Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-09, 14:13
  #1
Medlem
jag skulle vilja prova trekant med min partner

men hur går man tillväga?
Hur ska jag prata med min partner om min fantasi ?
Vart kan man leta för att hitta ex en kille eller tjej för trekant?
Regler?
Erfarenheter av att prova trekant i ett förhållande hur gick de ? good and bad?

Jag tror min partner skulle lätt kunna bli svart sjuk av att en annan kille knullar mig vilket gjort att jag inte frågat men vill så gärna prova. men frågan är om jag ska hålla den som min fantasi eller om jag ska våga fråga min partner.
Jag skulle kunna tänka mig att kompromissa så fall att om vi prova med en kille så kan vi prova med en tjej. jag tycker det är så tändande att se på när en tjej får massa kukar i sig.
Jag vet inte helt om det kanske är nått för mig när jag väl ligger där. jag är kluven i allt.
Kanske ska jag prova att tex be min partner att medans jag suger honom att han kanske knullar mig med dildos samtidigt för att prova? visst inte samma känsla kanske men ett hum om det är nått för mig.

Till saken hör att jag har Hus och barn med min partner så vill inte sabba något där.

Vad ska jag göra?
Citera
2017-11-09, 14:47
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Om ni kollar p-film tillsammans så kom in på nån dp film och säg lite casual att det där borde vi testa någongång. Låt det vara casual och var inte 100% allvarlig. Om han är är på så funkar väl tinder
Citera
2017-11-09, 14:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiviali
jag skulle vilja prova trekant med min partner

men hur går man tillväga?
Hur ska jag prata med min partner om min fantasi ?
Vart kan man leta för att hitta ex en kille eller tjej för trekant?
Regler?
Erfarenheter av att prova trekant i ett förhållande hur gick de ? good and bad?

Jag tror min partner skulle lätt kunna bli svart sjuk av att en annan kille knullar mig vilket gjort att jag inte frågat men vill så gärna prova. men frågan är om jag ska hålla den som min fantasi eller om jag ska våga fråga min partner.
Jag skulle kunna tänka mig att kompromissa så fall att om vi prova med en kille så kan vi prova med en tjej. jag tycker det är så tändande att se på när en tjej får massa kukar i sig.
Jag vet inte helt om det kanske är nått för mig när jag väl ligger där. jag är kluven i allt.
Kanske ska jag prova att tex be min partner att medans jag suger honom att han kanske knullar mig med dildos samtidigt för att prova? visst inte samma känsla kanske men ett hum om det är nått för mig.

Till saken hör att jag har Hus och barn med min partner så vill inte sabba något där.

Vad ska jag göra?

Du känner ju din partner bättre än nån här och om du redan nu tror att han skulle bli svartsjuk så är det med stor sannolikhet en dum grej att föreslå.

Och när du väl har föreslagit det så kommer tanken finnas kvar i honom att hans kuk inte räcker. Och att eftersom den tanken finns där kommer han bli osäker på dig.

En sån här sak är något som får växa fram och inte att någon bara föreslår det. I alla fall inte om man vill fortsätta vara ett par.
Citera
2017-11-09, 15:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Om ni kollar p-film tillsammans så kom in på nån dp film och säg lite casual att det där borde vi testa någongång. Låt det vara casual och var inte 100% allvarlig. Om han är är på så funkar väl tinder
Håller med! Börja med porrfilm, välj nån med trekant du gillar.
Lägg små kommentarer om att det ser skönt ut, men säg dom som att du är riktigt kåt en bit in i filmen.
Sen om ni knullar så säg att du vill bli knullad som hon i filmen...
Det handlar om att så ett frö och tillslut kanske han tycker att det är hans idé.
Citera
2017-11-09, 16:00
  #5
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Ja du, du får vara beredd på att det kanske inte går som du tänkt dig riktigt. Jag själv (man) har haft trekant typ 10 gånger, med två olika flickvänner+deras bästa kvinnliga vän. Med båda flickvännerna har det tagit slut och jag har istället blivit tillsammans med deras bästa vän.

Det kanske bara är jag som är sådan, men gräset har både sett och varit grönare på andra sidan. Så det har varit självklara val för mig att byta fotbollsplan!
Citera
2017-11-09, 16:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Om ni kollar p-film tillsammans så kom in på nån dp film och säg lite casual att det där borde vi testa någongång. Låt det vara casual och var inte 100% allvarlig. Om han är är på så funkar väl tinder

Så skulle jag gjort också. Var jävligt noga med att inte låta för på bara. Man vet aldrig hur ens partner reagerar förrns man tar upp en sådan fråga.

