2017-11-10, 00:27
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Jävla kriminellt slödder du umgås med!!!
Jaså ???
Har du hört talas om att politikerna utsätts för hot och Sverigedemokraterna är inte dem som kommer undan precis. Slödder verkar finnas lite överallt?

http://www.friatider.se/hot-och-v-ld-mot-folkvalda-kar-sd-politiker-v-rst-drabbade

Men du har inte tänkt tanken på att jag också kan ha övergått till sympatisör för Sverigedemokraterna?
Kampen om fosterlandet hårdnar serru och det är inte alla svenskar som vill bo i landet som förspilldes.
Varje folk kämpar för sitt land och inte minst i baltländerna där de värnar om sin självständighet.
Det mångkulturella "världslandet" finns bara i kommunisternas klasskamp och de få kommunister som finns kvar är på väg bort och med dem deras våldsideologi på historiens sophög och inte ens en värdig plats i framtida historieböcker. Ingen sörjer ingen saknar, bara benrester som grävs upp som visar kommunismens helvete i dagsljuset. Förvisso här i Polen men helvetet var inte ett dugg bättre i Baltländerna.

http://www.friatider.se/l-t-polen-g-ra-upp-med-kommunismen
Citera
2017-11-10, 20:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Nej, jag baserade det på balternas ovilja och/eller oförmåga att vara självständiga. Så fort de hade uppnått det målet så kastade de ju ifrån sig alltihop genom att genast gå med i både EU och NATO. Nu är de inte längre nationalstater, utan provinser i Eunatostan. Samtidigt röstar folket med fötterna genom att lämna regionen för en ljusare framtid som underbetalda byggjobbare, chaufförer med slavkontrakt eller toalettstädare i de mer centrala delarna av Eunatostan.

Jag baserade det också på balternas ointresse för att föröka sig. Med -26% sedan 1989 har Lettland nu världsrekord i folkminskning under fredstid. Den så kallade självständigheten är ett praktfiasko, och det är bara en tidsfråga innan korthuset rasar ihop helt. Folkmängden i Lettland idag är ungefär samma som 1897. Även det torde vara någon form av världsrekord.
Minskad befolkning beror på utflyttning, kommer stoppa och helt upphöra när länderna blir rikare.
De har gått med i EU och nato för att fortsätta vara självständiga, även därför som de kraftigt ökar sina försvarsbudgetar.
Ryssland har råvaror, dvs skog, metaller och olja + vapen, sen har man inget av värde att sälja.
Balterna har tillverkningsindustri och en växande tjänsteexport sektor.
Citera
2017-11-10, 20:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
Det jag tror främst skiljer våra synsätt åt är att du har mera tro till politikens förmåga medan jag börjar få mer tro till att människorna själva kan skapa något bra som de trivs med.

Pragmatism ställs mot ideal.

Tro förblindar heter det och jag upplever folk börjar tröttna framtidsdrömmar som de senare i praktiken snarare ser som samhällets förfall.

Du kan lika gärna ta ditt uppskissade "framtidssamhälle" och kasta det i soptunnan därför allt färre människor vill ha det. Det finns faktiskt fler idéer än dina om hur samhället bör vara

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/natten-da-usa-forandrades

Lol, dina inlägg och dina länkar är, som vanligt, lika förvirrade.

Det är förstås vilsna personer som dig som, helt frivilligt och gratis, tjänstgör som Putler propagandaknektar. Hela den ryska propagandan går ju ut på att så splittring och förvirring i väst, vilket du också försöker dig på.

Sanningen är förstås att jag, sedan länge, ingalunda är ideologiskt förblindad. Jag har bara sparat de delar som tålt tidens tand och historiens dom. Naturligtvis så har jag aldrig varit kommunist, (men med din sk. "tolkning" så är allt till vänster om moderaterna, ja kanske även dagens moderater, "kommunister").

Marx förutspådde t.ex. mekaniseringen av allt manuellt arbete, vilket är imponerande, med tanke på att industrirobotar inte fanns i 1800-talets tankevärld. Vad han inte förutspådde, och jag klandrar honom inte för det, var att även tankearbete, inklusive intellektuellt arbete, också skulle kunna utföras av maskiner.

Som en lite upplysning så kan jag berätta att Googles "deep mind", dvs deras avancerade sökprogram nu har ett IQ på över 70 jämfört med människor. Folk är dumma nog att vara glada för att det "fortfarande ligger efter oss". Men de fattar inte att om två år så kommer det att ligga på ett IQ på 90-100 dvs. vad som betecknas som "normalt intelligens" för människor, och sedan kommer det bara att fortsätta och fortsätta....... Denna utveckling kommer, naturligtvis att påverka även din älskade varuproduktion, då ett svenska företag utvecklat en tillsats som kan monteras på "dumma" industrirobotar och som gör att de kan känna igen ansikten osv.

