2017-11-08, 21:33
Medlem
Kvällens avsnitt över då, och det blev väl som man hade trott att det skulle bli. Hos Joacim blev det ju Emma som fick lämna men hon verkar ju inte ledsen för det utan kände en lättnad och hade inga känslor för Joacim. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3L0dX/emma-fick-lamna-bonde-soker-fru-en-san-lattnad

Sen var det ju stelt hos Marcus på hans räkfrossa, men de andra tjejerna är ju rätt blinda som inte tydligt ser att det är Erica han vill ha och hon verkar ju även vilja ha Marcus märkte man idag när dem hade en egen stund på restaurangen. Helene kan nog fortsätta drömma o egen tid med Marcus . Och Johans avlagda dejt har nog inte så mycket att hämta, han ser nog henne som en trist gammal morsa som Erica uttryckte det. Den fjärde är ju så intetsägande och trist så man minns knappt henne.

Hos Johan var det ju inte så mycket action, men han verkar inte riktigt veta vad han vill och det verkar ju hända nåt på hans gård i nästa vecka som är åt det allvarligare hållet om man ser damens ansiktsuttryck i trailern, man undrar vad?!

Sen Dennis, ja vad ska man säga...mycket besviken när jag nu ser att han verkar dras mycket till Liselott och börjar tvivla på att hon kommer åka ut, han verkar ju känna mer för henne än vad han gör för min favorit Annie efter det man kunde se. Hur fasen kan man dissa sista dansen med Annie för att istället dansa med Liselott?? Nej Dennis, skärpning nu, det är ju Annie eller den andra lugna tjejen du ska vara med, hon som idag berättade om att hon blivit mobbad.
Citera
2017-11-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Ni som tror att Liselott kommer åka hem får nog tänka om. Jag tror tyvärr att hon blir sist kvar! Det kommer att hålla max någon månad och sen inser han hur hon är. Osäkrare och mer omogen tjej får man leta efter. Fattar inte vad han ser hos henne! Även om han inte ser det som vi ser måtte han väl ändå märkt hur barnslig och svartsjuk hon är! Stör mig nåt sjukt på henne!! Men det är inte första gången liknande tjejer blir valda i slutet, men det håller oftast inte längre än tills kamerateamet har lämnat gården!

Är rädd för att det blir just så som du säger
Citera
2017-11-08, 21:55
Medlem
Har nu även sett på webb-serien och blev lite besviken även där. Verkar ju inte som det kommer bli nåt mellan Erik och Alma, han känner ju inte klicket och verkar ju mer intresserad av en annan tjej från brevhögen, den första tjejen han ringde till och som berörde honom otroligt mycket med sitt brev. Undrar hur det ska bli nu för Erik, ska Linda försöka få den tjejen vid namn Charlotte att komma till Siggesta? Kommer han skicka iväg Alma , Fredrikke och den tredje?

Jörgen kör på i samma mansgris stil, verkar förvånad över att en kvinna kan ha ett "manligt" yrke och sen säger han "sätt dig här på apparaten". Jisses vilket pucko och hon accepterar detta!! Sen kommer det en tredje nästa vecka till Jörgen...troligen kommer hon väl också fall för hans "karisma"
Citera
2017-11-09, 00:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Har nu även sett på webb-serien och blev lite besviken även där. Verkar ju inte som det kommer bli nåt mellan Erik och Alma, han känner ju inte klicket och verkar ju mer intresserad av en annan tjej från brevhögen, den första tjejen han ringde till och som berörde honom otroligt mycket med sitt brev. Undrar hur det ska bli nu för Erik, ska Linda försöka få den tjejen vid namn Charlotte att komma till Siggesta? Kommer han skicka iväg Alma , Fredrikke och den tredje?
Har endast hunnit se webbavsnittet, prioriterar det eftersom det är mer intressant.

Blev också besviken... Trubbel i paradiset för Erik och Alma
Samtidigt så kan man ju aldrig tvinga fram känslor, det är ju som det är och jag kan förstå om Erik har funderingar på Charlotte. De hade ju mycket gemensamt osv. Det bästa är ju om de kan träffas på nåt sätt så att han vet om det finns nåt där eller ej. Annars kommer hon nog alltid att spöka i bakgrunden är jag rädd för.

