2017-11-09, 21:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tror inte ens att Merwinna tvivlar på det Eller vad säger du, Merwinna?

Jo jag tror också att de tror det, men jag hoppas ändå att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. För att han har så mycket kvar att ge. Vad vinner världen på att han ruttnar bort i ett fängelse i kanske 20 år? INGET. Det blir bara en onödig kostnad för samhället.
Citera
2017-11-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo jag tror också att de tror det, men jag hoppas ändå att M kommer undan med griftefridsbrott och ansvarsbrott enligt sjölagstiftningen. För att han har så mycket kvar att ge. Vad vinner världen på att han ruttnar bort i ett fängelse i kanske 20 år? INGET. Det blir bara en onödig kostnad för samhället.
Världen kanske vinner på att flera kvinnor får behålla sina liv? Vi kanske slipper ytterligare ett styckmord?
Sluta nu. Hon dog inte av hjärtsnörp eller gasförgiftning eller något annat. Han dödade henne för sitt eget höga nöjes skull.
Citera
2017-11-09, 21:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
??? Jag kontrollerar ALLT jag tillåter min dotter att göra EXTREMT noggrant - oroa dig inte för det!

Fast riktigt så är det ju inte heller. M har också en hel del teoretiska kunskaper, men han börjar från det praktiska och söker de nödvändiga teoretiska kunskaperna efter hand. Han är inte så noga med redundans och säkerhet, utan vill ha en funktionerlig farkost så fort som möjligt. Medan S (tysken) konstruerade sin ubåt på ritningar, ner till minsta mutter, i tolv år - innan han ens började köpa in materialet till den. Sedan tog det ytterligare tolv år att bygga den! Det är två olika sätt att se på världen, vilket antagligen härrör sig just till att S är tysk och uppfostrad till ordning och grundlighet, medan M är dansk och uppfostrad till lättsamhet och liberalism.

Han är inte så noga med säkerheten och på denna plåtburk skulle du kunna sätta din ''dotter'' ombord utan ngn som helst kontroll, helt otroligt.

PM är/var inte intresserad av säkerhet allt skulle gå fort och helst bli klart så fort som möjligt så media fick se vilken otrolig ''konstruktör'' han var/är.
Citera
2017-11-09, 21:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han är inte så noga med säkerheten och på denna plåtburk skulle du kunna sätta din ''dotter'' ombord utan ngn som helst kontroll, helt otroligt.

PM är/var inte intresserad av säkerhet allt skulle gå fort och helst bli klart så fort som möjligt så media fick se vilken otrolig ''konstruktör'' han var/är.

Du kan ju inte ha läst vad jag skrev överhuvudtaget?
Citera
2017-11-09, 21:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tjatar du om att han är charmig?
Skriv inte att han är charmig, för det är han absolut inte.
Skriv istället att du tycker han är charmig.

Då kanske du också får skriva att du tycker att han inte är charmig
Senast redigerad av trngw 2017-11-09 kl. 21:25.
Citera
2017-11-09, 21:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Wow. Helt otroligt....frånstötande resonemang enligt mig.

Citat:
Citera
2017-11-09, 21:24
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Världen kanske vinner på att flera kvinnor får behålla sina liv?

Det där är faktiskt en god tanke ... världen skulle ju faktiskt vinna på att kvinnor som faller för män som madsen, inte överlever

(Missförstå nu inte ovanstående som att det skulle gälla KW, hon föll garanterat inte för PM, även om PM råkade bli hennes fall, som sedan blev Möllers fall, eller uppgång. Lite paradoxalt det där. Men men, jaja, de som har IQ fattar i alla fall vad jag menar )
Citera
2017-11-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Wow. Helt otroligt....frånstötande resonemang enligt mig.
Jag tycker vi släpper ut samtliga våra fängslade mördare i samhället. Oj, vad vi skall spara pengar!
Citera
2017-11-09, 21:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Visst fattar vi/jag😁

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där är faktiskt en god tanke ... världen skulle ju faktiskt vinna på att kvinnor som faller för män som madsen, inte överlever

(Missförstå nu inte ovanstående som att det skulle gälla KW, hon föll garanterat inte för PM, även om PM råkade bli hennes fall, som sedan blev Möllers fall, eller uppgång. Lite paradoxalt det där. Men men, jaja, de som har IQ fattar i alla fall vad jag menar )
Citera
2017-11-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ja, men majoriteten av charmiga män dödar ju inte sina kvinnor. Det värsta de gör är att de förför dem!
"Charmig" - Är Madsen charmig?
Låt oss tänka i dina banor i två situationer.
1. KW gick ner i ubåten pigg och kry och slog ihjäl sig. Då hjälpte den charmige PM henne inte genom att genast söka hjälp.
I stället styckade han henne och gav 14 knivstick plus ett i lungan.
2. KW gick frivilligt med på SM-sex som gick över styr och hon dog. Då hjälpte den charmige PM henne inte med att genast söka hjälp.
I stället styckade han henne och gav henne knivsticken.
Hur förklarar du detta? Du skrev att styckningen var endast transportstyckning. Men varför i hela världen skulle en charmig förförare, (dina tankar), stycka henne över huvet taget? Detta är mycket onormalt, jag känner ingen som har styckat någon.
Kan du förklara varför han styckade henne och la delarna i påsar och släppte ut delarna med sänken?
Citera
2017-11-09, 21:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona
1. KW gick ner i ubåten pigg och kry och slog ihjäl sig. Då hjälpte den charmige PM henne inte genom att genast söka hjälp.
2. KW gick frivilligt med på SM-sex som gick över styr och hon dog. Då hjälpte den charmige PM henne inte med att genast söka hjälp.
Hur förklarar du detta? Du skrev att styckningen var endast transportstyckning. Men varför i hela världen skulle en charmig förförare, (dina tankar), stycka henne över huvet taget? Detta är mycket onormalt, jag känner ingen som har styckat någon.
Kan du förklara varför han styckade henne och la delarna i påsar och släppte ut delarna med sänken?

Fast det ena - att vara charmig - utesluter ju inte det andra - att försöka undkomma att få hela sin verksamhet tillintetgjord för alltid p.g.a. en olycka ombord.
Citera
2017-11-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampkrona

Därför att han är ett charmtroll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in