Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-06, 20:37
Medlem
Jag har inte följt fallet så noga. Får jag fråga varför hon festade med snubben som misshandlat henne?
Citera
2017-11-06, 20:38
Medlem
krackelerars avatar
Hur i h-e kan man vara så korkad att man stannar och fortsätter ett förhållande där man tidigare blivit illa behandlad och misshandlad?
Och hur f-n kan tjejens anhöriga, pappa mfl inte agera kraftfullare mot en sån skit?
De bör ha känt till en hel del.
Man upphör aldrig att förvånas.
Citera
2017-11-06, 20:41
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hur i h-e kan man vara så korkad att man stannar och fortsätter ett förhållande där man tidigare blivit illa behandlad och misshandlad?
Och hur f-n kan tjejens anhöriga, pappa mfl inte agera kraftfullare mot en sån skit?
De bör ha känt till en hel del.
Man upphör aldrig att förvånas.

Det är ju det föräldrarna har gjort (polisanmält) vilket troligen ligger bakom varför detta har hänt
Citera
2017-11-06, 20:44
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fy f*n vilken vidrig ursäkt till människa som gjort detta mot Tova. Någon längre bak i tråden hoppades att GM nu mår dåligt. Enda anledningen för ett sådant här kryp att må dåligt, är väl det faktum att han åkte fast för polisen.
Citera
2017-11-06, 20:46
Medlem
Browndawgs avatar
Nu hoppas jag verkligen att man hittat hammaren och hans DNA på den.

Usch. Ihjälslagen med hammare. Det är ju inte så att man dör direkt.
Citera
2017-11-06, 20:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Det är ju det föräldrarna har gjort (polisanmält) vilket troligen ligger bakom varför detta har hänt
De skulle samlat några stycken och bankat skiten ur den här misslyckade killen och hotat med att slå ihjäl honom om han visade sig i tjejens närhet igen.
Tyvärr verkade tjejen alldeles för korkad för sitt eget bästa, det kostade henne livet.
Man baxnar över dumheten.
Citera
2017-11-06, 20:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Äntligen får vi svar. Och fy fan vilket jävla svin. De var så unga och borde haft hela livet framför sig. Men en svartsjuk kille gillade att plåga livet ur sin tjej, och senare ex-tjej. Hoppas han mår jävligt dåligt. Skottkärra. Så ovärdigt. Och att slå med hammare - då måste man vara riktigt förbannad. Och elak.

Ja, man måste vara skogstokigt förbannad. Med risk för att få påhopp, men många människor klarar av att slå en annan människa med händerna. Inte bara i ilska utan i självförsvar. Så den gränsen är inte så stor som man vill tro. Däremot att slå och slå och slå någon med ett tillhygge/hammare kräver verkligen sin man och kvinna. Det dådet ligger på en helt annan nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror tyvärr du har rätt, det krävs nog ett flertal slag med en hammare för att döda någon om man nu inte träffar rätt direkt.

Grymt och meningslöst verkar det vara, man kan ju bara hoppas att T*va blev medvetslös redan vid första slaget.

Ja, jag hoppas det gick fort. Att hon inte behövde ligga länge och lida.

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Har ju varit diskussion här inne tidigare hur han lyckats få ned henne till vattnet. Skottkärra hade jag inte tänkt på... Men med en sån är det ju inga större problem.

Tillhygget som diskuterats helt absurt mycket visar sig alltså vara en jävla hanmare. Bestialiskt.

Skottkärra har nämnts några gånger som ett sätt att få ned kroppen till vattnet. Och mycket riktigt var det ju så.

Skottkärran hör ihop med huset. Repen lika så. Och det hon var inlindad i (visst var hon inlindad i nåt eller minns jag fel?). Så det gör att chansen att sätta fast Billy för mordet blir enklare. Svårare för någon annan att ta dessa saker från Billys hem.
Citera
2017-11-06, 21:00
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
De skulle samlat några stycken och bankat skiten ur den här misslyckade killen och hotat med att slå ihjäl honom om han visade sig i tjejens närhet igen.
Tyvärr verkade tjejen alldeles för korkad för sitt eget bästa, det kostade henne livet.
Man baxnar över dumheten.

Det är nog inte alla som har sådana kontakter. Skulle nog inte säga korkad, kärleksrealationer!... finns fördjupning på flashback bland annat. Det är aldrig brottsoffrets fel om det inte är nödvärn
Citera
2017-11-06, 21:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, man måste vara skogstokigt förbannad. Med risk för att få påhopp, men många människor klarar av att slå en annan människa med händerna. Inte bara i ilska utan i självförsvar. Så den gränsen är inte så stor som man vill tro. Däremot att slå och slå och slå någon med ett tillhygge/hammare kräver verkligen sin man och kvinna. Det dådet ligger på en helt annan nivå.

Ja, jag hoppas det gick fort. Att hon inte behövde ligga länge och lida.

Skottkärra har nämnts några gånger som ett sätt att få ned kroppen till vattnet. Och mycket riktigt var det ju så.

Skottkärran hör ihop med huset. Repen lika så. Och det hon var inlindad i (visst var hon inlindad i nåt eller minns jag fel?). Så det gör att chansen att sätta fast Billy för mordet blir enklare. Svårare för någon annan att ta dessa saker från Billys hem.

Jo. Hon var väl sänkt med fälgar också om jag inte minns fel. Nåväl snart borde det vara dags för åtal och FUP. Då får vi veta mer.
Citera
2017-11-06, 21:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo. Hon var väl sänkt med fälgar också om jag inte minns fel. Nåväl snart borde det vara dags för åtal och FUP. Då får vi veta mer.

Ja, exakt. Och fälgarna vår nog att knyta till huset också.

Jag hoppas åtalet är nära. Så många obesvarade frågor. Hur vet vi. Men när? Och var?
Citera
2017-11-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror tyvärr du har rätt, det krävs nog ett flertal slag med en hammare för att döda någon om man nu inte träffar rätt direkt.

Grymt och meningslöst verkar det vara, man kan ju bara hoppas att T*va blev medvetslös redan vid första slaget.

Borde det inte bero på vilken ände av hammaren man slår med? Slår du med "kulan" eller den spetsiga änden borde väl kunna ge lite olika effekter?
Citera
2017-11-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hammare och skottkärra. Då fick vi svaret på hur hon dödades och hur hon transporterades ned till vattnet. Hammare känns inte som ett ”impulsivt” mord som t ex strypning (få tyst på personen). Man måste förmodligen slå ett antal gånger för att döda en vuxen människa.

Om jag inte minns fel så var det alkohol och kanske andra droger med i bilden detta tillfälle och då tror jag att man fortsätter slå och slå för man inte kan besinna sig efter första slaget.

Sen att hon var fastbunden i skottkärran, undra om det var för att han tänkte använda den som en tyngd för att sänka kroppen eller om det fanns annan orsak till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in