2017-11-08, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
En Skam För Sverige med Soran och Betnér ägde i Jönköping rum följande datum 2013 på Jönköpings Konserthus:

Lördag 16 November, 19:30
Lördag 5 April, 19:30

Det tog mig en minut att hitta detta. Fanns en artikel på jkpgnews.se. Att sen lista ut vilket hotell dom var på... tja, om vi tar det baklänges kan jag lova dig att jag på relativt kort tid skulle kunna verifiera åtminstone ett hotell nånstans i Sverige dom varit på. Sen är det bara att anpassa historien därefter.

Om jag måste satsa så satsar jag på att han är skyldig.

Återigen, polis och åklagare har hållit förhör m.m. Och kommit fram till att det är värt att jobba vidare med.

Jag har aldrig varit inblandat i något liknande, men då vi har rättssystem som generellt står på förövarens sida, hellre fria än fälla, släpp fångarna fria osv.

Jag finner det högst otroligt att två tjejer ringt och sagt att dom blivit våldtagna, så har man bara kört på den linjen, näsbrännan det skulle innebära för åklagaren vore enorm om det visat sig att hon jagat en kändisfjäder, hon har antagligen sett till att vara jävligt säker på sin sak.

Kan kläder? Hotellrum? Visa-kort? Social medier? Vittnen i sällskapet? Vittnen intill sällskapet?
Som sagt, jag vet inte hur en sådan här utredning går till, men med tanke på att mediabevakningen och uppföljningen kommer bli enorm, P3-dokumentär spelar antagligen in i detta nu, så vill ingen inblandad part tabba sig....
Citera
2017-11-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Återigen, polis och åklagare har hållit förhör m.m. Och kommit fram till att det är värt att jobba vidare med.

Jag har aldrig varit inblandat i något liknande, men då vi har rättssystem som generellt står på förövarens sida, hellre fria än fälla, släpp fångarna fria osv.

Jag finner det högst otroligt att två tjejer ringt och sagt att dom blivit våldtagna, så har man bara kört på den linjen, näsbrännan det skulle innebära för åklagaren vore enorm om det visat sig att hon jagat en kändisfjäder, hon har antagligen sett till att vara jävligt säker på sin sak.

Kan kläder? Hotellrum? Visa-kort? Social medier? Vittnen i sällskapet? Vittnen intill sällskapet?
Som sagt, jag vet inte hur en sådan här utredning går till, men med tanke på att mediabevakningen och uppföljningen kommer bli enorm, P3-dokumentär spelar antagligen in i detta nu, så vill ingen inblandad part tabba sig....

Fast vänd på det... det finns ju en fördel med att välja ett datum 4 år tillbaka i tiden. Ingen kommer minnas så bra... såvida det inte har hänt nåt iögonfallande utanför hotellrummet vill säga. Betnér och Soran har ju varit runt en hel del i Sverige och givetvis bott på massor av hotell (kanske inte ens på samma alltid?), så hur ska t ex Betnér kunna minnas vad som hände just den kvällen?

Han är troligtvis skyldig... men som dom säger på engelska: extraordinary claims require extraordinary evidence.
Citera
2017-11-08, 22:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Fast vänd på det... det finns ju en fördel med att välja ett datum 4 år tillbaka i tiden. Ingen kommer minnas så bra... såvida det inte har hänt nåt iögonfallande utanför hotellrummet vill säga. Betnér och Soran har ju varit runt en hel del i Sverige och givetvis bott på massor av hotell (kanske inte ens på samma alltid?), så hur ska t ex Betnér kunna minnas vad som hände just den kvällen?

Han är troligtvis skyldig... men som dom säger på engelska: extraordinary claims require extraordinary evidence.
Är det något vi lärt oss om Metoo-kampanjen så är det att du kan påstå precis vad fan som helst, bara du står på rätt sida.
Citera
2017-11-08, 22:49
Bannlyst
Citat:

Du är uppenbarligen konspiratoriskt lagd, jag går tillbaka till det faktum att en åklagare med med massa erafarenhet är beredd att gå in med sitt rykte för att driva detta, betyder det ingenting för dig?
Citera
2017-11-08, 22:57
Medlem
Citat:
Du är uppenbarligen konspiratoriskt lagd, jag går tillbaka till det faktum att en åklagare med med massa erafarenhet är beredd att gå in med sitt rykte för att driva detta, betyder det ingenting för dig?

Har skrivit flera gånger redan att han troligtvis är skyldig. Men jag tänker inte skriva under på det till 100% förräns det avgjorts i rätten.

