Citat:
Ursprungligen postat av
EvertEverest
En Skam För Sverige med Soran och Betnér ägde i Jönköping rum följande datum 2013 på Jönköpings Konserthus:
Lördag 16 November, 19:30
Lördag 5 April, 19:30
Det tog mig en minut att hitta detta. Fanns en artikel på jkpgnews.se. Att sen lista ut vilket hotell dom var på... tja, om vi tar det baklänges kan jag lova dig att jag på relativt kort tid skulle kunna verifiera åtminstone ett hotell nånstans i Sverige dom varit på. Sen är det bara att anpassa historien därefter.
Om jag måste satsa så satsar jag på att han är skyldig.
Återigen, polis och åklagare har hållit förhör m.m. Och kommit fram till att det är värt att jobba vidare med.
Jag har aldrig varit inblandat i något liknande, men då vi har rättssystem som generellt står på förövarens sida, hellre fria än fälla, släpp fångarna fria osv.
Jag finner det högst otroligt att två tjejer ringt och sagt att dom blivit våldtagna, så har man bara kört på den linjen, näsbrännan det skulle innebära för åklagaren vore enorm om det visat sig att hon jagat en kändisfjäder, hon har antagligen sett till att vara jävligt säker på sin sak.
Kan kläder? Hotellrum? Visa-kort? Social medier? Vittnen i sällskapet? Vittnen intill sällskapet?
Som sagt, jag vet inte hur en sådan här utredning går till, men med tanke på att mediabevakningen och uppföljningen kommer bli enorm, P3-dokumentär spelar antagligen in i detta nu, så vill ingen inblandad part tabba sig....