Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
OK, det är möjligt att Manifest inte var känt före den första häktningsförhandlingen. Men att han gick på sexklubbar där man hade anonymt sex med främmande var känt, det stod i Djursings bok och de uppgifterna fanns på nätet före den 10 augusti. Det har jag kollat.
Var Kim verkligen förlovad - har du en källa på det? Jag tror nämligen att tidningarna hade tryckt hårdare på det om det var sant, för att hennes död skulle bli ytterligare lite mera tragisk.
Att DU inte ser att M är charmig betyder inte att andra kvinnor inte ser det. Och till din privata fråga: ja, jag har faktiskt alltid tyckt att män mellan 40-50 år och ibland lite äldre är i sin mest attraktiva ålder. Helt oavsett min egen ålder. Jag har aldrig varit intresserad av det där valpiga, gosseaktiga hos de flesta unga män - inte ens när jag var i tonåren själv.
Ja,det är väl inget konstigt att gå på sexklubbar om man bor i en storstad som erbjuder sådana nöjen.
De flesta människor är väl nyfikna på vad det är för något.
Och att experimentera med sex är väl inget konstigt nu för tiden.
Så varför skulle KW reagerat på det???
Jo,hela tråden har nog förstått att du använder dig själv som förebild när du beskriver andra kvinnor.
Vad var det du påstod om PMs mamma? Var har du läst att hon var en "slampa"?
Enligt Djursing hade PMs tre halvbröder "flera pappor" men det kan ju tex betyda två st pappor.
Du har väl gjort din research noga nu av efterkrigstidens Danmark?
Vilka sociala problem det fanns i våra nordiska grannländer efter två världskrig som vi i Sverige helt slapp.
När jag växte upp på 70-talet var Danmark som ett väldigt fattigt Östatsland jämfört med Sverige.
Så PMs mamma hade det som väldigt många andra kvinnor på den tiden dvs beroende av en man för att klara av försörjningen av familjen.
Troligtvis bildade hon familj tidigt och sedan var hon väl fast i ekorrhjulet med att ta hand om sina barn.
Den ända "slampan" (dvs promiskuös) i den här historien är din käre Peter Madsen.
Men enligt dig är han "en kung som glider omkring på havsbotten och erövrar kvinnor" (?)
I din trångsynta värld tycks kvinnor vara "slampor" som fröar av sig medans män bara "erövrar"och inte har något ansvar för barns tillblivelse. Tvärtom de är "kungar" och ej "slampor"(?)
Vilken förvriden människosyn
Du kan googla själv på Kim Wall och göra research.