2017-11-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag hoppas verkligen inte att den stämmer. Trubbig, tråkig och fantasilös elva.

Insigne måste ju vara med, som du säger.
Sverige vann, ganska rättvist.

Trubbigt, tråkigt och tämligen fantasilöst från gli Azzurri.

Såg matchen med min son på den lokala baren. Han firade målet dansande medan baristan stämde upp i italienska nationalsången...

Skön galenskap med glimten i ögat, inte minst eftersom italienare fortfarande räknar med att fixa detta på hemmaplan.

Vi ser nog matchen där även på måndag. Femtio meter från vårt hus... vinner Sverige bjuder jag alla på en öl. Eller två.
Citera
2017-11-10, 23:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sverige vann, ganska rättvist.

Trubbigt, tråkigt och tämligen fantasilöst från gli Azzurri.

Såg matchen med min son på den lokala baren. Han firade målet dansande medan baristan stämde upp i italienska nationalsången...

Skön galenskap med glimten i ögat, inte minst eftersom italienare fortfarande räknar med att fixa detta på hemmaplan.

Vi ser nog matchen där även på måndag. Femtio meter från vårt hus... vinner Sverige bjuder jag alla på en öl. Eller två.
Haha. Det är något speciellt med att se italienska landslagsmatcher i Italien. Några av mina bästa fotbollsminnen.
Citera
2017-11-10, 23:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Eller samarbetet med Ventura?

Först Puma, sen kan man tänka på andra mindre viktiga saker. Hela dräkten andas afrikansk landslagsfotboll.
Citera
2017-11-10, 23:17
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Först Puma, sen kan man tänka på andra mindre viktiga saker. Hela dräkten andas afrikansk landslagsfotboll.

Ditt inlägg osar ironi. Det sportsliga bör givetvis gå före estetik.
Citera
2017-11-10, 23:25
Medlem
Citat:
Haha. Det är något speciellt med att se italienska landslagsmatcher i Italien. Några av mina bästa fotbollsminnen.

När bartendern började med pr pr pr pr t t t! Och alla andra föll in i marschen så är det svårt att kontra som svensk.

Vi tog dock mod till oss och körde sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla.

Jag tror att de blev imponerade en kort sekund innan vi båda började asgarva.

Ännu en fin kväll på baren...
Citera
2017-11-10, 23:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Gick med Totti-tröja som ung grabb i Italien år 2006...tyvärr lämnade vi landet några dagar innan VM-finalen. Däremot firade mina föräldrar VM-guldet för Tyskland 2014 i Lübeck. En grann syn det.
Citera
2017-11-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Gick med Totti-tröja som ung grabb i Italien år 2006...tyvärr lämnade vi landet några dagar innan VM-finalen. Däremot firade mina föräldrar VM-guldet för Tyskland 2014 i Lübeck. En grann syn det.
Inte alls olikt min upplevelse, men det var i Italien 1982 som jag fångades. Galenskap, passion, fotboll och glädje. (Tror att det kan spegla vår åldersskillnad hyfsat, även om jag inbillar mig att jag var ett par år yngre då, än du var 2006.)
Citera
2017-11-10, 23:47
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inte alls olikt min upplevelse, men det var i Italien 1982 som jag fångades. Galenskap, passion, fotboll och glädje. (Tror att det kan spegla vår åldersskillnad hyfsat, även om jag inbillar mig att jag var ett par år yngre då, än du var 2006.)

2006 var jag var fjorton men vi besökte Bibione per bil en vecka när jag var kanske sju eller åtta. Minns att det var otroligt varmt i Triesta då, som ligger på gränsen till Kroatien.
Citera
2017-11-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
2006 var jag var fjorton men vi besökte Bibione per bil en vecka när jag var kanske sju eller åtta. Minns att det var otroligt varmt i Triesta då, som ligger på gränsen till Kroatien.
Ha ha då stämmer mina gissningar någorlunda. Jag är född under 1970-talet, och tillbringade fyra veckor på Sardinien under VM 1982.

Började som ett vanligt VM, (utan svenskt deltagande). Och slutade i galen glädje där Inte minst Rossi var spektakulär.

När jag kom hem till Sverige så dillade många om att VM dog då Brasilien blev utslagna av just Italien.

Jag kan förstå att man förälskade sig i världens genom tidernas mest älskvärda lag, dvs Zico, Eder, Socrates osv. Men de missade sagan om hur gli Azzurri reste sig mot alla odds, och med antihjälten Rossi som hjälte. Vackert och fantastiskt.
Citera
2017-11-11, 00:04
Medlem
Verratti är avstängd på måndag. Rimligen innebär det att Insigne startar, men då vill jag också se en annan taktik och uppställning.

Ventura har inte lyckats förvalta generationsväxlingen särskilt bra, även om alla insåg att det skulle bli svårt.
Citera
2017-11-11, 00:25
Medlem
JayGatsbys avatar
Ja jävlar vad usla Gli Azzurri var idag.
Är det så säkert att de tar detta på San Siro?
Citera
2017-11-11, 00:27
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hur funkar det på corvecciano eller hur det stavas? Får vem som helst söka utbildningen där och hur funkar den rent praktiskt och teoretiskt?Har man lärare där som är gamla tränare eller vad krävs för att bli lärare där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in