Så kom in i leken du också! Det är inte 1817 nu, inte heller 1917, utan år 2017......
Citera
2017-11-10, 23:51
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Lol, dina inlägg och dina länkar är, som vanligt, lika förvirrade.

Det är förstås vilsna personer som dig som, helt frivilligt och gratis, tjänstgör som Putler propagandaknektar. Hela den ryska propagandan går ju ut på att så splittring och förvirring i väst, vilket du också försöker dig på.
Hmmmm.......
Synnerligen märkligt sammanträffande du gjort ditt inlägg samtidigt som mitt förtroende för Putlers rike fått sig en allvarlig knäck.
Anledningen är en svensk riksdagsledamot för Sverigedemokraterna som gjort en diplomatresa till Ryssland. Genom faktasidan Wikipedia kunde jag få uppgifter om riksdagsledamoten vilken visade sig ha rysk börd. Själva händelsen är helt absurd och som hämtad ur en spännande pocketbok trots jag inte läser böcker men den här berättelsen var så spännande att jag inte lyft ögonen från datorskärmen om det så plötsligt börjat spöregna trots jag satt inomhus. Hur det här har kunnat ske
Citat:
år 2017......
är för mig helt ofattbart och jag som knappt kan stava till ordet diblomat hade till 100% fixat det här bättre trots jag inte kan ett ord ryska. I vart fall hade jag inte kommit bakfull, rödögd, halvsovande och ständigt för sent till viktiga möten och dessutom uttryckt mig värre än pinsamt så fort jag öppnat munnen.

För mig är det här fortfarande fiktion därför jag inte för mitt liv hade kunnat föreställa mig det fanns sådana avskrädeshögar till politiker på så hög nivå här i Sverige och i det här fallet till min stora besvikelse dessutom av rysk börd.

Men nu är min hjärna så fylld av bilder från den här händelsen så det övriga du säjer får vi ta framöver när jag samlat mig.

Lev väl!

Har du inte läst så rekommenderar jag nedan länk men går tyvärr inte att läsa till slutet för då måste man vara prenumerant.

https://nyheteridag.se/den-svenska-diplomaten/
Citera
2017-11-11, 07:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Hmmmm.......
Synnerligen märkligt sammanträffande du gjort ditt inlägg samtidigt som mitt förtroende för Putlers rike fått sig en allvarlig knäck.
Anledningen är en svensk riksdagsledamot för Sverigedemokraterna som gjort en diplomatresa till Ryssland. Genom faktasidan Wikipedia kunde jag få uppgifter om riksdagsledamoten vilken visade sig ha rysk börd. Själva händelsen är helt absurd och som hämtad ur en spännande pocketbok trots jag inte läser böcker men den här berättelsen var så spännande att jag inte lyft ögonen från datorskärmen om det så plötsligt börjat spöregna trots jag satt inomhus. Hur det här har kunnat ske

är för mig helt ofattbart och jag som knappt kan stava till ordet diblomat hade till 100% fixat det här bättre trots jag inte kan ett ord ryska. I vart fall hade jag inte kommit bakfull, rödögd, halvsovande och ständigt för sent till viktiga möten och dessutom uttryckt mig värre än pinsamt så fort jag öppnat munnen.

För mig är det här fortfarande fiktion därför jag inte för mitt liv hade kunnat föreställa mig det fanns sådana avskrädeshögar till politiker på så hög nivå här i Sverige och i det här fallet till min stora besvikelse dessutom av rysk börd.

Men nu är min hjärna så fylld av bilder från den här händelsen så det övriga du säjer får vi ta framöver när jag samlat mig.

Lev väl!

Har du inte läst så rekommenderar jag nedan länk men går tyvärr inte att läsa till slutet för då måste man vara prenumerant.

Jag instämmer i försvarsministerns bedömning att den högerextrema dåren utgör en säkerhetsrisk om han sitter kvar i EU nämden och som suppleant i utrikes nämnden.

Mycket olämpligt och farligt för Sverige och svenska intressen.
Citera
2017-11-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Minskad befolkning beror på utflyttning, kommer stoppa och helt upphöra när länderna blir rikare.
Men när? Som vi konstaterade tidigare i tråden så har baltstaterna haft svagare ekonomisk utveckling än övriga EU under de senaste 10 åren. Glappet mellan Baltikum och övriga EU minskar inte, utan växer, så när kommer då den ekonomiska moroten att flytta hem?

