2017-11-08, 22:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det fungerar allt bättre. Klagomålen var främst i början att det tog för lång tid och att störde sållets flöde. Detta blir som sagt allt bättre, medan den absoluta fördelen kvarstår, dvs att nästan alla matchavgörande händelser avgörs under matchtid på ett korrekt sätt och att eftersnacket därför inte behöver handla om domarens insats.
Tack för svaret, verkar fungera bättre i Italien än Tyskland i så fall.

Har du en aning om vilka direktiv som videodomarna fått? Eller hur det organiserats? Din italienska är tusen gånger bättre än min.

Den tyska kritiken har inte varit mot funktionen, stöd till domaren vid svårbedömda situationer, utan hur det praktiskt fungerat med att en snubbe i Köln ofta bestämmer mer än domaren på plats. I Bundesliga har pauserna därför blivit länge och VAR-besluten fler ju längre säsongen gått. Tur att så inte verkar vara fallet i Serie A.
Citera
2017-11-08, 22:09
Medlem
gato12s avatar
Vilket lag kan Gli Azzuri tänkas ställa på benen på Friends på fredag? Antar att Ventura fått släppa sin favorituppställning 4-2-4 och gå över till 3-5-2 med BBC (Barzagli, Bonucci, Chiellini) i backlinjen. Verratti på mitten men vilka mer? Får Immobile starta på topp?
Utgår även från att Buffon står i mål.
Senast redigerad av gato12 2017-11-08 kl. 22:12.
Citera
2017-11-09, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Pirlo är ju skadad då han delvis fostrades i Inter. Även om Atalanta lyckades tvätta bort mycket av Inters feltänk så lyckades de aldrig få Pirlo att ha en förståelse för det fysiska inom Calcion. Jag tycker det är något sorgligt över hans ovilja att träna. Även om det blev bättre när han kom till Juventus lönnfet på ålderns höst.

Ha ha kan vara första gången jag inte håller med dig. Visst tacklade han sällan och sprintade lika sällan! Men han täckte yta och läste spelet. När man läser statistik över de som springer längst så ligger Pirlo oftast bland de främsta på planen, och framförallt så gör han det rätt. Han vet var han ska vara och när. Och att springa så långt är sällsynt för en spelare som främst ska vara på mitten.

Att han hade en fysik som speglade hans spelstil vittnar dessutom att han presterade då han var relativt gammal. Och att han sällan var skadad.
Senast redigerad av Brille68 2017-11-09 kl. 18:46.
Citera
2017-11-09, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tack för svaret, verkar fungera bättre i Italien än Tyskland i så fall.

Har du en aning om vilka direktiv som videodomarna fått? Eller hur det organiserats? Din italienska är tusen gånger bättre än min.

Den tyska kritiken har inte varit mot funktionen, stöd till domaren vid svårbedömda situationer, utan hur det praktiskt fungerat med att en snubbe i Köln ofta bestämmer mer än domaren på plats. I Bundesliga har pauserna därför blivit länge och VAR-besluten fler ju längre säsongen gått. Tur att så inte verkar vara fallet i Serie A.
Jag har ganska dålig koll. Men som jag förstår det ska VAR endast användas vid mål, straff, direkt utvisning eller vid sammanblandning vid kort.

Problemet är såklart gränsdragningar. En armbåge i ansiktet som fyra passningar senare leder till mål? Åtta passningar? En offside som fyra passningar senare leder till mål? Åtta passningar. En straff men där det borde ha varit avblåst tidigare? Osv in absurdum…

Dessutom finns det såklart situationer som man efter flera vinklar och slow motion fortfarande kan tolka olika.

Men om jag tolkar stämningen rätt, är man i stort positiv till VAR i Italien.
Citera
2017-11-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vilket lag kan Gli Azzuri tänkas ställa på benen på Friends på fredag? Antar att Ventura fått släppa sin favorituppställning 4-2-4 och gå över till 3-5-2 med BBC (Barzagli, Bonucci, Chiellini) i backlinjen. Verratti på mitten men vilka mer? Får Immobile starta på topp?
Utgår även från att Buffon står i mål.
Från ”Football Italia”:

Probable Italy XI: Buffon; Barzagli, Bonucci, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Verratti, Darmian; Immobile, Eder

http://www.football-italia.net/112579/sacchi-slams-italy-tactics

Flera mindre imponerande spelare, och jag har svårt att se att man spelar utan Insigne.
Citera
2017-11-09, 22:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Från ”Football Italia”:

Probable Italy XI: Buffon; Barzagli, Bonucci, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Verratti, Darmian; Immobile, Eder

Flera mindre imponerande spelare, och jag har svårt att se att man spelar utan Insigne.
Vad i hela fridens namn är det här? Är Belotti skadad? Och vilken fel uppställning det är för materialet. Eder ska inte spela, det är helt oroligt att en sunkig brasse som är avbytare i Inter har lyckats vara startspelare i Italienska landslaget i ett par år.
Citera
2017-11-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad i hela fridens namn är det här? Är Belotti skadad? Och vilken fel uppställning det är för materialet. Eder ska inte spela, det är helt oroligt att en sunkig brasse som är avbytare i Inter har lyckats vara startspelare i Italienska landslaget i ett par år.

Ha ha jag håller såklart med.
Citera
2017-11-10, 01:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Fin genomgång av Andrea Pirlo och hans storhet.

https://www.youtube.com/watch?v=auQG0rIMVZw
Citera
2017-11-10, 02:17
Avslutad
Citat:
Från ”Football Italia”:

Jag hoppas verkligen inte att den stämmer. Trubbig, tråkig och fantasilös elva.

Insigne måste ju vara med, som du säger.
Citera
2017-11-10, 12:25
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag hoppas verkligen inte att den stämmer. Trubbig, tråkig och fantasilös elva.

Insigne måste ju vara med, som du säger.

Tveksamt om De Rossi och Eder platsar i Janne Anderssons startelva.
Citera
2017-11-10, 22:31
Medlem
sebastian_s avatar
När ska det här förfarliga samarbetet med puma ta slut? Stora hip hop shorts och fula tröjor.
Citera
2017-11-10, 22:57
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
När ska det här förfarliga samarbetet med puma ta slut? Stora hip hop shorts och fula tröjor.

Eller samarbetet med Ventura?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in