2017-11-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan du förklara då varför hon inte bara frågade om hon fick ta med en kompis? Eller varför hon inte frågade om det inte borde vara en besättningsman med också, ifall något skulle hända M under turen?
Därför att vi normala människor inte tar med kompisar på uppdrag i yrket. Du kanske har för vana att göra det, men mig har det inte hänt. Jag har träffat flera manliga politiker ensam i mitt jobb. Såna jag aldrig träffat förr. Ska jag ta med en kompis då? Jag tror faktiskt du får lägga ner nu.
Citera
2017-11-10, 14:16
Medlem
Citat:
Det där stämmer ju inte. Tvärtom har ju hans vänner gått ut och sagt att de inte fattar vad det var som hände, nu när allt började gå så bra. Och han hade fullt upp med föreläsningar och massor av journalister efter sig. Var FÅR du allt ifrån?
Jag syftade på hans gamla gäng som han blev utkastad ifrån.
Citera
2017-11-10, 14:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Btw Merwinna, såna människor som Madsen degraderar man till ett DET efter en sån här gärning. Som Tovas mördare. Han är också ett DET. Jag kan räkna upp några till. Men för mig är de bara såna som man skall låsa in och helst glömma. Madsen låg i startgroparna att bli en John Wayne Gacy samt alla dennes gelikar.

Din människosyn är otäck och stämmer inte alls med den officiella synen på brott och straff här i Norden år 2017. Enligt den synen som de flesta av oss delar häruppe (utom IS och så du då), så vill vi att kriminella ska fås att förstå att de handlat fel, få behandling ev. medicinering om det är någon sjukdom som ligger bakom, och sedan rehabiliteras till samhällsnyttiga medborgare igen. (Såvida de inte är invandrare, då ska de UT härifrån enligt mig.)
Citera
2017-11-10, 14:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag syftade på hans gamla gäng som han blev utkastad ifrån.

Dom hade han ju en uppfriskande tävling emot.
Citera
2017-11-10, 14:20
Medlem
Citat:
Din människosyn är otäck och stämmer inte alls med den officiella synen på brott och straff här i Norden år 2017. Enligt den synen som de flesta av oss delar häruppe (utom IS och så du då), så vill vi att kriminella ska fås att förstå att de handlat fel, få behandling ev. medicinering om det är någon sjukdom som ligger bakom, och sedan rehabiliteras till samhällsnyttiga medborgare igen. (Såvida de inte är invandrare, då ska de UT härifrån enligt mig.)
Och du vill släppa inlåsta mördare fria eftersom det är "slöseri med resurser" som du sa i ett tidigare inlägg. Mördare skall hållas inlåsta för allmänhetens trygghet.
Och lämna din sd-syn från den här tråden är du snäll. Den har inte här att göra.
Citera
2017-11-10, 14:26
Medlem
Citat:
Dom hade han ju en uppfriskande tävling emot.

Davids kamp mot Goliat, ja. Betvivlar starkt att Madsen tyckte det var uppfriskande längre. Att förlora tror jag inte "klär honom" alls. Psykopater gillar Medvind snarare än Motvind.

Det är snarast det KW råkade ut för, Madsens aggression och frustration för att han inte längre skulle vara RaketMadsen, den store.
Senast redigerad av Remark 2017-11-10 kl. 14:31.
Citera
2017-11-10, 14:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Och du vill släppa inlåsta mördare fria eftersom det är "slöseri med resurser" som du sa i ett tidigare inlägg. Mördare skall hållas inlåsta för allmänhetens trygghet.
Och lämna din sd-syn från den här tråden är du snäll. Den har inte här att göra.

Det beror ju på om de fortfarande är farliga. Skulle du verkligen vilja ha det som i USA, där straffen kan vara så långa att internerna kommer att åldras och dö i fängelset? Dessutom skulle vi inte ha råd med det.

Däremot blir jag lika upprörd som någon annan, när personer som dömts till utvisning efter avtjänat straff sedan inte utvisas ändå, och går ut i friheten och fortsätter att våldta och döda svenska kvinnor. Alla de dödsfallen är så förbannat onödiga och meningslösa.
Citera
2017-11-10, 14:31
Medlem
Citat:
Det beror ju på om de fortfarande är farliga. Skulle du verkligen vilja ha det som i USA, där straffen kan vara så långa att internerna kommer att åldras och dö i fängelset? Dessutom skulle vi inte ha råd med det.