Citat:
Jörgen kör på i samma mansgris stil, verkar förvånad över att en kvinna kan ha ett "manligt" yrke och sen säger han "sätt dig här på apparaten". Jisses vilket pucko och hon accepterar detta!! Sen kommer det en tredje nästa vecka till Jörgen...troligen kommer hon väl också fall för hans "karisma"
När man inte trodde att Jörgen kunde bli sliskigare så blev han just det...
Jag fattar mig inte på kvinnor som faller för detta. Hur kan Jörgen nånsin ses som sexig av någon?
Det är helt ofattbart för mig. Snusksnacket dessutom... Man bara ryser.
Citera
2017-11-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Har endast hunnit se webbavsnittet, prioriterar det eftersom det är mer intressant.

Blev också besviken... Trubbel i paradiset för Erik och Alma
Samtidigt så kan man ju aldrig tvinga fram känslor, det är ju som det är och jag kan förstå om Erik har funderingar på Charlotte. De hade ju mycket gemensamt osv. Det bästa är ju om de kan träffas på nåt sätt så att han vet om det finns nåt där eller ej. Annars kommer hon nog alltid att spöka i bakgrunden är jag rädd för.

När man inte trodde att Jörgen kunde bli sliskigare så blev han just det...
Jag fattar mig inte på kvinnor som faller för detta. Hur kan Jörgen nånsin ses som sexig av någon?
Det är helt ofattbart för mig. Snusksnacket dessutom... Man bara ryser.

Ja det händer ju lite mer på webben . Man kan ju diskutera det "vanliga" avsnittet sen när det också är sett av dig och andra skribenter.

Ja det verkar inte alls bli som man hade hoppats mellan Erik och Alma vilket är tråkigt men känner Erik så ska han ju följa sitt hjärta och inte leva i en lögn med Alma eller Fredrikke. Alma sa ju också att hon inte kände sig speciell för honom och fick det nu svart på vitt. Jo men nåt borde ju Linda kunna ordna, hon har ju ruckat på reglerna förr för att bönderna ska kunna finna sin rätta kärlek och Charlotte kanske kan komma nu till Siggesta. Bara för att hon inte kunde till starten utesluter ju inte nuläget. Tycker han tillsammans med Linda ska styra upp nåt snarast så vi kanske får se Erik kär och utdelandes kyssar

Nej precis, trodde inte Jörgen kunde sjunka lägre än vad han redan gjort men det kunde han och tror han kommer bli värre och värre för varje avsnitt. Tjejen som kom idag, Cattis verkar ju i likhet med Diana ha väldigt konstig syn på vad som är sexigt hos en man, hon gillar och går igång på hans snuskprat vilket de flesta vettiga damer borde anse som larv . Sen att han som en man på 44 säger helt ogenerat inför svenska folket att han "vill ligga varje kväll" visar ju ännu mer vad han har i huvudet. Han låter som en högstadiekille. Hon bara skrattar och börjar sen kyssa honom. Tror Diana har mer rätt än vad hon själv kan ana när hon sa "jag har haft mitt roliga".
Citera
2017-11-09, 05:30
Medlem
Både Alma och Annie är ju bedårande vackra och trevliga men i ärlighetens namn så tycker jag inte det verkar vara så mycket mer. Tycker Katja eller vad hon hette verkade intressantast utav Eriks brudar men hon lämnade ju tyvärr.

Stackars Dennis har bara konstiga brudar. Liselotte behöver ej kommenteras, mobbade bruden kändes väldigt skum när man nu "äntligen" fått se henne lite mera och den andra pratglada tjejen får jag också lite pshykovibbar av. Kvar är då Annie som bara går omkring och är vacker hela tiden, men det är också allt. För ärligt, hade hon inte haft utseendet med sig hade hon varit otroligt intetsägande.

Marcus gäng är bara för härligt, känns som de hämtat upp dem från något närliggandes Harrys vid stängningsdags. +Erica då vars något kaxiga beteende ändå är lite roligt. Vad hon ser hon blyga Marcus är dock oklart.

Johans gård är helt ointressant. Han tar väl Sofie efterssom hon är yngst/snyggast. Förstår inte varför hon vill dejta honom dock men det är ju inte mitt problem.

Så är det då Joakim då, "Adelsman söker fru". Jag vill ju hellre se lite udda bönder än perfekta moderatröstande herrgårdssöner men man har väl olika smak. Trevliga brudar har han alla fall, Jenny verkar ju roligast av dem så hoppas att det blir hon även om alla tre säkert skulle vara ett bra val!

Kul med lite drama i webbserien, till skillnad mot de flesta andra tycker jag faktiskt Jörgen är lite rolig. Han vet vad han vill och hymlar inte för fem öre. Bufflig och inte speciellt fin i kanten men det är ju inte alla kvinnor som söker den typen heller. Blir ju roligare tv dessutom än när genomsympatiska Erik och Alma ska prata känslor på så diplomatiskt vis det bara går. Missförståmig rätt, jag tycker både verkar sjukt trevliga (och Alma ybersöt), bara inte så intressant att se på efter ett tag.

