för 13 år sen, 19 år gammal. Hon råkade vara tillsammans med en ung man, behandlat med Metadon och efter en traumatisk abort, tog hon " en liten slurk av hans "medicin"! Eftersom hon inte var van, dog hon i sömnen och vaknade aldrig igen! Även om smärtan fortfarande är lika svår, har jag ofta tänkt att: "åtminstone, om hon skulle dö, så år hon inte försvunnen, eller hittades misshandlad nånstans" o.s.v!
Jag tänker på Kim´s stackars familj! Att svinet Peter inte bara kan ge´detaljer om dumpningen, när han ändå har erkänd att såga isär henne!
Ang. hennes mobil, tror jag stärkt på att hon, som var intelligent och snarrådig,
kan ha´knäppt på den, när han började bli´"konstig"!
Citera
2017-11-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Danskarna kommer låna in hundarna igen. Men det är vädret som styr.
https://www.expressen.se/kvallsposten/svenska-likhundarna-satts-in-for-nya-sok-i-kim-wall-fallet/
Men det är bråttom. Höststormarna är sena i år. De senaste åren har höststormarna bara blivit värre troligtvis pga klimatförändringarna.Där jag bor har vattenståndet varit så högt att hus,gator svämmats över,stora gatstenar spolats bort osv. Inte svårt att föreställa sig hur havsbottnarna förändras då.
Citera
2017-11-11, 19:12
Medlem
Jag vill förtydliga min tanke ang. Kim´s eventuella röst-inspelning! Jag tror inte att Peter vet vad som finns på Kims mobil! Smartphones och Iphone´s batterier håller
inte så länge och när Peter tog itu med att "städa", var den släckt! Han har ingen aning om vad som finns på den! Jag tror faktisk, med hans mentalitet, att det är hans största skräck just nu, om den ska´hittas och vad som kan finnas på den!
Citera
2017-11-11, 19:49
Medlem
Merwinnas avatar
http://www.boote-magazin.de/aktuell/reportagen/reportage-mini-u-boot-euronaut/a48757.html

En ny artikeln om tysken och hans ubåt E. Tysken har skrivit tidigare på Allmystery att han bara låter journalister komma ner vid kaj, men här har han ändå tagit med en facktidningsreporter på undervattenstur. Dock är reportern en man och de är fyra besättningsmedlemmar! Känns rätt safe för alla parter!

(Till Mod: tysken är inte OT enligt mig, eftersom vi hela tiden i den här tråden har följt det han skriver i ubåtsfallet på Allmystery. Han har själv en egenbyggd ubåt och dessutom kände han Madsen väl, så han har tillfört mycket kunskap till den sajten och därmed även denna tråd när vi flyttat hit informationen.)
Citera
2017-11-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloko

Jag tycker själv att det närmast var ett mirakel att Kims torso med sänken tog sig till land efter så kort tid och att det slumpade sig så att det bara var ett par timmar efter att allmänheten fick veta om PMs lögnaktiga olycksförklaring.
Med tanke på hur otroligt många som drunknat för att aldrig någonsin återfinnas. Folk som stått och fiskat på en pir och fallit i på 4 m djup som försvunnit i strömmarna och aldrig synts till igen trots att dykare nästan på en gång inlett räddningsförsök.
Så det känns nästan lite magiskt faktiskt att det hände.

Jag undrar hur många försvunna människor som råkat ut för ett brott som fått sin grav i havet av sin baneman?
Polisen tror ju inte att detta var PMs debut men de finner inget brottsoffer som stämmer varken i Danmark eller i nordiska grannländer. Men har det tittat på fall med försvunna dvs ej återfunna försvunna kvinnor? Vars vägar kanske korsats med PM?

