Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jo jag tror också att de tror det, men jag hoppas ändå att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. För att han har så mycket kvar att ge. Vad vinner världen på att han ruttnar bort i ett fängelse i kanske 20 år? INGET. Det blir bara en onödig kostnad för samhället.
Jag kände förståelse och även medlidande med dig eftersom att du trodde att PM var oskyldig till mord.
Men du förstod ju till sist att så inte var fallet. Men nu är du tillbaka på ruta 1. Dvs Olyckshändelse.(?)
Det som jag själv har svårt för att både tänka på samt tala om hände faktiskt, Merwinna.
15 st på en levande kvinnokropp, troligtvis i nära anslutning till döden. Vi vet inte exakt tidpunkt men danska polisen samt rättsmedicin vet. Hur kan du ha missat detta? Att det är detta som PM aldrig kan komma runt. Förövrigt,- Phil Spector är en skapande människa som givit världen fantastisk musik. I april 2009 dömdes Spector till mellan 19 års fängelse och livstid för mord av andra graden[5] (vilket är en något mildare rubricering än mord av första graden).
Och det finns fler begåvade kändisar som sitter inne för mord.
Menar du att inte alla människor är lika inför lagen?
Att begåvade människor ska särbehandlas och inte straffas för avskyvärda brott som att beröva människor livet?
Det är nästan så att man tror att du medvetet provocerar för att få fart på tråden.
Det är ju som att du säger att ett mordoffers människovärde beror på vem som mördat dem.