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland har råvaror, dvs skog, metaller och olja + vapen, sen har man inget av värde att sälja.
Balterna har tillverkningsindustri och en växande tjänsteexport sektor.
Tillverkningsindustrins andel av BNP:

Irland 37%
Ungern 24%
Tyskland 23%
Litauen 19%
Estland 16%

Sverige 16%
EU 16%
Ryssland 14%
Lettland 13%

Holland 12%
Frankrike 11%
Storbritannien 10%
Norge 8%
Australien 7%

https://data.worldbank.org/indicator/NV.IND.MANF.ZS?year_high_desc=true

Jag kan inte se något speciellt utmärkande för baltstaterna avseende tillverkningsindustri. De ligger på ungeför samma nivå som EU-genomsnittet och på ungefär samma nivå som Ryssland. Ett antal rika länder ligger högre, men ett antal rika länder ligger också lägre. Så att skrika "baltstaterna har tillverkningsindustri, halleluja!" verkar inte helt motiverat.
Citera
2017-11-11, 10:00
Bannlyst
Citat:
Hmmmm.......

Lev väl!

Det torde väl inte vara en överraskning att SD har massor av minusvarianter i sina led, en del av dem med ryskt ursprung. Det kan knappast bajskissnazistfascist-Putler lastas för.
Citera
2017-11-11, 10:22
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
Det torde väl inte vara en överraskning att SD har massor av minusvarianter i sina led, en del av dem med ryskt ursprung. Det kan knappast bajskissnazistfascist-Putler lastas för.

Typisk flervariabel-kompromat!

Ryssland arrar ett av Sveriges värsta - och för SD nästintill normala - kromosomöverskott för att kröka ned sig och fucka upp. Bara så man i jämförelse ska framstå som en nykter och modern nation.

Skämt åsido är det ofta genant att vara svensk på flyg österut. Ofta finns alldeles för många kromosomöverskott, gärna med företagslogga på skjortan och finskor från Ecco, som bläddrar runt i mobilen och skränar om alla toppmodeller de minsann ska dejta.

Ett rude awakening senare - när man insett att man hustlats av nån tjackpundare med fejkbilder - hittar man dom ofta, gärna drickande från 0900 hängande i expat-barerna. Som små svett- och alkoholstinkande kluster av förlorarmentalitet och bitterhet.
Citera
2017-11-11, 14:51
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskyTangoFoxtrot
mm...
Nej, det är så klart inte Putins fel alls, man kan bara fundera hur dom hamnat i SD men iofs känner jag inte till flera sådana från Ryssland men minusvarianterna finns där tyvärr fortfarande. Hoppas nu bara att partiledningen lär sig och håller bättre koll på riksdagslistorna så inte ärliga människor röstar in fler pervon för SD. Det skulle vara direkt tragiskt i så fall

Problemet för SD är inte att hitta sympatisörer för det har dom överallt i den svenska folkmassan. Problemet är istället att hitta kompetenta men också framförallt SERIÖSA kandidater som kan representera både partiet och Sverige i officiella sammanhang som t.ex. i Baltikum och Ryssland. Det får vara slut nu på halvfigurer som kör egna race eller karriärsnyltare som mest hoppas på att leva flott i sus och dus för skattebetalarnas pengar. Sådant unnar jag gärna ett parti som Socialdemokraterna som tror dom äger Sverige men knappast ett seriöst och hårt arbetande parti som Sverigedemokraterna på väg framåt!
Citera
2017-11-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRUMPxPUTIN
Skämt åsido är det ofta genant att vara svensk på flyg österut. Ofta finns alldeles för många kromosomöverskott, gärna med företagslogga på skjortan och finskor från Ecco, som bläddrar runt i mobilen och skränar om alla toppmodeller de minsann ska dejta.
På väg till Moskva tycker jag det brukar gå bra. De enda gånger jag stött på Torsk på Tallinn-gubbar är när jag valt snålvarianten Air Baltic med transfer i Riga.
Citera
2017-11-11, 18:18
Medlem
Citat:
Jag instämmer i försvarsministerns bedömning att den högerextrema dåren utgör en säkerhetsrisk om han sitter kvar i EU nämden och som suppleant i utrikes nämnden.
Till och med jag instämmer. Ut med stolpskottet.

Och dessutom ut med försvarsministern, som även han är en säkerhetsrisk.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-11-11 kl. 18:24.
Citera
2017-11-11, 20:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Till och med jag instämmer. Ut med stolpskottet.

Och dessutom ut med försvarsministern, som även han är en säkerhetsrisk.

Vi kan glädja oss åt att vi, äntligen, fått en såväl vettig försvarsminister som en vettig ÖB. De flesta av de svenska politikerna börjar också ändå att förstå att vi behöver rusta upp vårt totalförsvar, kraftigt!

Lite om vad vår ÖB anser under sitt besök i USA, och i det första klippet ifrån Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=kbvJO21I1RI&t=

https://www.youtube.com/watch?v=ep20jw4JIw4

Tilläggas skall att jag beställt en bok som innehåller dubbelt så mycket material än Oliver Stones intervju med Putin. Man måste lära känna sin fiende och hur hen tänker och resonerar..........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in