Så heja Jörgen, han visar vad han vill och så länge han är ärlig med det tycker jag inte han gör något fel. Alla kan ju inte vara George Clooney eller vafan han heter.

Den jag vill se mest av är ju dock mr modelltåg. En långdejt med Therese vore ypperligt, kanske att han ska köra standupp på en lokal pub för att imponera på henne med sin vassa humor.
Citera
2017-11-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Både Alma och Annie är ju bedårande vackra och trevliga men i ärlighetens namn så tycker jag inte det verkar vara så mycket mer. Tycker Katja eller vad hon hette verkade intressantast utav Eriks brudar men hon lämnade ju tyvärr.

Stackars Dennis har bara konstiga brudar. Liselotte behöver ej kommenteras, mobbade bruden kändes väldigt skum när man nu "äntligen" fått se henne lite mera och den andra pratglada tjejen får jag också lite pshykovibbar av. Kvar är då Annie som bara går omkring och är vacker hela tiden, men det är också allt. För ärligt, hade hon inte haft utseendet med sig hade hon varit otroligt intetsägande.

Marcus gäng är bara för härligt, känns som de hämtat upp dem från något närliggandes Harrys vid stängningsdags. +Erica då vars något kaxiga beteende ändå är lite roligt. Vad hon ser hon blyga Marcus är dock oklart.

Johans gård är helt ointressant. Han tar väl Sofie efterssom hon är yngst/snyggast. Förstår inte varför hon vill dejta honom dock men det är ju inte mitt problem.

Så är det då Joakim då, "Adelsman söker fru". Jag vill ju hellre se lite udda bönder än perfekta moderatröstande herrgårdssöner men man har väl olika smak. Trevliga brudar har han alla fall, Jenny verkar ju roligast av dem så hoppas att det blir hon även om alla tre säkert skulle vara ett bra val!

Kul med lite drama i webbserien, till skillnad mot de flesta andra tycker jag faktiskt Jörgen är lite rolig. Han vet vad han vill och hymlar inte för fem öre. Bufflig och inte speciellt fin i kanten men det är ju inte alla kvinnor som söker den typen heller. Blir ju roligare tv dessutom än när genomsympatiska Erik och Alma ska prata känslor på så diplomatiskt vis det bara går. Missförståmig rätt, jag tycker både verkar sjukt trevliga (och Alma ybersöt), bara inte så intressant att se på efter ett tag.

Så heja Jörgen, han visar vad han vill och så länge han är ärlig med det tycker jag inte han gör något fel. Alla kan ju inte vara George Clooney eller vafan han heter.

Den jag vill se mest av är ju dock mr modelltåg. En långdejt med Therese vore ypperligt, kanske att han ska köra standupp på en lokal pub för att imponera på henne med sin vassa humor.

Ja det lär ju inte bli nåt mellan Erik och de tre tjejerna han har där nu. Man såg ju allvaret i hans ögon när han pratade om Charlotte som inte kunde komma och där fanns ju klicket redan när han läste brevet. Ska Erik finna kärlek får Linda se till att få dit Charlotte och dem tjejerna som är där nu får väl resa hem.

Johan tycker jag lite synd om, han har haft flera motgångar, men jag hoppas på kärlek för hans del.

Jenny är ju den tjej som jag tycker passar Joacim bäst och den som mest visar sina känslor, det kunde man ju se vid valet igår. https://www.expressen.se/noje/snyggbondensbeslut-lamnar-tjejerna-i-tarar/
Citera
2017-11-09, 10:00
Medlem
Puckelpists avatar
Psycho-varning när Liselotte dyker upp från ingenstans och "stör jag" när Dennis har egentid med annan tjej haha. Usch.
Citera
2017-11-09, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson941
Ni som tror att Liselott kommer åka hem får nog tänka om. Jag tror tyvärr att hon blir sist kvar! Det kommer att hålla max någon månad och sen inser han hur hon är. Osäkrare och mer omogen tjej får man leta efter. Fattar inte vad han ser hos henne! Även om han inte ser det som vi ser måtte han väl ändå märkt hur barnslig och svartsjuk hon är! Stör mig nåt sjukt på henne!! Men det är inte första gången liknande tjejer blir valda i slutet, men det håller oftast inte längre än tills kamerateamet har lämnat gården!

