2017-11-09, 18:17
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Det är helt okej, men jag och andra män är inte pantade: Vi vet att kvinnor inte delar den här åsikten. Precis som kvinnor tycker det är helt okej att knulla 20 snubbar innan de fyller 20.

Angående det andra: Det är flertalet tjejer som väljer att bli prostituerade eftersom de är lata, de tjänar helt enkelt bättre på att vara prostituerade än att jobba ett jobb motsvarande deras utbildning, och de får långt mycket mer fritid eftersom de bara behöver sära på benen några gånger om dagen (eventuellt). Lev inte i tron om att varenda prostituerad är en stackars hunsad kvinna som är kedjad i en källare eller tvingades in i det av en ond hallick som kidnappade henne som barn och satte henne på droger.

Läst mer….
Är man ute och cyklar nu om man misstänker att detta tyder på att män inte köar för att köpa dessa tjejers tjänster? 5 euro?

" Kvinnorna kunde arbeta utan kondom för så lite som fem euro."
2017-11-09, 18:19
Medlem
wmuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Jag läste lite längre ner i artikeln och denna tjejen klagar över något annat.

"– Jag har varit ute hela natten, utan att hitta någon kund – ändå måste jag betala för tillståndet. Det här nya systemet stinker!"

Om det skulle förefalla sig så att någon inte tycker att t.ex könsorganet är det mest vedervärdiga som någonsin skapats på planeten så är statens uppgift att respektera deras rättighet att göra vad som står dem till buds att göra med dem, ifall de känner för det.

Staten har även skyldighet att värna om säkerheten för sina medborgare vilket kodifierats i artikel 5 av europeiska konventionen för de mänskliga rättigheterna, som är en del av den svenska grundlagen. Denna personliga säkerhet omintetgörs av de svenska sexköpsreglerna.

Ingen har påstått att ett tvång att registrera sig och betala skatt till staten är en mänsklig rättighet. Tvärtom har svenska staten redan blivit anklagad för att själv bryta mot sin egen kopplerilag då det förekommer att skatt betalas in till svenska staten för sexuella tjänster.
2017-11-09, 18:21
Medlem
Mooons avatar
Precis. I detta system måste hon betala för att få hora och att då inte få en kund gör att hon går back. Känns det fräscht?

Citat:
Jag läste lite längre ner i artikeln och denna tjejen klagar över något annat.

"– Jag har varit ute hela natten, utan att hitta någon kund – ändå måste jag betala för tillståndet. Det här nya systemet stinker!"

OK, du är med andra en man som inte kan stå för dina åsikter. Torsk och feg.

Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Det är helt okej, men jag och andra män är inte pantade: Vi vet att kvinnor inte delar den här åsikten. Precis som kvinnor tycker det är helt okej att knulla 20 snubbar innan de fyller 20.

Angående det andra: Det är flertalet tjejer som väljer att bli prostituerade eftersom de är lata, de tjänar helt enkelt bättre på att vara prostituerade än att jobba ett jobb motsvarande deras utbildning, och de får långt mycket mer fritid eftersom de bara behöver sära på benen några gånger om dagen (eventuellt). Lev inte i tron om att varenda prostituerad är en stackars hunsad kvinna som är kedjad i en källare eller tvingades in i det av en ond hallick som kidnappade henne som barn och satte henne på droger.
2017-11-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Precis. I detta system måste hon betala för att få hora och att då inte få en kund gör att hon går back. Känns det fräscht?

OK, du är med andra en man som inte kan stå för dina åsikter. Torsk och feg.

Snarare smart. Varför skulle jag säga detta till en framtida partner? Kan ju iofs upplysa om att jag HAR berättat detta för min nuvarande fru, innan vi gifte oss, eftersom jag inte ville starta ett förhållande på falska grunder, men jag rekommenderar alla andra män att INTE berätta om ni har mage att hålla det som hemlighet livet ut eftersom det BARA leder till problem att säga det.
2017-11-09, 18:30
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wmut
Om det skulle förefalla sig så att någon inte tycker att t.ex könsorganet är det mest vedervärdiga som någonsin skapats på planeten så är statens uppgift att respektera deras rättighet att göra vad som står dem till buds att göra med dem, ifall de känner för det.

Staten har även skyldighet att värna om säkerheten för sina medborgare vilket kodifierats i artikel 5 av europeiska konventionen för de mänskliga rättigheterna, som är en del av den svenska grundlagen. Denna personliga säkerhet omintetgörs av de svenska sexköpsreglerna.

