2017-11-09, 00:17
Medlem
Flashshits avatar
[quote=Boxleitner|62285821]
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit

Skillnaden är ju att Anders Borg, Martin Timell och Fredrik Virtanen valde att själva kontakta media. SI har ju istället valt att trötta ut det presumtiva drevet bakom hörnet.

Valde själva att kontakta media?
Kontaktade Anders Borg media och sa: tjena jag drog en helikopter och kallade värdinnan för hora?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ade-arrangoren

Tror det bestämt var andra som pekade ut honom, media skrev tacksamt om det, till skillnad mot när det handlar om medias egen gullegullkurd Soran.
Citera
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Vad med bilden säger att den är ifrån fredags?

Schyffert turnerar dessutom, känns osannolikt, ser ut som han med klappen?
Observant måste jag säga .

Såg inte förrän jag lade märke till hans tatuering.
Citera
Medlem
Citat:
Nu fick jag nog!

Kände mig tvungen att skicka mail till AB och EX.
Mailet är som följer (givetvis rättat med korrekt namn för resp. tidning):

"Hej,

I dagens nätupplaga av er tidning skriver ni en artikel ang. att 456st skådespelare gjort ett upprop i SvD, där de förklarar att de ej längre tänker hålla tyst om sexuella trakasserier, gott så!

Min fråga till er och övrig "journalister" på Expressen är följande:

-När tänker ni på Expressen att sluta mörka och behandla alla missanpassade män lika?

1. Det gick bra för er att hänga ut Anders Borg som gjorde helikoptern på en fest och skrek oanständiga ord till andra närvarande på festen.

2. Det gick bra för er att hänga ut Martin Timell så att han har fått löpa gatlopp för sina övergrepp mot kvinnor, b.l.a. incidenten i en badtunna.

3. Det gick bra för er att hänga ut Fredrik Virtanen för hans behov utav att droga och förgripa sig på kvinnor, samt hans övrigt sviniga beteende gentemot det motsatta könet.

Varför är det så svårt att namnge Soran Ismail för hans illdåd?
Våldtäkt i park, våldtäkt på hotell, filmande av sig själv där han onanerar och skriker "hora", en film som han sedan skickar till en "Tinder-flört" som har förstånd nog att ej gå ut med personer som Soran.

Vad är det som skiljer honom från de övriga? För det kan väl aldrig vara så att det har med etnicitet eller religion att göra?
Han är en minst lika känd person som de övriga ni hängt ut, det är av minst lika stort allmänintresse att få höra om honom som de övriga personerna som betett sig som svin.

Bara en liten fråga som jag delar med tusentals andra människor i landet..

Hoppas på svar.

Med vänlig hälsning

XX

Ps. Och ni journalister förstår verkligen inte varför förtroendet för er idag, är lägre än vad det var för statlig media i det gamla DDR? Sorgligt... Ds."

Väntar med spänning på svar från berörda tidningar...

Vilken tönt du är,
1. Han hängde ut sig själv
2. TV4 gick ut med hans namn
3. Cissi W gick ut med hans namn och AB hade väl skrivit om detta för flera år sedan

Det är ju för helvete jättemånga som de inte går ut med, men bara för att ni hatar invandrare så blir ni arga i just detta fallet. Ingen skriker om att avslöja SR-kvinnans identitet.
Citera
2017-11-09, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FreshCheese
Släng dig i brunnen från i fredags 3 november:

http://i63.tinypic.com/20ifmrl.png

Detta är säsong 1 avsnitt 6 publicerat fredagen den 27:e oktober, 10 min in i klippet

https://www.svtplay.se/video/1561145...t-6?start=auto
Citera
2017-11-09, 00:21
Medlem
FreshCheeses avatar
Citat:
Vad med bilden säger att den är ifrån fredags?

Schyffert turnerar dessutom, känns osannolikt, ser ut som han med klappen?

Programmet sändes i fredags. Spelades in tidigare. Inget inslag med någon av de på bilden.
Citera
2017-11-09, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Vilken tönt du är,
3. Cissi W gick ut med hans namn och AB hade väl skrivit om detta för flera år sedan

Det är ju för helvete jättemånga som de inte går ut med, men bara för att ni hatar invandrare så blir ni arga i just detta fallet. Ingen skriker om att avslöja SR-kvinnans identitet.

Det är för att tråden handlar om våldtäktskurden, inte någon batikflata på SR
Citera
2017-11-09, 00:22
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Vilken tönt du är,

Borg hängde inte ut sitt namn, han blev utpekad.
Trumfskalan fungerar fortfarande:
1. Muslimer
2. Invandrare med mörk hudfärg
3. Invandrare med icke mörk hudfärg
4. HBTQ
5.Kvinnor
6. Män
7. Svenskar

Edit:

8. De som alltid hängs ut SD-medlemmar eller deras sympatisörer

En fråga:
Har Pavel Gamov också hängt ut sig själv? Nej, han duckar också precis som gullegullkurden Soran Ismail, men hängs ut ändå efter anklagelse av EN kvinna!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...on-var-livradd

Man måste vara dum i huvudet om man inte ser sambandet i hur media presenterar och vinklar reportage..
Senast redigerad av Flashshit 2017-11-09 kl. 00:30.
Citera
2017-11-09, 00:24
Medlem
Semenomore2s avatar
[quote=Flashshit|62285875]
Citat:
Ursprungligen postat av Boxleitner

Valde själva att kontakta media?
Kontaktade Anders Borg media och sa: tjena jag drog en helikopter och kallade värdinnan för hora?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ade-arrangoren

Tror det bestämt var andra som pekade ut honom, media skrev tacksamt om det, till skillnad mot när det handlar om medias egen gullegullkurd Soran.
Ytterliggare exempel på detta fanns att läsa i våldtäktsbladet i veckan där diverse finanstoppar blev uthängda för skattefiffel. Samt MTG-"skandalen" där en våldtäktsman utövade sitt förtryck genom att säga till en annan våldtäktsman att gå hem och lägga sig hos sin fru.

Grisar varken mjölkas eller klipps, de slaktas.
Citera
2017-11-09, 00:29
Bannlyst
I och med namnpubliceringar i lokalblaskan så kan väl andra tidningar gå ut med namnet utan att riskera något? Proppen är ur badkaret?

Om våldtäktskurden inte outas imorgon, då är något allvarligt galet!
Citera
2017-11-09, 00:32
Medlem
Citat:
I och med namnpubliceringar i lokalblaskan så kan väl andra tidningar gå ut med namnet utan att riskera något? Proppen är ur badkaret?

Om våldtäktskurden inte outas imorgon, då är något allvarligt galet!
Vilken lokalblaska?
Citera
2017-11-09, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
Vilken lokalblaska?

https://issuu.com/lokalpressen/docs/...17786/55079779

Lerum->ledaren på första sidan, går inte att copy/pastea
Citera
2017-11-09, 00:41
Medlem
Flashshits avatar
Citat:

Väntar med spänning på svar från berörda tidningar...

Svar från Aftonbladet:

"Hej XX,

I egenskap av "journalist" ger jag dig följande svar:
1. Anders Borg namngav vi först efter att han själv gått ut på sociala medier med att det handlade om honom. Innan dess höll vi honom anonym.
2. Martin Timell namngav vi först efter att TV4 gick ut med att det handlade om honom. Innan dess höll vi honom anonym.
3. Fredrik Virtanen namngav vi först efter att han själv gick med på det. Innan dess höll vi honom anonym.

Jag rekommenderar dig att läsa denna artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amnpublicering

Du pratar om publicistiska beslut, vilka jag som reporter inte beslutar kring. Försöker bara förklara för dig varför vi gjort som vi gjort med ovan nämnda exempel.
Jag tänker inte gå in på vilka andra "icke namngivna" personer är, vilket du säkert förstår.

Hoppas det gav svar på några av dina - och tusentals andra människors - frågor.
Ha det gott!
Vänliga hälsningar
XX"

Mitt svar på deras svar:

"Hej XX,

Anders Borg gick inte ut självmant, han blev utpekad av festdeltagare.

I följande länk uppger ni själva att ni sökt men ej fått tag i personen det handlar om, men går ändå ut med hans namn:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...on-var-livradd

Förstår du inte att det hela blir lite märkligt?

//XX"

Man börjar nästan tro att vissa här inne jobbar för vissa tidningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in