2017-11-02, 22:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Är Bråses stjärtgosse här o busar igen? Vilken golfklubba?

Är du sur för att Bråse säger sanningen?

Det går aldrig att räkna hem ADNA och Won är en riktig skojare. Anoto är på väg mot konkurs.
Citera
2017-11-03, 00:44
Medlem
hmmm ser sådär ut,, 3.35?
Citera
2017-11-03, 04:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
hmmm ser sådär ut,, 3.35?

Mkt möjligt men inte så intressant just nu,är mer intresserad av rapporten som kommer och hur utvecklingen blir framöver. Hade inte tänkt och sälja än
Citera
2017-11-03, 04:31
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Är du sur för att Bråse säger sanningen?

Det går aldrig att räkna hem ADNA och Won är en riktig skojare. Anoto är på väg mot konkurs.

Varför ska jag vara sur för,för att kursen dippar? Bråses historiska sanning? Den oseriösa analytikern kommer att glömmas bort. Tror ingen tar han på allvar längre

Blandar inte känslor i mina investeringar och förövrigt så ser det bra ut bara man får till en tillväxt så dagens kurs är oväsentligt då jag inte hoppats på nån vinst den här veckan.

Du verkar dock ha problem på det psykiska planet angående Anoto som retat upp dig rejält.

Hittar på egna sanningar utan belägg,vi som kan läsa rapporter vet ju att verkligheten ser riktigt bra ut nu inför en eventuell tillväxt i bolaget
Citera
2017-11-03, 06:49
Avstängd
Citat:
Varför ska jag vara sur för,för att kursen dippar? Bråses historiska sanning? Den oseriösa analytikern kommer att glömmas bort. Tror ingen tar han på allvar längre

Blandar inte känslor i mina investeringar och förövrigt så ser det bra ut bara man får till en tillväxt så dagens kurs är oväsentligt då jag inte hoppats på nån vinst den här veckan.

Du verkar dock ha problem på det psykiska planet angående Anoto som retat upp dig rejält.

Hittar på egna sanningar utan belägg,vi som kan läsa rapporter vet ju att verkligheten ser riktigt bra ut nu inför en eventuell tillväxt i bolaget

Du har gift dig med aktien och ligger nu kraftigt back. Så den som har blandat in känslor är du.
Citera
2017-11-03, 08:55
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har gift dig med aktien och ligger nu kraftigt back. Så den som har blandat in känslor är du.

Haha jadu.
Hursom har sagt sen länge tillbaks att jag är långsiktig i denna och synar den minst till 2020. Kände inget speciellt då och känner inget speciellt nu heller. Gift sen länge med en läcker Thailändska redan så förstår inte riktigt varför man ska gifta sig med en aktie för

Mitt gav behöver du inte oroa dig för. Har tankat åtskilliga ggr mellan 0.14-0.18
Citera
2017-11-06, 11:26
Medlem
HSBC har sålt 5% av innehavet via INT senaste tiden. Någon som vet vem som står bakom innehavet? Nerthius? Wons fru?

Anoto har blivit otäckt beroende av Won, efter hans totala övertagande av företaget. Vad händer om han tillsätter ny VD och säljer sitt innehav? En Sydkoreansk despot?
Citera
2017-11-09, 10:25
Medlem
Ingen revolutionerande rapport. Blygsam vinst. Kursen är nog där den ska vara. Inget om Adna, däremot en ny mirakelpenna som ska lanseras om ett år. Adna redan lagt på is?
Citera
2017-11-09, 13:14
Medlem
alienfins avatar
Grymt kul med en positiv rapport trots att kunderna väntat på nya pennan som redan börjat tillverkas.
Tillväxten riktigt trevlig på 5% trots att vi är lite i uppstartsfasen,tar lite tid med skral kassa men Won verkar planera detta galant för framtiden. Dessutom så tror jag Q4 kan bli riktigt trevlig med mer tillväxt och vinst.

Huvudsaken är att bolaget kan jobba på nu utan att oroa sig alltför mkt på det ekonomiska,kan bli riktigt kul inom några år det här.

Jag är helnöjd och det är säkert de flesta långsiktiga Anotoägare👍😎
Citera
2017-11-10, 14:26
Medlem
Nåväl. Wons orweölianska nyspråk verkar synat av marknaden. 22-1 till marknaden.
Caveat venditor- Se opp köpate!
Big big big- rörelseresultat på 4 miljoner med en värdering runt 600 miljoner.

Föreställningarna om sig själv som en Steve Jobs verkar mest vara ett disassociativt tillstånd hos en megalomans liten Korean. Ska vi tippa på att Adna är nerlagt inom ett kvattal och det nya hoppet står till junisuperduperpennan?
Massproduktionen slulle varit igång redan hösten 2016, måhända finnes inhen efterfrågan?
Citera
2017-11-10, 19:40
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nåväl. Wons orweölianska nyspråk verkar synat av marknaden. 22-1 till marknaden.
Caveat venditor- Se opp köpate!
Big big big- rörelseresultat på 4 miljoner med en värdering runt 600 miljoner.

Föreställningarna om sig själv som en Steve Jobs verkar mest vara ett disassociativt tillstånd hos en megalomans liten Korean. Ska vi tippa på att Adna är nerlagt inom ett kvattal och det nya hoppet står till junisuperduperpennan?
Massproduktionen slulle varit igång redan hösten 2016, måhända finnes inhen efterfrågan?

Förstår att har man inte alla tomtar i loftet så kan fantasin flyta iväg.

Anyways,från att ha haft minusrapporter på tiotalsmiljoner och nu vänt till svagt plus är en bragd i sig. Om ngn nu väntat sig tiotals miljoner i vinst direkt med den kassan vi har talar nog mer om personen (trollet) för sig

Won verkar bygga upp detta med de resurser som finns och med gör det galant hittills efter att i över ett år reparerat skadorna och skalat av kostnaderna mm.

Tillväxten ser fin ut med hela 5% per kvartal och ändå har vi haft kunder som väntat med sina order pga nya U-pen som börjat tillverkas med start i början på November.

Q4 ser ut att följa trenden med tillväxt inte minst med SMark ordern på 2m USD och vi kan anta att möjligtvis kan man leverera till flera stått före i kön med befintliga ordrar.

15+ tro? Får vi en stabil ökning av tillväxten med fleråriga avtal och återkommande intäkter så känns nog dagens BV rätt avlägset framöver

Och sen till ADNA igen,tar tid såklart. Inget för en kortsiktig troligen men får vi signat där så blir det en trevlig bonus. Ingen stress med den dock då bolaget står på flera ben numera.

Kan bara tala för mig men känns riktigt bra det här nu
Citera
2017-11-10, 19:59
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
*meningslöst dravel*

O sen undrar folk varför världen ser ut som den gör när det finns folk som denna person som går ute i det fria
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in