Ingen har påstått att ett tvång att registrera sig och betala skatt till staten är en mänsklig rättighet. Tvärtom har svenska staten redan blivit anklagad för att själv bryta mot sin egen kopplerilag då det förekommer att skatt betalas in till svenska staten för sexuella tjänster.

Jag menade såhär att någon här skrev om 10 om dagen och så står en tjej och klagar att hon inte får kunder. Det blev en väldig motsägelse. Detta plus 5 euro indikerar ju lite tycker jag att män inte vill köpa sex av dessa gatutjejer.

Och om ingen vill köpa det man säljer så får man ju acceptera det och göra något annat…man kan ju inte tvinga männen till att köpa sex av en.

Jag tycker det är ett gott betyg till killarna om de inte vill köpa sex under dessa tråkiga omständigheter. Jag hoppas fortfarande att en kille hellre betalar mer och väljer en fräschare tjej/trevligare miljö om det blir lagligt här.
Senast redigerad av Honeyvoice 2017-11-09 kl. 19:09.
2017-11-09, 19:14
Bannlyst
Citat:
Jag menade såhär att någon här skrev om 10 om dagen och så står en tjej och klagar att hon inte får kunder. Det blev en väldig motsägelse. Detta plus 5 euro indikerar ju lite tycker jag att män inte vill köpa sex av dessa gatutjejer.

Och om ingen vill köpa det man säljer så får man ju acceptera det och göra något annat…man kan ju inte tvinga männen till att köpa sex av en.
Det vissa kvinnor aldrig kan förstå är att män kan köpa sex av många olika anledningar. Det är inte alltid någon köper sex bara för att komma eller ens köpa sex för att förnedra tjejen (varför ska man ens göra det?)

Finns många män som gått till en prostituerad för att förlora oskulden, avdramatisera sex, få bort det ur skallen och därmed öka självkänslan.

Jag gjorde det bla. Hade jävligt svårt att få till det på normalt vis även om jag så klart hade chanser när jag var i 20 årsåldern då jag fick bra självförtroende av träningen och tjejerna gillade det. Sen när chanserna radade upp så njöt jag mer av bekräftelsen istället för att lära känna tjejerna och få till det. Kanske t.o.m. hamna i ett förhållande.

Sen gick det ett år och jag insåg att jag var dum som inte tog vara på mina chanser. Träningen var en no big deal nu eftersom jag hade hållit på med det i ett par år och liksom inte finner någon särskild tillfredställelse över resultaten. Ledde till att jag blev deprimerad och hamnade i en ond spiraltrappa. Inbillade mig att tjejerna såg mig som världens fulaste, kände att jag inte hade något att leva för trots att jag utbildade mig i högskola under tiden och levde hemma gratis. Men hade liksom ingen social krets och varje dag tänkte jag på oskulden och kände mig misslyckad. Så fort jag hörde andra kompisar snacka om sex så höll jag på att bli självmordsbenägen. (nja inte riktigt självmordsbenägen men jag mådde extremt dålig när andra berättade om sina sexhistorier).

Till slut satte jag en gräns. Innan jag blev 22 så skulle oskulden bara bort. Tio dagar innan jag blev 22 sökte jag upp en tjej på sexsajterna, ringde upp henne, betalade och sen hade jag sex och insåg att sex var det mest överskattade som fanns med tanke på att det snackas om det i media gång på gång.

Nu var sex ingen big deal för mig. Oskulden borta, kände att jag kunde klara mig utan den skiten. Självkänslan blev högre och nu är tjejerna mer intresserade eftersom jag "Don't give a fuck" och ger inga desperata blickar längre.

Många tjejer fattar inte att en sån sak som oskuld kan tära på en kille jävligt mycket. Då är det bra att det finns betaltjejer istället. För en badboy och charmör föds inte alla killar till.
Senast redigerad av vitbmw 2017-11-09 kl. 19:17.
2017-11-09, 19:26
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Det vissa kvinnor aldrig kan förstå är att män kan köpa sex av många olika anledningar. Det är inte alltid någon köper sex bara för att komma eller ens köpa sex för att förnedra tjejen (varför ska man ens göra det?)

Finns många män som gått till en prostituerad för att förlora oskulden, avdramatisera sex, få bort det ur skallen och därmed öka självkänslan.

