Citat:
Jag personligen tvivlar inte på hennes skuld - jag försökte förstå LGWP. Nu tycker jag ju att han för att vara författare har svårt att uttrycka sig. Han bryr sig inte heller om några längre analytiska resonemang som kan övertyga klentrogna tittare. Han verkar tycka att det med hans auktoritet räcker att han levererar sin slutsats kryddad med lite menande jargong. Jag tror faktiskt inte att han sätter sig in i fallen så noggrant som många här i tråden gjort - han söker instinktivt upp avgörande punkter. Man kan inte frånkänna honom betydande träffsäkerhet med den metoden, givet hans stora erfarenhet. Men hundraprocentig är han inte och inte så sällan har han helt enkelt fel, vilket han bjuder på. Inte så lite bidragande är förmodligen den roll som han har tilldelats i programmet, medvetet eller omedvetet spelar han med som grymtande orakel.
För övrigt sa han väl att rimligt tvivel skulle innebära "till mindre än 98 % sannolikhet bevisat". Jag har alltid undrat över dessa siffror, för det görs ju inga sannolikhetskalkyler. I praktiken betyder det bara att "vi i rätten känner oss inte helt övertygade, vilket ju vore rimligt att begära i en så allvarlig fråga".
För övrigt sa han väl att rimligt tvivel skulle innebära "till mindre än 98 % sannolikhet bevisat". Jag har alltid undrat över dessa siffror, för det görs ju inga sannolikhetskalkyler. I praktiken betyder det bara att "vi i rätten känner oss inte helt övertygade, vilket ju vore rimligt att begära i en så allvarlig fråga".
Okej på det. Jo, nä, jag tror GW nog ofta är påläst, och briefad, och så, men han ska hålla många bollar i luften, och sen ska det mumlas i skägget en del, och varianter på det, som du också skriver och annat försvinner i hanteringen. Men han kan inte följa det slaviskt. Å andra sidan så har han nog nån som följer det slaviskt åt honom, och sen en del direkt från hästens mun.
Man får liksom stryka av vågor och dalar och gilla det man får.
Han har ett klart och ljust och vidsynt medvetande med sinne för proportioner, och utan inskränkta sidoblickar på status, maktförhållanden och pengar – man får vara tacksam för det, så länge det inte grumlas helt på vägen ut. Han är otvungen intellektuell utan den typ av choser som man annars ofta möter. Han har dock sina egna choser förstås.
Han borde ta tag i hälsan innan det är för sent.
)