Citat:
Ursprungligen postat av
Feministerna
Jag är mer osäker på ifall du har rätt om NMR . I staden där jag bor var vänstern väldig morska för bara tio år sedan. Och senast igår så satte dom upp planscher mot nazismen igen. Men i år 2017 är intresset svalt för vänsterns multikultur vurmande. Alla vanliga Svenskar vill helt enkelt inte att deras land Sverige ska bli mer islamiskt. De ser hur allting blir farligare, hur en väldigt osäker framtid tornar sig upp.
Trots att media svärtat hårt en liten grupp som NMR så känner folket att islam är så mycket mycket mer hotfullt . Det finns liksom inget positivt mera med dom miljoner muslimska männen. Ingen vill ändå se dom här i samhället.

Visst är utbredningen av islam allvarligt och inget som jag på något sätt försöker förmildra. Dock har jag lagt märke till under lång tid att det ofta är "sekulära" araber/svarta som begår minst like brutala våldsbrott som troende. Jag pratar här om blattar som använder "fucking" och "ska knulla din mamma" i varannan/var tredje mening och som dessutom super varje helg (inte så jättemuslimskt direkt). Min poäng är att ja, islam är ett problem, men långt ifrån det enda problemet. Det är i regel folken som det är fel på, sedan hur stor del av det som är kulturellt eller genetiskt betingat är en annan fråga. Även om det skulle vara till största del kulturellt så är det ändå inte önskvärt att tvångsassimilera dem. Personligen skulle jag gissa på att det rör sig om 50 50.
Men jag måste säga, att 2,9 % faktiskt sade i en undersökning att de "kan tänka sig" är väldigt anmärkningsvärt. Även "vet ej" är det, då det är så lätt, PK och okontroversiellt att "ta avstånd" från "nazism". Det känns som att det är en automatiskt reaktion hos dagens svenskar. Men tror jag att NMR nästan kommer att få 3 % i valet nästa år? Njaaeee, inte omöjligt antar jag... men känns osannolikt. Tror många kommer att fega ur i sista stund och rösta SD likt förbannat.