2017-11-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazgul89
Jag vill absolut inte ha achievements, men att länka sitt profession skulle underlätta.
Mount ska kosta mycket, det fick en att tänka efter och värdera mountet man valde samt att om Blizzard väljer att sänka priset på mycket finns risk för att serverns ekonomi brister snabbare.

Du med så mycket Vanilla erfarenhet, vad skulle du tycka om:
1. en extra valbar funktion i dungeons/raid som är likt dagens lootingsystem, d.v.s. Need/Greed/Pass samt primary/secondary roll på recipes. Hatade allt strul, orättvisa och ninja looting som uppstod.
2. när man lootat ett BoP item så har man X tid (kommer inte ihåg hur många timmar det är) att byta med någon inom gruppen innan den blir BoP på riktigt så att säga.

1: Jag spelar på Kronos och vi har bokstavligen noll problem med ninjalooting och strul i dungeons och raids, vet inte om communityt är så mycket bättre där än på Ely/LHC eller hur det fungerar där.
Citera
2017-11-11, 13:04
Medlem
scraftys avatar
Någon som har en bra privatserver att rekommendera? Helst för WotLK?
Citera
2017-11-11, 13:24
Medlem
Dalaran WoW är den bästa Blizzlike Warth of the lich king-servern.... Spelat där i 2 år och den är riktigt bra...
Citera
2017-11-11, 14:11
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warulv
Dalaran WoW är den bästa Blizzlike Warth of the lich king-servern.... Spelat där i 2 år och den är riktigt bra...
Har hört att PvP är ganska dött där dock. Jag skulle vilja ha en server som är aktiv i PvP/Arenas.
Citera
2017-11-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian

Minsta lilla ändring kommer att orsaka ramaskri bland användare, så de kommer nog att vara ytterst sparsamma och inget du skrev kommer antagligen att införas. Dock kommer nog en "world/global" chat att införas av spelarna genom att man skapar en channel som alla joinar i princip, om de inte inför någon slags begränsning på hur många som kan vara i en kanal.

Om Blizzard är smarta så gör de förändringar hos bossar, nodes och eventuella recipe drops.
Att bossarna är lite svårare (med kanske en extra funktion), ändrar om spawning points för nodes och kanske tom vissa mobs samt att switchar recipe drops hos bossar eller dylikt.

Hardcore spelare vet allt om allt; spawn punkter, recipe drops, boss encounters, bugs och dylikt som kan användas. De kommer klarar av allt inom några månader, vissa områden kommer bli sönderknullade av maffia och bots som grindar 24/7 för 1 item...

Genom att ändra lite kring detta så förstör man inte vanilla, plus att man samtidigt introducerar en av de saker som gjorde vanilla häftigt; man visste inte allt...vilket gjorde raidavancerandet svårare.
Citera
2017-11-11, 14:58
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Tror ni att de kommer släppa nytt material till Classic efter att de sista bossarna blivit besegrade?
Citera
2017-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Har hört att PvP är ganska dött där dock. Jag skulle vilja ha en server som är aktiv i PvP/Arenas.

Det bästa alternativet är väl rätt överlägset Warmane's server Icecrown. Den har ju 10k-12k spelare online nästan hela tiden. PvP ska vara aktivt där, framför allt på kvällar såklart.

Den är dock gammal och jag kan tänka mig att alla har BiS-gear i princip. Man kan även köpa items via pengar.
Citera
2017-11-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazgul89
Om Blizzard är smarta så gör de förändringar hos bossar, nodes och eventuella recipe drops.
Att bossarna är lite svårare (med kanske en extra funktion), ändrar om spawning points för nodes och kanske tom vissa mobs samt att switchar recipe drops hos bossar eller dylikt.

Hardcore spelare vet allt om allt; spawn punkter, recipe drops, boss encounters, bugs och dylikt som kan användas. De kommer klarar av allt inom några månader, vissa områden kommer bli sönderknullade av maffia och bots som grindar 24/7 för 1 item...

Genom att ändra lite kring detta så förstör man inte vanilla, plus att man samtidigt introducerar en av de saker som gjorde vanilla häftigt; man visste inte allt...vilket gjorde raidavancerandet svårare.

Tror du inte att det tar enbart några dagar innan såna spelare har listat ut ändringarna och har nu monopol på nya nodes etc? När det är så pass välkänt som det är nu så vet ju alla om sånt, så mindre risk för monopol?

Det verkar även som att vanilla-communityt är oerhört emot förändringar, i varje tråd med förslag så kommer det en hel hög med folk som är emot det.

https://us.battle.net/forums/en/wow/22814264/
Citera
2017-11-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Tror ni att de kommer släppa nytt material till Classic efter att de sista bossarna blivit besegrade?

Du menar en ny raid efter Naxx t.ex.? Det är väl 1% chans att det händer, om ens det. Men om Classic som koncept blir lyckat så borde det vara rätt hög sannolikhet att de uppgraderar till TBC, antar (hoppas) jag.
Citera
2017-11-11, 16:31
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Du menar en ny raid efter Naxx t.ex.? Det är väl 1% chans att det händer, om ens det. Men om Classic som koncept blir lyckat så borde det vara rätt hög sannolikhet att de uppgraderar till TBC, antar (hoppas) jag.
Ja något borde de göra för att hålla kvar spelare om det blir lyckat, annars är det garanterat att dö ut rätt snabbt när allt blivit avklarat. Att gå vidare till TBC skulle jag personligen gilla väldigt mycket, men att bara bygga på med de redan släppta expansionerna skulle inte hålla i längden.
Citera
2017-11-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Personligen vill jag inte att de ändrar speciellt mycket.
[...]
De saker jag tycker är ok att ändra på är smågrejer som t ex hur vissa items stackar, att inte behöva slå på nodes mer än en gång, samt andra liknande småsaker. Jag har dock inga problem med om detta inte åtgärdas heller.

Sedan måste de såklart fixa buggar och exploits, det ser jag som en självklarhet.

Grejjen är att även såna smådetaljer kan påverka mer än vad man tror.

Säg att du spelar på en high-pop server och det är många som är ute och minar.. Hittar du en rich thorium vein kan det innebära upp mot 7 slag om jag minns rätt. Det är ganska troligt att även någon annan hittar den under tiden, och det kan bli schysst world-pvp om nodes. Känslan av att vara nervös över att det när som helst kan dyka upp någon bidrar faktiskt.

För att inte nämna alla gånger du aggrar en mob och någon annan snor din node medan du slår ihjäl den. Om det räcker med en frost nova / gauge / scatter shot / what not för att få några sekunder till att totalt mina en node så händer aldrig det.

Bugfixar och exploits håller jag helt med om, däremot!
Citera
2017-11-11, 18:06
Medlem
scraftys avatar
Någon som testat Nighthaven eller Light's Hope? Nya servrar från Elysium-skaparna om jag förstått rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in