Ja, det verkar ju tyvärr som Liselott seglade upp som en favorit där.
Kan bara hålla med om profetian i att det antagligen blir hon och att det hela ebbar ut snabbare än en vattenpöl i sahara.
Hon avbröt alltså återigen en "pratstund" när Dennis var iväg med någon. Hur kan man med att agera så? Låt alla få den tid som krävs, så otroligt osäker och omoget beteende ja. Det irriterar mig något kopiöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Jörgen han fortsätter köra på med sängkammarblick och kläm på apparaten,fast denna gången med den nya förmågan.

Det där är en sådan där snubbe som gör att man skäms för hela det manliga släktet som man själv. Hade jag haft en sådan bekant hade han först fått höra att han ska skärpa till sig och skärper han sig inte då hade jag haft en bekant mindre. Han agerar som en hormonstinn 15-åring där "öhhh, pöka" är allt som gäller.
När han skulle beskriva den nya kvinnan mer "seriöst" var det första att hon var snygg och hade sängkammarblick...

Citat:

Det var smärtsamt att se att det inte klickade mellan Erik och Alma, den tjejen han snackade om var väl hon som varit med om någon olycka och gått igenom en del tuffa saker i livet väl? Eller spelar mitt minne mig ett spratt? Det kändes som en tjej han borde kunnat klaffa med.
Frågan är om inte teamet nu försöker få dom att få en dejt utan kameror etc och sedan introducera henne i serien när/om det klaffar.

I övrigt har jag som vanligt så gott som glömt vad tv-avsnittet handlade om men fastnat för allt i webb-serien.
Citera
2017-11-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Psycho-varning när Liselotte dyker upp från ingenstans och "stör jag" när Dennis har egentid med annan tjej haha. Usch.

Hon är riktigt obehaglig, men Dennis verkar ju inte se det obehagliga i Liselott dessvärre utan tvärtom så verkar han falla mer och mer för henne. , skulle inte förvåna mig om han glömmer Annie snart för han blir så förtrollad av Liselott......
Citera
2017-11-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det verkar ju tyvärr som Liselott seglade upp som en favorit där.
Kan bara hålla med om profetian i att det antagligen blir hon och att det hela ebbar ut snabbare än en vattenpöl i sahara.
Hon avbröt alltså återigen en "pratstund" när Dennis var iväg med någon. Hur kan man med att agera så? Låt alla få den tid som krävs, så otroligt osäker och omoget beteende ja. Det irriterar mig något kopiöst.

Det där är en sådan där snubbe som gör att man skäms för hela det manliga släktet som man själv. Hade jag haft en sådan bekant hade han först fått höra att han ska skärpa till sig och skärper han sig inte då hade jag haft en bekant mindre. Han agerar som en hormonstinn 15-åring där "öhhh, pöka" är allt som gäller.
När han skulle beskriva den nya kvinnan mer "seriöst" var det första att hon var snygg och hade sängkammarblick...

Det var smärtsamt att se att det inte klickade mellan Erik och Alma, den tjejen han snackade om var väl hon som varit med om någon olycka och gått igenom en del tuffa saker i livet väl? Eller spelar mitt minne mig ett spratt? Det kändes som en tjej han borde kunnat klaffa med.
Frågan är om inte teamet nu försöker få dom att få en dejt utan kameror etc och sedan introducera henne i serien när/om det klaffar.

I övrigt har jag som vanligt så gott som glömt vad tv-avsnittet handlade om men fastnat för allt i webb-serien.

Ja skulle Dennis glömma bort den snälla och fina Annie och istället ta Liselott så får han ju skylla sig själv sen när allt går åt skogen. Förstår inte alls vad han dras till?? Annie är ju vackrare både till det inre och yttre!

Ja Jörgen vet nog inte hur man beskriver en kvinna på ett seriöst sätt, och tjejen som kom igår, Cattis verkar ju vara samma hormonstinna 15-åring hon, hon borde ju backa lite när hon hör Jörgen men istället är det mera "Åh vad han är sexig, fniss, fniss" "wow snyggaste killen i plugget vill ligga med mig".

Nej det är trist, men bra att han vågade vara ärlig mot Alma, nu måste han ju våga säga samma sak till Fredrikke och hon med hesa rösten. Sen tror jag Linda kommer ordna till nåt mellan honom och Charlotte, antingen på det sätt som du säger eller så kommer hon till Siggesta efter att de andra skickats hem. Jo hon hade varit med om olyckor och sjukdomar i livet, tror om jag inte minns fel att hon haft cancer precis som Erik.
Citera
2017-11-09, 11:08
Medlem
Kan bli intressant och se hur Jörgen kommer hantera en gruppdejt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in