Samtidigt är det lätt att fantisera om något som inte alls var lika kul i verkligheten. Exempelvis DP ser lätt ut på porrfilm med alla tagningar. Men i verkligheten är det faktiskt ganska svårt att hitta två män som är komfortabla med varandra, och som du tänder på. Och sen få båda att lyckas hålla sig hårda under akten.
Det blir i början ofta mycket ben i vägen, svårt att hitta positioner och slaka pinnar som påföljd.
Citera
2017-11-10, 02:25
  #7
Medlem
Skattebrotts avatar
Måste vara fruktansvärt att ha en partner som man inte kan prata öppet med om allting. Mitt förslag: byt partner om du inte känner att det är helt okej att säga vad du gillar inom sex! Eller gå i parterapi.

Första gången en heterosexuell kille ska vara sexuell i samma rum som en annan kille kan man drabbas av "bögnoja" och bli avtänd och tappa ståndet, fast efter ett tag vänjer man sig. Det underlättar om det är en erfaren kille som inte interagerar med killen, och om han är bisexuell men den andra killen är straight så är det ju en stor fördel om han inte avslöjar det, så att den straighta killen inte blir nojig.

Ni kan väl börja med att den andra killen knullar dig medan din kille tittar på, så kanske han kommer in i knullet sedan ifall han känner för det.

Fantasier är till för att förverkligas! Dö inte nyfiken! Parrelationer däremot kan man alltid hitta nya.
Citera
2017-11-10, 02:55
  #8
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Måste vara fruktansvärt att ha en partner som man inte kan prata öppet med om allting. Mitt förslag: byt partner om du inte känner att det är helt okej att säga vad du gillar inom sex! Eller gå i parterapi.

Första gången en heterosexuell kille ska vara sexuell i samma rum som en annan kille kan man drabbas av "bögnoja" och bli avtänd och tappa ståndet, fast efter ett tag vänjer man sig. Det underlättar om det är en erfaren kille som inte interagerar med killen, och om han är bisexuell men den andra killen är straight så är det ju en stor fördel om han inte avslöjar det, så att den straighta killen inte blir nojig.

Ni kan väl börja med att den andra killen knullar dig medan din kille tittar på, så kanske han kommer in i knullet sedan ifall han känner för det.

Fantasier är till för att förverkligas! Dö inte nyfiken! Parrelationer däremot kan man alltid hitta nya.

Nej, fantasier är inte till för att förverkligas ditt äckel. Kan nog vara det dummaste jag läst.
Citera
2017-11-10, 02:58
  #9
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Nej, fantasier är inte till för att förverkligas ditt äckel. Kan nog vara det dummaste jag läst.

Har du så äckliga fantasier alltså?
Citera
2017-11-10, 03:05
  #10
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Nej, fantasier är inte till för att förverkligas ditt äckel. Kan nog vara det dummaste jag läst.

Han är en degenerate.

Bry dig inte om honom. He doesn't matter.
Citera
2017-11-10, 03:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiviali
jag skulle vilja prova trekant med min partner ...
Jag tror min partner skulle lätt kunna bli svart sjuk av att en annan kille knullar mig ...
Till saken hör att jag har Hus och barn med min partner så vill inte sabba något där.
Det du riskerar är att alla hans känslor och tillit till dig dör där och då när du säger det. Det är ett högt spel att spela om du verkligen älskar honom. Varför skulle han vilja se någon annan kille knulla dig, varför skulle han vilja dela dig med någon annan?
Citera
2017-11-10, 03:37
  #12
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det du riskerar är att alla hans känslor och tillit till dig dör där och då när du säger det. Det är ett högt spel att spela om du verkligen älskar honom. Varför skulle han vilja se någon annan kille knulla dig, varför skulle han vilja dela dig med någon annan?

Sådär kanske emo-killar känner men de flesta killar med självsäkerheten i behåll kan skilja mellan sex och kärlek. Det är en väsentlig skillnad mellan att vilja ha en sexuell upplevelse, och vilja dela kärleken med en annan person. Polyamorösa är det inte alla som är, men polysexuella är de flesta innerst inne (även om alla tabuer kring sex såklart kan göra att vi förnekar det, ibland även för oss själva).

Hursomhelst måste man kunna tillåta sig själv att föra saker på tal. Om man inte vågar närma sig ens sin partner, då är man illa ute.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback