Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Nu ska Anoto lyckligtvis inte leva av pennorna utan av licens/mjukvaru/mönsterintäkter. Kul ändå att se att man börjar sakteliga öka försäljningen trots den korta tiden man kört med nya prismodellen.
Pennorna kommer nog få gå åt sidan senare för partners att sköta om eller avknoppas för återkommande licensintäkter när ADNA kommer igång men tills dess ser det positivt ut att man gått plus 5 kvartal i sträck och ser ut att kunna fortsätta med det.
Får se hur länge baissarna orkar dra upp historiska förluster,de lär blekna bort som argument inom några år.
Fast att marknaden är skeptiskt inställd till Anoto är ju inget under med tanke på bolagets historik. Det är dels många som bränt sig i Anoto, men sedan är det många som daytradar samtidigt och försöker snacka både upp och ner kursen.. Det kan vara lite skoj att läsa forum om Anoto, jag har förvisso inte Facebook men jag får lite den känslan.. Om än lite mer åt cirkushållet.
Jag har sålt mina Anoto för ett par år sedan, gjorde en slant kan jag erkänna trots att jag låg relativt kort. Jag önskar innerligt att bolaget vänder och faktiskt blir stabilt och väldigt vinstdrivande för jag har flera vänner som legat tungt i Anoto i flera år och en del verkar spendera en heltidslön på att sänka sitt GAV av någon anledning, månad efter månad.. Jag har full förståelse för att man är tveksam till att man får ordning på skeppet eftersom ägarna har fått höra det år efter år.
Skulle jag gissa en kurs på Anoto om 2 år så skulle jag tro på runt 7kr, om man fortsätter i någorlunda samma riktning som man faktiskt gjort idag. Jag följer delårsrapporterna och bolaget trots att jag inte äger det längre och där finns en del (enligt mig) sunda signaler, och dessa överväger varningssignalerna och historiken med en hårsmån om du frågar mig. Jag är dock "färdig" med att ha pengar i Anoto, så jag avstår investeringen.