2017-11-10, 12:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
I helvete heller! I så fall kan man ju inte gå utanför dörren någonstans i världen om man är kvinna, om man ser potentiella lustmördare eller våldtäktsman i varenda buske. Inte ens i Sverige. Och OM man ändå går ut och råkar ut för en sådan - då ska man alltså skylla sig själv? Eller vad menar du egentligen?

Det är väl skillnad på att gå utom dörren, och att sätta sig ensam med en främmande man i ett trångt, slutet utrymme på havsbottnen?
Citera
2017-11-10, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det VAR special treatment, eftersom ingen annan ensam tidningsjournalist fått följa med på tur. Han brukade bara släppa ner dem i ubåten vid kaj. Ni som påstår något annat får vackert leta fram några sådana reportage!
Du har själv sagt att han tog sin förra ubåt till affären för att handla. Dagen därpå skulle han använda ubåten som transportmedel till bornholm för att få med sig lite grejer. Att åka ut med ubåten kostade ingenting (vi disktuerade det här tidigare, upp till en hundring!) så för PM var det ingen grej att åka ut med N. Att det inte finns särskilt många reportage där folk åker ut med honom är just för att väldigt få brydde sig om PM till den här händelsen. Han var ju inte direkt känd internationellt sätt.
Citera
2017-11-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ingen av oss vet motivet eller vad som verkligen hände ännu. Och du hänger som vanligt inte med. Jag skrev ju att jag INTE tycker att en kvinna kan lastas för att hon inte förutsätter att hon ska bli mördad, när hon följer med en känd uppfinnare på en reportageresa. MEN hon borde förutsätta risken att han ska börja tafsa, komma med skamliga förslag när de är ensamma i ett utrymme där det finns britsar - och det i sin tur KAN leda till antingen en våldtäkt eller att han klipper till henne (ev. med olyckliga följder om hon slår i huvudet etc.) ifall hon avvisar honom. Det är s.a.s. den verklighet som vi kvinnor lever i och som vi måste förhålla oss till.

Det FANNS även information på nätet om Madsens huvudskada och personlighetsförändring, och att hans vänner uppmanade honom att gå och få huvudet undersökt. Denna info kom ut i samband med recensionerna av filmen "Amateurs in Space". Vilket gjorde det ÄNNU farligare än om hon skulle ha åkt ut med en känd man som inte hade fått en huvudskada etc..

Kan du förklara då varför hon inte bara frågade om hon fick ta med en kompis? Eller varför hon inte frågade om det inte borde vara en besättningsman med också, ifall något skulle hända M under turen?
Herregud, hur många gånger har man inte haft kladdande män efter sig? Inga problem. De flesta män kan ta ett nej. Att förvänta sig våldtäkt varje gång man träffar en man.... gör du det? Jag gör det inte.
Lägg ner ditt sjuka resonemang nu. T o m inom polisen har det ju skett övergrepp mot kvinnliga kollegor. Du kan inte sitta här och säga att allt kan man förvänta sig. Hade hon haft minsta misstanke hade hon inte satt sin fot på den där konservburken. Han har ju lyckats dupera hela sin värld. Och dig också. Trots vad du vet är han fortfarande ett charmtroll som du inte skulle tveka att umgås med. Man kan inte misstänka varenda man till att vara en våldtäktsman och mördare. Då är man ju sjuk, ofri och fullständigt fjättrad. Däremot utmanar jag inte ödet: jag går inte kl 24.00 ensam i en park ex.vis. Men att röra mig i offentligheten en ljus augustikväll med en halvkändis, inga problem.
Citera
2017-11-10, 12:48
Medlem
Citat:
Det är väl skillnad på att gå utom dörren, och att sätta sig ensam med en främmande man i ett trångt, slutet utrymme på havsbottnen?

Det är oförskämt mot hela det manliga släktet att resonera som du gör. Som om alla män innerst inne är rovdjur och endast tänker på möjligheterna till sex hela tiden. KW visste att PM var speciell, men det behöver inte betyda att hon skulle kunna ha anat att han var farlig för det. Det var dessutom känt att hon var ute med honom, de hade t.o.m blivit fotade vid avfärden. Det var många som visste att de hade åkt ut med ubåten.
Citera
2017-11-10, 12:48
Medlem
Citat:
Jag vet inte om hon visste att de skulle dyka. Men troligen visste hon det. Och troligen litade hon på att hon skulle komma upp ur djupet igen. En normal båtförare släpper av sina passagerare när turen är över.
Ok, jag lämnar här för nu. Orkar inte med så mycket dumhet på en dag. Alldeles för mycket.
Citera
2017-11-10, 13:10
Medlem
Citat:
Myndigheterna kunde ha förbjudit vidare raketuppskjutningar, konfiskerat ubåten eller belagt den med körförbud (eller vad det heter när det gäller ett fartyg), tagit ifrån M hans skepparexamen (eller motsvarande, vet inte exakt vad han har för förarbevis), sponsorerna kunde ha dragit öronen åt sig o.s.v.. M var ju redan i blåsväder efter bland annat att splitter från ett raketmotortest flög in i ett festivaltält på Refshaleöa. Han förvarade inte sina brandfarliga vätskor på det lagstadgade sättet, och mycket annat. Han satt redan löst och han var helt beroende av bland annat kustbevakningen för att kunna genomföra sina raketuppskjutningar. Då är det inte så bra att ringa på dom och berätta att man har ett lik ombord, och att liket finns där p.g.a. att man som befälhavare åsidosatt sitt ansvar på någon grundläggande punkt.