Däremot blir jag lika upprörd som någon annan, när personer som dömts till utvisning efter avtjänat straff sedan inte utvisas ändå, och går ut i friheten och fortsätter att våldta och döda svenska kvinnor. Alla de dödsfallen är så förbannat onödiga och meningslösa.
Jag tänker inte gå in i sd-debatt. Och ALLA mord och våldtäkter är onödiga. Eller vilka våldtäkter och mord är ok för dig?
Ja tack, jag har det gärna som i USA. Onda människor skall inte komma ut igen. Jag anser att våra strafflagar är oerhört mesiga. Lås in dom och släng nyckeln.
Citera
2017-11-10, 14:36
Medlem
Citat:

Var ligger det meningsfulla i detta bisarra utdragna tortyr-mord mot en oskyldig ung kvinna med en framtid med man och karriär som väntade .....

Som du så varmt förespråkar skall undkomma straff för sitt gruvsamma brott.
Citera
2017-11-10, 14:53
Medlem
Citat:

Om du tror att det går att bota en psykopat så tror du helt fel. Det enda de lär sig i terapi är att bli ännu mer lögnaktiga och manipulativa. De finslipar sina färdigheter. Detta vet man numera inom psykologin i hela världen.

Har du några exempel på det du skriver i andra stycket?
Citera
2017-11-10, 14:53
Medlem
Psykopati:

Talför/ytlig charmig
Förhöjd självuppfattning/grandios
Behov av spänning/blir lätt uttråkad
Patologiskt lögnaktig
Bedräglig/manipulativ
Saknar ånger och skuldkänslor

Flackt, ytligt känsloliv
Kall/bristande empatisk förmåga
Parasiterande livsstil
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
Impulsiv
Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
Tar inte ansvar för sina handlingar
Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Många av ovanstående kriterier stämmer in på Madsen. Nästan skrämmande faktiskt. Eftersom jag inte känner krypet ifråga vet jag inte om exakt alla kriterier stämmer in. Men tillräckligt många för att jag skall förstå att han har starka psykopatiska drag.

EDIT: Primär psykopati är psykopati som kännetecknas av empatilöshet, frånvaro av skuldkänslor och medkänsla, samt att ångestnivån är lägre än den genomsnittliga befolkningen. Sekundär psykopati är de karaktärsdrag som framför allt handlar om förmåga att fullborda planer, impulsivitet, ansvarslöshet, ett livsmönster som i det långa loppet är självdestruktivt. Psykopatiska karaktärsdrag kan i varierande grad finnas hos många personer som inte uppfyller samtliga kriterier på psykopati, för gränsen mellan normalitet och patologiskt är flytande.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-10 kl. 14:59.
Citera
2017-11-10, 14:58
Medlem
Citat:
Psykopati:

Talför/ytlig charmig
Förhöjd självuppfattning/grandios
Behov av spänning/blir lätt uttråkad
Patologiskt lögnaktig
Bedräglig/manipulativ
Saknar ånger och skuldkänslor

Flackt, ytligt känsloliv
Kall/bristande empatisk förmåga
Parasiterande livsstil
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
Impulsiv
Ansvarslöshet, till exempel som förälder eller chef
Tar inte ansvar för sina handlingar
Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
Ungdomsbrottslighet (före 15 års ålder)
Överträdelse av villkorad frigivning/utskrivning, begår till exempel nya kriminella handlingar under permission
Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri, rymning från fångvårdsanstalt (är ej ett lagbrott i sig)

Många av ovanstående kriterier stämmer in på Madsen. Nästan skrämmande faktiskt. Eftersom jag inte känner krypet ifråga vet jag inte om exakt alla kriterier stämmer in. Men tillräckligt många för att jag skall förstå att han har starka psykopatiska drag.

Precis. Vem som helst kan inte begå en sån handling som han har gjort. Arbogakvinnan Johanna Möller är den kvinnliga varianten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in