Lite ot men jag vill ändå beklaga din stora sorg. Som förälder tar man förgivet att ens barn ska överleva en själv.
Så det är ett livslångt trauma. Jag lider verkligen med KWs anhöriga. Framförallt med hennes pojkvän. Där stod han vid kajen och väntade samt ringde och ringde till KW. Att leva med den vetskapen nu i efterhand, att samtidigt som han väntande förgäves och hjälplös pågick det övergrepp mot KW ombord på ubåten. Hur ska han någonsin komma över detta? Ett sådant trauma kommer man aldrig över. Så hur kan vi då kan ha en skribent i tråden som tycker att Madsen ska ha ett lindrigt straff? Ska han komma ut efter ett par år så att KWs pojkvän kan läsa om att Raket-Madsen lever loppan med ubåtar och raketer som vanligt? Skrämmande.
Citera
2017-11-11, 20:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker själv att det närmast var ett mirakel att Kims torso med sänken tog sig till land efter så kort tid och att det slumpade sig så att det bara var ett par timmar efter att allmänheten fick veta om PMs lögnaktiga olycksförklaring.
Med tanke på hur otroligt många som drunknat för att aldrig någonsin återfinnas. Folk som stått och fiskat på en pir och fallit i på 4 m djup som försvunnit i strömmarna och aldrig synts till igen trots att dykare nästan på en gång inlett räddningsförsök.
Så det känns nästan lite magiskt faktiskt att det hände.

Jag undrar hur många försvunna människor som råkat ut för ett brott som fått sin grav i havet av sin baneman?
Polisen tror ju inte att detta var PMs debut men de finner inget brottsoffer som stämmer varken i Danmark eller i nordiska grannländer. Men har det tittat på fall med försvunna dvs ej återfunna försvunna kvinnor? Vars vägar kanske korsats med PM?

Lite ot men jag vill ändå beklaga din stora sorg. Som förälder tar man förgivet att ens barn ska överleva en själv.
Så det är ett livslångt trauma. Jag lider verkligen med KWs anhöriga. Framförallt med hennes pojkvän. Där stod han vid kajen och väntade samt ringde och ringde till KW. Att leva med den vetskapen nu i efterhand, att samtidigt som han väntande förgäves och hjälplös pågick det övergrepp mot KW ombord på ubåten. Hur ska han någonsin komma över detta? Ett sådant trauma kommer man aldrig över. Så hur kan vi då kan ha en skribent i tråden som tycker att Madsen ska ha ett lindrigt straff? Ska han komma ut efter ett par år så att KWs pojkvän kan läsa om att Raket-Madsen lever loppan med ubåtar och raketer som vanligt? Skrämmande.

Jag är förvånad över att du tror att det var värst för pojkvännen? Självklart är det väl värst för föräldrarna, och förmodligen värre för brodern också än för pojkvännen. Ursprungsfamiljen skulle ju ha haft varandra livet ut, medan pojkvännen mycket troligt kunde ha bytts ut ändå - eller bytt ut K. De var inte gifta heller, inte ens förlovade.
Citera
2017-11-11, 20:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Kan man inte spara på iCloud ? Kan info inte finnas där om Kim hann gjöra det?
Citera
2017-11-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
http://www.boote-magazin.de/aktuell/reportagen/reportage-mini-u-boot-euronaut/a48757.html

En ny artikeln om tysken och hans ubåt E. Tysken har skrivit tidigare på Allmystery att han bara låter journalister komma ner vid kaj, men här har han ändå tagit med en facktidningsreporter på undervattenstur. Dock är reportern en man och de är fyra besättningsmedlemmar! Känns rätt safe för alla parter!

(Till Mod: tysken är inte OT enligt mig, eftersom vi hela tiden i den här tråden har följt det han skriver i ubåtsfallet på Allmystery. Han har själv en egenbyggd ubåt och dessutom kände han Madsen väl, så han har tillfört mycket kunskap till den sajten och därmed även denna tråd när vi flyttat hit informationen.)

Tysken ÄR OINTRESSANT i detta fall.
Han aldrig varit i den nu Aktuella och efter flera år renoverade ubåten.
Tysken har inte heller träffat PM på många, många år.
Tysken är det BARA du som beundrar stort.
Tysken är det mest du som följer här.

För mig är Tysken helt OT för detta fall. Särskilt i detta läge av utredningen.
Senast redigerad av Remark 2017-11-11 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in