Det är mycket fult att rasera en persons rykte på detta sätt *ifall* han nu är oskyldig... därför vill jag avvakta med det tills jag vet mer.
Citera
2017-11-08, 23:01
Medlem
Citat:

Vad menar du med din mening " Jag har aldrig varit inblandat i något liknande, men då vi har rättssystem som generellt står på förövarens sida, hellre fria än fälla, släpp fångarna fria osv."

Förövaren är väl då dömd annars är han ingen förövare? Är det fel med hellre fria än fälla? Och vad menar du med släpp fångarna fria osv?

Bara lek med tanken fäll hellre än fria..
Citera
2017-11-08, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ostberg
Vad menar du med din mening " Jag har aldrig varit inblandat i något liknande, men då vi har rättssystem som generellt står på förövarens sida, hellre fria än fälla, släpp fångarna fria osv."

Förövaren är väl då dömd annars är han ingen förövare? Är det fel med hellre fria än fälla? Och vad menar du med släpp fångarna fria osv?

Bara lek med tanken fäll hellre än fria..

Nummer ett så menar jag att jag inte har någon erfarenhet av domstolar, utredningar eller en juristexamen.
Vårt rättssystem är i många fall patetiskt och delar mer än gärna ut slag med silkesvantar över fingrarna, speciellt när det gäller sexbrott.

Jag vill inte att folkmobbar ska döma, jag ville snarare beskriva en attityd och inställning vårt rättssystem har, detta bör spegla åklagares arbetsmiljö...
Citera
2017-11-08, 23:13
Medlem
mussehahas avatar
Media var jävligt snabba med att hänga ut Martin men denna lilla apan ska skyddas så länge det går ja. Usch
Citera
2017-11-08, 23:19
Medlem
Om han blir dömd eller inte är ju en sak, en annan sak är ju att han som feminist är körd hur som helst, det är vad hans karriär är byggd på.
Citera
2017-11-08, 23:20
Medlem
Citat:
Det finns rapporter så långt tillbaka som 09/10, ryktet att kvinnor inte ska ta emot drinkar från våldtäktskurden är ett stadigt inslag på Södermalms nattliv.

Han övergav sitt höggravida ex under suspekta former.
2 kvinnor oberoende av varandra, med 4 år mellanrum i olika delar av landet har anmält honom för våldtäkt.

Flera kvinnor har klivit fram och vittnat om trakasserier via sociala medier, att i ett sådant är läge hävda att det är hörsägen, lösa rykten osv är naivt, en grej är en grej, men 10 är 10, ingen rök utan eld osv.

Ska vi vänta på domen mot Rakhmat Akilov innan vi hänger ut honom också? Man vet aldrig!

Vakna och inse att våldtäktskurden med sin klena och våldtäktskompatibla fysik är en simpel våldtäktskurd
Inte flera 1 kvinna har anmält för dickpicks .

Han lämnade inte henne under suspekta förhållanden , sin gravida tjej alltså! Han gjorde slut har man inte rätt känslor så blir det INTE bättre för att man får barn
Citera
2017-11-08, 23:22
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
En Skam För Sverige med Soran och Betnér ägde i Jönköping rum följande datum 2013 på Jönköpings Konserthus:

Lördag 16 November, 19:30

Ironiskt nog fick han dagen efter det här omdömet i en stor svensk dagstidning:

http://archive.is/AKYSd
Citat:
Man vet att tre timmars politisk stand up väntar när duon Soran Ismail och Magnus Betnér nu har gett sig ut på en gemensam turné. Titeln ”En skam för Sverige” är en vink till alla rasister som hör av sig till Betnér för att framföra sina åsikter om hans liberala syn på migration. Ismael slipper tydligen att kallas femtekolonnare men erbjuds enkel resa ”hem” till något arabiskt land. Bästa rasister, Ismael är kurd och det är omöjligt att skicka ”hem” honom. Vi blir helt enkelt sittande med honom i Sverige. Det är bara att bita i kebabrullen.

Citera
2017-11-08, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lissa74
Inte flera 1 kvinna har anmält för dickpicks .

Han lämnade inte henne under suspekta förhållanden , sin gravida tjej alltså! Han gjorde slut har man inte rätt känslor så blir det INTE bättre för att man får barn

Om du tycker det är okej att överge en höggravid kvinna, då är du helt slut i huvudet, den dagen man skottar skarpt och skapar liv kommer man alltid komma i andra hand, visst, ett kärlekslöst förhållande är inte bra för någon, men man drar inte när hon är höggravid om man har ryggrad.

En kvinna har anmält sexuellt ofredande, det är onanifilmer och bilder, ryktena om sexuellt ofredande går tillbaka till 2010
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in