Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-08, 21:49
  #1
Medlem
zrtxs avatar
Började morgonen med ca 1 gram amfetmamin för att vakna upp.
Har även tagit 8mg iktrovil utspritt genom dagen. Sen fick jag den briljanta idén att tugga en hel 80mg oxycodone och sköljt ner den med en 0,5l starköl.

Bör jag vara oroad? Ska jag se till att inte somna under natten?

Kan även tillägga att min tolerans för iktro och amfetamin är relativt hög men det är just oxyn jag är oroad över... Just nu känns det som jag svävar i himmelriket =)

Är relativt lång och kraftig kille och är van vid stora doser överlag.

Jag har också en hel del tjack hemma ifall det skulle hjälpa ifall jag känner att andningen börjar bli tung.

Inte min smartaste idé direkt men inte så mycket jag kan göra åt det nu tyvärr
Citera
2017-11-08, 21:58
  #2
Medlem
darksecrets avatar
Det är förmodligen lugnt. jag själv har varit uppe i dom mg's och seglat utan någon tolerans.(100 mg oxycondone + 6mg ikto). Var vaken så länge du kan bara och nojja inte så mycket. Mys bara och njut av ditt tillstånd Dock borde du inte ta i dig något mer.
Citera
2017-11-08, 22:08
  #3
Medlem
Börja med att ringa 1177 sjukvårdsupplysningen nu.
Iktrovil och oxy är en osedvanligt dålig kombination. Speciellt i de höga doserna, tillsammans.
Amfetamin vet jag inget om men blandmissbruk är alltid lurigt. Det var ju en ordentlig dos oxå.
Ring å hör vad de säger, säger de att du ska åka till akuten för observation tex så gör det. Hellre det än att få evt andningsdepression hemma, eller hur. Var försiktigare i fortsättningen ok.
Citera
2017-11-08, 22:12
  #4
Medlem
Edit; såg nu att du även druckit alkohol.
Ännu värre. Vrf blandar du så mycket olika preparat? Ring 1177 nu och få professionell bedömning är mitt råd.
Citera
2017-11-08, 22:27
  #5
Medlem
kattvalps avatar
Kan inte varit potent tjack om du behövde ett gram för att vakna

Håll dig vaken så länge det går, antagligen ganska enkelt med tanke på att du har ett gram tjack i kroppen.
Citera
2017-11-08, 22:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Började morgonen med ca 1 gram amfetmamin för att vakna upp.
Har även tagit 8mg iktrovil utspritt genom dagen. Sen fick jag den briljanta idén att tugga en hel 80mg oxycodone och sköljt ner den med en 0,5l starköl.

Bör jag vara oroad? Ska jag se till att inte somna under natten?

Kan även tillägga att min tolerans för iktro och amfetamin är relativt hög men det är just oxyn jag är oroad över... Just nu känns det som jag svävar i himmelriket =)

Är relativt lång och kraftig kille och är van vid stora doser överlag.

Jag har också en hel del tjack hemma ifall det skulle hjälpa ifall jag känner att andningen börjar bli tung.

Inte min smartaste idé direkt men inte så mycket jag kan göra åt det nu tyvärr

Känner du av andningsdepression så hade jag åkt in direkt.
Citera
2017-11-08, 23:21
  #7
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Känner du av andningsdepression så hade jag åkt in direkt.


andas helt ok fortfarande men har börjat hicka som fan. Annars är allt najs fortfarande och noddar en hel del
Citera
2017-11-08, 23:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
andas helt ok fortfarande men har börjat hicka som fan. Annars är allt najs fortfarande

Okej, för andningsdepression går rätt fort. Börjar likt det du kan få av t. ex ångest, känns som en rejäl tyngd på bröstet och sen bara svartnar det. Så känner du något som även kan likna något sådant så åk in.

Sen vill jag bara, i all välmening och utan att peka fingrar, ge dig ett råd och det är att sluta med droger.
Var rädd om dig!
Citera
2017-11-08, 23:24
  #9
Medlem
zrtxs avatar
Ifall jag känner att jag knappt kan hålla ögonen öppna senare blir det 2 mindre linor
Citera
2017-11-08, 23:24
  #10
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Vad tänker du med egentligen när du tar och droppar 80MG(!!) oxy när du tagit det du gjort? På toppen av det hela så sväljer du ner med 5dl starköl? Du är riktigt skarp du..

Sen en sak till. När ska folk lära sig att det INTE funkar att ta mer amfetamin för att gasa sig ur en OD på opioider? Herregud, är man såpass okunnig eller får dåligt omdöme när det intas droger så ska man helt enkelt låta bli innan det skiter sig totalt.

"Andningsdepression, är ett medicinskt tillstånd då andningscentrum i hjärnan delvis slås ut och individen i fråga förlorar förmågan att andas fullgott."
__________________
Senast redigerad av YeahBuddy3000 2017-11-08 kl. 23:27.
Citera
2017-11-08, 23:26
  #11
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
Okej, för andningsdepression går rätt fort. Börjar likt det du kan få av t. ex ångest, känns som en rejäl tyngd på bröstet och sen bara svartnar det. Så känner du något som även kan likna något sådant så åk in.

Sen vill jag bara, i all välmening och utan att peka fingrar, ge dig ett råd och det är att sluta med droger.
Var rädd om dig!


Jo jag kände själv några minuter efter jag intagit oxyn att det var en jävligt dum idé. Bukar vara lite mer ansvarsfull annars
Citera
2017-11-08, 23:31
  #12
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Vad tänker du med egentligen när du tar och droppar 80MG(!!) oxy när du tagit det du gjort? På toppen av det hela så sväljer du ner med 5dl starköl? Du är riktigt skarp du..

Sen en sak till. När ska folk lära sig att det INTE funkar att ta mer amfetamin för att gasa sig ur en OD på opioider? Herregud, är man såpass okunnig eller får dåligt omdöme när det intas droger så ska man helt enkelt låta bli innan det skiter sig totalt.

"Andningsdepression, är ett medicinskt tillstånd då andningscentrum i hjärnan delvis slås ut och individen i fråga förlorar förmågan att andas fullgott."

Särskilt skarp är jag inte, det har du rätt i. Kan ha svårt att kontrollera mina impulser när något känns rätt bara, svårt att förklara.
Så istället för amfetamin vad rekommenderar du?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback