2017-11-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det ena - att vara charmig - utesluter ju inte det andra - att försöka undkomma att få hela sin verksamhet tillintetgjord för alltid p.g.a. en olycka ombord.
Lyckades ju bra. Han kommer få svårt att styra verksamheten de närmaste 25 åren .
Men begriper fortfarande inte knivsticken inne i vaginan. Känns ju lite malplacerat om han bara ville undkomma polis och rättsapparat. Kan det möjligen vara så att han mördade henne? Neeeej, inte Madsen, han gör inte sånt. Det var ju självklart en olycka. Och så slant han med kniven. 15 ggr. Sicken otur. Attans.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-09 kl. 21:46.
Citera
2017-11-09, 21:50
Medlem
Citat:
Fast det ena - att vara charmig - utesluter ju inte det andra - att försöka undkomma att få hela sin verksamhet tillintetgjord för alltid p.g.a. en olycka ombord.
Tycker du fortfarande att han är charmig? Tror du verkligen att hon hade rest jorden runt och varit på farliga platser men klarat av det, och så råkade hon ut för en olycka på en ubåt där massor av människor hade varit på besök och ingen olycka hände, men NU, när hon var ensam hände tydligen något dödsbringande, men det hade ingenting med PM att göra?
Citera
2017-11-09, 21:52
Medlem
Smhfs avatar
Att bli förförd av ''charmtrollet'' PM är lika med döden, bli knivhuggen 14 ggr i underlivet. styckad och sen kastad med sänken överbord.
Citera
2017-11-09, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag tycker att du bör styrka tesen som säger att verksamheten skulle ha tillintetgjorts på grund av en olyckshändelse. Din argumentation är intetsägande när du utgår ifrån påståenden som inte är verifierbara.

Du bygger ett luftslott och tror antagligen själv att det existerar i verkligheten.
Citera
2017-11-09, 22:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
PM var ju bara tillmötesgående då han fick ut något av det själv.

Vad är det för män du har erfarenhet av undrar jag? Du behöver inte svara men undran känns legitim.😆

Citat:
Citera
2017-11-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
PM var ju bara tillmötesgående då han fick ut något av det själv.

Vad är det för män du har erfarenhet av undrar jag? Du behöver inte svara men undran känns legitim.😆
Visst var det så. Han "använde" människor. När han inte hade nytta av dom längre, så ratade han dom. Inte nån trevlig person den där "charmtrollet". Inte en kompis man skulle kunna lita på att han skulle ställa upp om det knep. Inte Madsen. Han var sig själv närmast.
Senast redigerad av Picasso2 2017-11-09 kl. 22:17.
Citera
2017-11-09, 22:12
Medlem
Citat:
Men... att sänka ubåten var väl inte så bra reklam för verksamheten? Vad ska sponsrarna tycka om det? Dessutom hade han ju sänkt en ubåt förr.
Han verkar mer destruktiv än konstruktiv.
Citera
2017-11-09, 22:13
Medlem
Citat:

Vadå Hela verksamheten tillintetgjord för alltid? Kan du utveckla det?

Om han anmält en olyckshändelse och tillkallat hjälp, vad menar du då skulle hänt?
Citera
2017-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
Men... att sänka ubåten var väl inte så bra reklam för verksamheten? Vad ska sponsrarna tycka om det? Dessutom hade han ju sänkt en ubåt förr.
Samtliga sponsorer har ju dragit sig ur. Hans stödgrupp har lagt ner verksamheten och donerat kvarvarande 5000 kr till Kims minnesfond. Christian Meyer har sagt att "den människan kommer jag aldrig mer dricka kaffe med i min trädgård. Vem har jag känt egentligen". Nej, den där kufen har ingen kvar. Förutom älskarinnan. Frugan har gått under jorden.
Citera
2017-11-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona

Tror inte det spelar någon större roll vad hans eventuella sponsorer ska tycka om hans förlista ubåt. Karljävelns hela karriär har ju förlist nu. Han är inte intressant i någon sponsors ögon längre... Eventuella reklamkostnader för sin verksamhet kan han ju spara också. Han bedriver aldrig mer verksamhet, det kan jag säga. Han är färdig.

Jag är normalt extremt hetsig och petig på att man ska vara försiktig med att uttala folks eventuella skuld innan alla kort är på borden och saker går att bevisa, men i denna stollens fall, med det vi ändå faktiskt VET idag, så finns det inte en chans att han tar sig runt detta. Det blir inga fler ubåtar eller raketer osv. Så är det.
Citera
2017-11-09, 22:18
Medlem
Citat:
Jo jag tror också att de tror det, men jag hoppas ändå att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. För att han har så mycket kvar att ge. Vad vinner världen på att han ruttnar bort i ett fängelse i kanske 20 år? INGET. Det blir bara en onödig kostnad för samhället.
Jag kände förståelse och även medlidande med dig eftersom att du trodde att PM var oskyldig till mord.
Men du förstod ju till sist att så inte var fallet. Men nu är du tillbaka på ruta 1. Dvs Olyckshändelse.(?)
Det som jag själv har svårt för att både tänka på samt tala om hände faktiskt, Merwinna.
15 st på en levande kvinnokropp, troligtvis i nära anslutning till döden. Vi vet inte exakt tidpunkt men danska polisen samt rättsmedicin vet. Hur kan du ha missat detta? Att det är detta som PM aldrig kan komma runt. Förövrigt,- Phil Spector är en skapande människa som givit världen fantastisk musik. I april 2009 dömdes Spector till mellan 19 års fängelse och livstid för mord av andra graden[5] (vilket är en något mildare rubricering än mord av första graden).
Och det finns fler begåvade kändisar som sitter inne för mord.

Menar du att inte alla människor är lika inför lagen?
Att begåvade människor ska särbehandlas och inte straffas för avskyvärda brott som att beröva människor livet?
Det är nästan så att man tror att du medvetet provocerar för att få fart på tråden.
Det är ju som att du säger att ett mordoffers människovärde beror på vem som mördat dem.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-11-09 kl. 22:27.
Citera
2017-11-09, 22:19
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Samtliga sponsorer har ju dragit sig ur. Hans stödgrupp har lagt ner verksamheten och donerat kvarvarande 5000 kr till Kims minnesfond. Christian Meyer har sagt att "den människan kommer jag aldrig mer dricka kaffe med i min trädgård. Vem har jag känt egentligen". Nej, den där kufen har ingen kvar. Förutom älskarinnan. Frugan har gått under jorden.

Ja, stackars frugan, faktiskt. Först fattade hon ingenting, och nu fattar hon ännu mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in