2017-11-09, 09:21
Medlem
Någon som sitter på information om de medmisstänkta i Aki-delen? JB och JJ tycks ha gått upp i rök. De har tidigare synts lite då och då vandrande tillsammans med sonen i barnvagn i Eskilstunas invandrartäta kvarter där det pågår mycket droghandel. JB sågs även tidigare i somras kraftigt drogpåverkad. Tack och lov inte med barnet då.
Citera
2017-11-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Helt riktigt, men i fall av anstiftan talar vi om övertagna motiv. Gärningsmannen X utför dådet åt JM som har det direkta motivet i syfte att bli belönad eller slippa bli bestraffad. Vi är ju övertygade om att någon annan/några andra utfört handlingen, så utan att nämna någon tänkbar (faktiskt misstänkta finns ju t o m) kan man i försvaret peka på just denna möjlighet. Jag är ingen expert, jag bara försöker se en väg som skulle kunna leda till frikännande. Glädjen med ett sådant frikännande är väl begränsad - hela svenska folket anser henne skyldig och maxstraff lär hon ha fått oavsett.

Precis. Ett "övertaget motiv" är också ett motiv - att själv bli belönad eller slippa bli bestraffad. Som du skriver. Man kan ju hota med indragna förmåner såsom indragna droger och pengastöd.
Citera
2017-11-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns "hastigt mod" och lite andra möjligheter också vad gäller "motiv" – men det hindrar för min del inte att indicierna är överväldigande kring att det rör sig om ett planlagt mord som skulle utföras där och då. Det är ta mig fan så mycket indicier att man snarare undrar om hon hade ngt slags death-wish för att åka dit.

Det talar i sin tur för att hennes hjärna är en förkolnad, svart, ond liten träbit, innerst inne.

Hennes narcissistiska ådra var orsaken till att hon trodde hon hade begått de perfekta brotten.
Citera
2017-11-09, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skulle domen för anstiftan fastställas till slut så bör hennes mördarkompanjoner vara nervösa. När hon inte längre själv har något att vinna på att inte ange dem så lär det vara rätt så kört för dem. Hoppas att de inser att det är så och att det därför är bättre att berätta nu. Med tanke på de extrema drag av b.la egoism, avundsjuka och självömkan hon uppvisat, så bör de förstå att hon inte accepterar att ensam få lida.
Än så länge tror hon att det finns hopp för egen del. Därför skyddar hon sina medhjälpande anhöriga, för det är egentligen sig själv hon skyddar. ENDAST.
Om dessa 2-3 personer skulle välja att berätta sanningen skulle detta nog betyda otroligt mycket för Aki:s anhöriga. Att slippa leva i ovisshet, att slippa att leva med JM:s äckliga lögner återkommande i skallen. Att få ett avslut. Att få veta att det de trott från början till 100% var sant.
Det skulle vara mycket värt för dem, ha en stor betydelse i resten av deras liv.

Tänkte på en sak. I ett av JM:s s.k BREV, tror det var det som skickades till tingsrätten b.la, där skrev hon ju om att hon nu mindes vem "Cola-vittnet" var. "Nu minns jag vad han heter!" tror jag t.o.m att hon skrev. Undrar hur det gick sen? Pallade inte barnen att köpa henne något menedsvittne eller "försvann" bara hennes minne igen? Hm, lätt hänt om man får en släng av en gränspsykos eller liknande. Hursomhelst så borde hon redan där blivit "ganska arg" på barnen, att de inte grejade detta.
För att inte tala om hur hon kommer att känna om hon döms i Aki-delen medan medhjälparna njuter av sin frihet.

Wow, vad kul!! GRATTIS

Tack

Jag tror också att hon kommer branda sina medhjälpare när hon inser att loppet är kört.
Citera
2017-11-09, 10:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag hittar inte live-rapporteringen från Expressen! Någon som har länk?

Här: https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/gws-nya-teori-tror-inte-att-moller-falls/

Men de verkar tyvärr inte vara på plats idag:-(
Citera
2017-11-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag undrar om hon kan riskera bli mulad på Hinsan? Har det hänt? Svårt förstås. Men det borde ju då finnas ngn därute som hellre ser henne död.

Och som inte sover så bra om nätterna...

Jag hade tänkt fråga om det var en hen eller hen men det var för sent. 😄

Nej, de kommer inte ta död på henne på Hinsan. Hon har ju inte dödat barn. Men däremot kommer hon bli svårt ansatt av övriga psykopatkvinnor på kåken om hon försöker ta någon ledande roll.
Citera
2017-11-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag hittar inte live-rapporteringen från Expressen! Någon som har länk?

Varken Expressen eller Aftonbladet tycks rapportera idag, vad jag kan se. Vi får väl kolla på Brottscentralen ikväll. De lär ju ta upp om det har hänt något av intresse.
Citera
2017-11-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon som sitter på information om de medmisstänkta i Aki-delen? JB och JJ tycks ha gått upp i rök. De har tidigare synts lite då och då vandrande tillsammans med sonen i barnvagn i Eskilstunas invandrartäta kvarter där det pågår mycket droghandel. JB sågs även tidigare i somras kraftigt drogpåverkad. Tack och lov inte med barnet då.

Kanske har de åkt till Thailand nu när det brinner i knutarna
Citera
2017-11-09, 10:57
Medlem
PickiPickis avatar
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-9-30-moller-och-malsagarna-far-ordet-i-svea-hovratt/ Eskilstunakuriren är på plats och man kan följa rapporteringen utan betalvägg
Citera
2017-11-09, 11:01
Medlem
PickiPickis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/live-9-30-moller-och-malsagarna-far-ordet-i-svea-hovratt/ Eskilstunakuriren är på plats och man kan följa rapporteringen utan betalvägg
Först kom jag in och kunde läsa, nu ligger det bakom betalvägg, skumt..
Citera
2017-11-09, 11:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickiPicki
Först kom jag in och kunde läsa, nu ligger det bakom betalvägg, skumt..

Tack för länken!

Ingen betalvägg för mig. Rensa coachen eller byt webbläsare.
Citera
2017-11-09, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för länken!

Ingen betalvägg för mig. Rensa coachen eller byt webbläsare.

VLT har betalvägg, inte E-kurien. Testa Firefox webbläsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in