Jag gjorde det bla. Hade jävligt svårt att få till det på normalt vis även om jag så klart hade chanser när jag var i 20 årsåldern då jag fick bra självförtroende av träningen och tjejerna gillade det. Sen när chanserna radade upp så njöt jag mer av bekräftelsen istället för att lära känna tjejerna och få till det. Kanske t.o.m. hamna i ett förhållande.

Sen gick det ett år och jag insåg att jag var dum som inte tog vara på mina chanser. Träningen var en no big deal nu eftersom jag hade hållit på med det i ett par år och liksom inte finner någon särskild tillfredställelse över resultaten. Ledde till att jag blev deprimerad och hamnade i en ond spiraltrappa. Inbillade mig att tjejerna såg mig som världens fulaste, kände att jag inte hade något att leva för trots att jag utbildade mig i högskola under tiden och levde hemma gratis. Men hade liksom ingen social krets och varje dag tänkte jag på oskulden och kände mig misslyckad. Så fort jag hörde andra kompisar snacka om sex så höll jag på att bli självmordsbenägen. (nja inte riktigt självmordsbenägen men jag mådde extremt dålig när andra berättade om sina sexhistorier).

Till slut satte jag en gräns. Innan jag blev 22 så skulle oskulden bara bort. Tio dagar innan jag blev 22 sökte jag upp en tjej på sexsajterna, ringde upp henne, betalade och sen hade jag sex och insåg att sex var det mest överskattade som fanns med tanke på att det snackas om det i media gång på gång.

Nu var sex ingen big deal för mig. Oskulden borta, kände att jag kunde klara mig utan den skiten. Självkänslan blev högre och nu är tjejerna mer intresserade eftersom jag "Don't give a fuck" och ger inga desperata blickar längre.

Många tjejer fattar inte att en sån sak som oskuld kan tära på en kille jävligt mycket. Då är det bra att det finns betaltjejer istället. För en badboy och charmör föds inte alla killar till.

Jag fattar precis.. du min favorithuggorm…det finns ju killar som t om inte ens har sex med henne utan bara vill sitta och prata och kramas. Hittar killen sedan en "fast" tjej han kan gå till lär de ju känna varandra precis som vem som helst.
2017-11-09, 19:42
Bannlyst
Citat:
Jag fattar precis.. du min favorithuggorm…det finns ju killar som t om inte ens har sex med henne utan bara vill sitta och prata och kramas. Hittar killen sedan en "fast" tjej han kan gå till lär de ju känna varandra precis som vem som helst.
Vadå favorithuggorm?

Det jag gillar med dig, är att du är en av få tjejer som ser objektivt på allt som uppdagats i tråden. Nu säger jag inte att du är guld bara för att du håller med i allt men du värderar vad båda sidorna säger nyanserat och drar egna slutsatser och skriver inte saker upprepade gånger bara för att "vinna" debatten. Plus till dig.
2017-11-09, 20:15
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw

Kvinnor har till viss del svårt att förstå det för att för dem är det hur enkelt som helst att få sex. En nattklubb är som en bordell för dem i Sverige. De kan bara peka och välja. Varför då betala för det? Det verkar helt orimligt.

Dessutom är deras sexualitet annorlunda. För män gäller det biologiskt att komma in och få utlösning så snabbt som möjligt, lite skitsamma om det blir ett barn. För en kvinna är det tvärtom. Ett barn blir ett 18årigt uppdrag.

Precis, det är ett verktyg som många normala män använder för alla anledningar du nämner. Det är även en helt rimlig ekvation rent ekonomiskt. En utekväll i Sverige kostar minst 1000 kr och slutar ofta med att den genomsnittliga mannen går hem ensam. Varför inte lägga det på en halvtimme med en prostituerad istället och slippa vakna upp bakfull och trött? Det här är så klart den andra delen av motståndet till prostitutionen. Alla feta träskpaddor är livrädda att tappa sina sexuella makt och att männen har ett alternativ.
Senast redigerad av ricardo22 2017-11-09 kl. 20:19.
2017-11-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Kvinnor har till viss del svårt att förstå det för att för dem är det hur enkelt som helst att få sex. En nattklubb är som en bordell för dem i Sverige. De kan bara peka och välja. Varför då betala för det? Det verkar helt orimligt.

Dessutom är deras sexualitet annorlunda. För män gäller det biologiskt att komma in och få utlösning så snabbt som möjligt, lite skitsamma om det blir ett barn. För en kvinna är det tvärtom. Ett barn blir ett 18årigt uppdrag.

