2017-11-08, 20:45
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c00kies
Korrekt!
Fyfan. Det kan alltså potentiellt röra sig om en seriemördare! Två (lust?)mord på en månad lär inte vara dom första två. Och att han så nyligt suttit häktad men släppts.. Vilken soppa.
Citera
2017-11-08, 20:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Fyfan. Det kan alltså potentiellt röra sig om en seriemördare! Två (lust?)mord på en månad lär inte vara dom första två. Och att han så nyligt suttit häktad men släppts.. Vilken soppa.

Om det nu är sant så vad fan gjorde polisen?

Har de inte haft span på honom 24/7?
Citera
2017-11-08, 20:48
Medlem
Citat:

Tabbe av polisen, även om bevisen kanske inte var tillräckliga... Jag ser dock inget samband mellan de 2 avlidna personerna och på så olika ställen i Sverige?
Citera
2017-11-08, 20:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om det nu är sant så vad fan gjorde polisen?

Har de inte haft span på honom 24/7?

Hur menar du? Om det är han som dödat hon i Åre så kan ju inte polisen förhindra ett mord som sker i en lägenhet. Även om de spanar på honom, såmåste han ju få hälsa på vänner.
Citera
2017-11-08, 20:51
Medlem
5549s avatar
Citat:
Tabbe av polisen, även om bevisen kanske inte var tillräckliga... Jag ser dock inget samband mellan de 2 avlidna personerna och på så olika ställen i Sverige?
Nej, men Tysken jobbade säsongsvis i Åre om jag förstått saken rätt.
Citera
2017-11-08, 20:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hur menar du? Om det är han som dödat hon i Åre så kan ju inte polisen förhindra ett mord som sker i en lägenhet. Även om de spanar på honom, såmåste han ju få hälsa på vänner.

Helt enkelt att de som i så fall spanat inte hade full koll på sitt objekt, han är ju fortfarande misstänkt för mordet på LH.

Känns som om några har tagtit för lätt på sin uppgift om han lyckats med bedriften att ta ihjäl en till.
Citera
2017-11-08, 20:53
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Som jag har förstått det bor han i Ulricehamn och säsongsjobbar i Åre.
Citera
2017-11-08, 20:56
Medlem
Citat:
Nej, men Tysken jobbade säsongsvis i Åre om jag förstått saken rätt.
Tidigare bodde han i Åre hela året men försvann iväg för ett tag sen till Tyskland, Ulricehamn, Malmö och Göteborg om jag inte minns fel. Jag trodde att han flyttat för gott. Men sen dök han upp igen som gubben i lådan.
Citera
2017-11-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Som jag har förstått det bor han i Ulricehamn och säsongsjobbar i Åre.

Såg precis de. Bara för några dagar sedan lade han upp ett inlägg och letade efter en lägenhet i en boende grupp i Åre, och i de inlägget såg man att han hade skrivit de i Ulricehamn. (Platstjänster är bra för oss som investigerar )
Citera
2017-11-08, 20:57
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bozwreck
Tidigare bodde han i Åre hela året men försvann iväg för ett tag sen till Tyskland, Malmö och Göteborg om jag inte minns fel. Jag trodde att han flyttat. Men sen dök han upp igen som gubben i lådan.
Har du sett honom nu i år menar du? I veckorna?
Citera
2017-11-08, 20:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Helt enkelt att de som i så fall spanat inte hade full koll på sitt objekt, han är ju fortfarande misstänkt för mordet på LH.

Känns som om några har tagtit för lätt på sin uppgift om han lyckats med bedriften att ta ihjäl en till.

Men hur hade de kunnat stoppa det? Har de span på honom har de ju trots det ingen makt över honom. Han får gå både hit och dit. Om han går in i en lägenhet till en vän kan de ju inte hindra honom (och röja sig). De sitter utanför och väntar i en bil. Eller hur tänker du att man bedriver span? Kliver in i lägenheten och står i hallen?
Citera
2017-11-08, 21:01
Medlem
Citat:
Har du sett honom nu i år menar du? I veckorna?
Han har åkt skateboard på lokalen i Åre, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in