Det här är väl inte så svårt att förstå?

Jag har en fritidsbåt, om min passagerare skulle råka halka och slå i huvudet i något hårt, medvetslöshet .... jag ringer efter hjälp och tar mig skyndsam till land. Passageraren avlider på sjukhus.
Det skulle konstateras att det var en ren olyckshändelse. Inget brott.

PROBLEMET med det som hände på Nautilus är att det inte var någon olyckshändelse? Det var Mord, av det värsta slaget.

Det inser du väl?
Citera
2017-11-10, 13:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har en fritidsbåt, om min passagerare skulle råka halka och slå i huvudet i något hårt, medvetslöshet .... jag ringer efter hjälp och tar mig skyndsam till land. Passageraren avlider på sjukhus.
Det skulle konstateras att det var en ren olyckshändelse. Inget brott.

PROBLEMET med det som hände på Nautilus är att det inte var någon olyckshändelse? Det var Mord, av det värsta slaget.

Det inser du väl?

Ja, men du är väl inte helt avhängig av din fritidsbåt och rätten att framföra den, både för din försörjning (mycket av de pengaindrivande aktiviteterna kretsade kring N), ditt livsmål (N användes för att bogsera raketplattformen vid uppskjutningarna) och hela ditt liv (M har sagt att N är som hans barn, och en del av honom)? Du har väl inte redan myndigheterna efter dig? Fiender som bara väntar på att det ska hända dig något tråkigt, så att de kan komma fram med ännu fler olustiga historier och gotta sig i ditt fall?

Det vet vi inte ännu.
Citera
2017-11-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ja, men du är väl inte helt avhängig av din fritidsbåt och rätten att framföra den, både för din försörjning (mycket av de pengaindrivande aktiviteterna kretsade kring N), ditt livsmål (N användes för att bogsera raketplattformen vid uppskjutningarna) och hela ditt liv (M har sagt att N är som hans barn, och en del av honom)? Du har väl inte redan myndigheterna efter dig? Fiender som bara väntar på att det ska hända dig något tråkigt, så att de kan komma fram med ännu fler olustiga historier och gotta sig i ditt fall?

Det vet vi inte ännu.
Men sluta. Det VAR ingen olycka. En människa åker till räddning om en olycka händer på en båt. Sluta försvara Madsens gärningar. Han är en korkad idiot som dödade Kim för sitt absolut höga nöjes skull. Ett svin. Ett svin som tog sig rätten att avsluta ett liv samt skända henne. Eftersom han blivit en paria i de sällskap som han trivts med så tyckte han väl att han inte hade något att förlora. Han var en nolla och intet.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-10 kl. 13:51.
Citera
2017-11-10, 13:57
Medlem
Btw Merwinna, såna människor som Madsen degraderar man till ett DET efter en sån här gärning. Som Tovas mördare. Han är också ett DET. Jag kan räkna upp några till. Men för mig är de bara såna som man skall låsa in och helst glömma. Madsen låg i startgroparna att bli en John Wayne Gacy samt alla dennes gelikar.
Citera
2017-11-10, 14:01
Medlem
Citat:

Det vet vi inte ännu.

Fortfarande hade de omständigheter du rabblar upp minimerats, om de alls inträffat, om han agerat som de flesta normala människor skulle ha gjort, kontaktat räddningstjänsten och tagit sig till land.

Din inlevelseförmåga i hur du tror att denna psykopat och lustmördare fungerar och tänker verkar osedvanligt stor.
Kanske väl stor för att det skall vara nyttigt.
Citera
2017-11-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fortfarande hade de omständigheter du rabblar upp minimerats, om de alls inträffat, om han agerat som de flesta normala människor skulle ha gjort, kontaktat räddningstjänsten och tagit sig till land.

Din inlevelseförmåga i hur du tror att denna psykopat och lustmördare fungerar och tänker verkar osedvanligt stor.
Kanske väl stor för att det skall vara nyttigt.
Jag tror det handlar om att klamra sig fast vid att någon inte gör sånt här. Som Madsens älskarinna som oavhängigt vad han gjort ville gifta sig med honom. Två personer nu som inte begriper att det inte var en olycka utan ett mord. Jag kan begripa att älskarinnan inte tror att det kan ha varit ett mord i början av detta. Hon var ju kär i honom och kunde inte tro att det var mord. Men en människa som inte känner honom.... detta försvarstal under flera hundra inlägg här är bara så uppåt väggarna galet.
Citera
2017-11-10, 14:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men sluta. Det VAR ingen olycka. En människa åker till räddning om en olycka händer på en båt. Sluta försvara Madsens gärningar. Han är en korkad idiot som dödade Kim för sitt absolut höga nöjes skull. Ett svin. Ett svin som tog sig rätten att avsluta ett liv samt skända henne. Eftersom han blivit en paria i de sällskap som han trivts med så tyckte han väl att han inte hade något att förlora. Han var en nolla och intet.

Det där stämmer ju inte. Tvärtom har ju hans vänner gått ut och sagt att de inte fattar vad det var som hände, nu när allt började gå så bra. Och han hade fullt upp med föreläsningar och massor av journalister efter sig. Var FÅR du allt ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in