Precis, det är ett verktyg som många normala män använder för alla anledningar du nämner. Det är även en helt rimlig ekvation rent ekonomiskt. En utekväll i Sverige kostar minst 1000 kr och slutar ofta med att den genomsnittliga mannen går hem ensam. Varför inte lägga det på en halvtimme med en prostituerad istället och slippa vakna upp bakfull och trött? Det här är så klart den andra delen av motståndet till prostitutionen. Alla feta träskpaddor är livrädda att tappa sina sexuella makt och att männen har ett alternativ.

Detta. Jag har argumenterat med en tjej om detta och hon vägrade förstå/erkänna att män har det svårare att "få ligga" än kvinnor. Jag tror hennes "logik" var följande:

1) Hon har lätt att få ligga eftersom hon är kvinna
2) De män hon jagar har lika lätt att få ligga eftersom hon jagar de snyggaste männen
3) Män som inte är i toppklassen av sexuell attraktivitet är osynliga

Därför har män och kvinnor lika lätt/svårt att ligga i hennes ögon. Den MYRIAD av män som inte ligger i topp 20% av attraktivitetssnittet för män är osynliga för henne eftersom de förmodligen inte går fram till många tjejer på krogen eller helt enkelt stannar hemma.
2017-11-09, 22:43
Medlem
Citat:
Så återigen ska jag ta ställning till en massa blandade åsikter i tråden, som om det var jag som skrev det? Det är inte så det fungerar. Även om du av någon märklig anledning verkar tro det

Nu är du på individnivå och ditt ointressanta liv igen. Vi diskutera hur vi ska förändra dynamiken, inte om du vinner eller förlorar på det.

Självklart ska mannen bli ekonomiskt ansvarig, i högre grad än i dagens samhälle. Det är mannen och kvinnan som ska stå för barnets kostnader. Man behöver inte plocka bort exempelvis socialbidrag, endast dra ner det på en europeisk nivå för att få önskad effekt. Sverige är världens mest extrema land. Världens högsta skatter och världens högsta bidrag. Perfekt grogrund för att göra par och familjen mindre viktig. Perfekt för att göra andra manliga egenskaper än utseendet oviktiga. Ett utseende som endast en minoritet har. Det är ohållbart.

Barnbidraget och alla andra bidrga går betydligt oftare till singelmammor än singelpappor. Det gör att hon kan vara "fri" och "självständig" och fortsätta ligga runt med ansvarslösa bad boys. Hon behöver inte i vuxendagiset sverige bry sig om ifall mannen har personlighetsdragen av att vara smart, trogen och flitig. Pengarna rullar in ändå på hennes bankkonto från alla flitiga arbetare runt om i landet
Vet inte vad existensminimum ligger på i Sverige men jag har svårt att tro att det går att sänka speciellt mycket om de som behöver det ska kunna leva drägligt. Det jag däremot vet är att rent ekonomiskt är det en rejäl förlustaffär att skaffa barn. Du tycker att det är en bra idé att tvinga föräldrar att leva ihop, jag gissar att du får en annan syn på det den dagen du lever tillsammans med någon som du inte längre kommer överens med...

Om pengar och utseende är det enda en man har att komma med i ett förhållande så är det sorgligt, och fullt förståeligt om han är singel. Det kan ju vara värt för ofrivilliga singelmän att fundera på varför det finns mängder av män som varken har pengar eller utseende men ändå är i förhållanden.

Barnbidraget är till för barnets levnadskostnaders skull, att det oftare betalas ut till mamman beror på att det oftare är mamman som tar hand om barnet. Om pappan har hand om barnet lika mycket så kan Försäkringskassan betala ut halva barnbidraget till mamman och halva till pappan. Kostnader som hör till barnet är både mamman och pappan lika skyldiga till eftersom båda tillverkat barnet.
2017-11-09, 22:50
Medlem
pillowpops avatar
Citat:

Om bara tjejer tog sig tid att förstå hur killar funkar och vice versa så skulle många fler få det de vill ha.

Det jag fetat ovan ... Tjejer har inte lättare att hitta sex eftersom vi ofta söker sex och kärlek. I ett (1) paket. Känslolöst sex med random guy känns ju knappt och gör en bara tom. Men när känslor är inblandat i sexet, wow.

Att hitta sex+känslor med en kille på nattklubb, ja du fattar ju själv hur "lätt" det är.

De killar som fattar detta har ett stort försprång. Ta er tid att greppa hur tjejer funkar istället för att klaga så kanske ni får lite mer av det ni vill ha. Vi är liksom inte killar i tjejkroppar, utan vi fungerar på ett helt annat sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in