Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Äntligen får vi svar. Och fy fan vilket jävla svin. De var så unga och borde haft hela livet framför sig. Men en svartsjuk kille gillade att plåga livet ur sin tjej, och senare ex-tjej. Hoppas han mår jävligt dåligt. Skottkärra. Så ovärdigt. Och att slå med hammare - då måste man vara riktigt förbannad. Och elak.
Ja, man måste vara skogstokigt förbannad. Med risk för att få påhopp, men många människor klarar av att slå en annan människa med händerna. Inte bara i ilska utan i självförsvar. Så den gränsen är inte så stor som man vill tro. Däremot att slå och slå och slå någon med ett tillhygge/hammare kräver verkligen sin man och kvinna. Det dådet ligger på en helt annan nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Tror tyvärr du har rätt, det krävs nog ett flertal slag med en hammare för att döda någon om man nu inte träffar rätt direkt.
Grymt och meningslöst verkar det vara, man kan ju bara hoppas att T*va blev medvetslös redan vid första slaget.
Ja, jag hoppas det gick fort. Att hon inte behövde ligga länge och lida.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Har ju varit diskussion här inne tidigare hur han lyckats få ned henne till vattnet. Skottkärra hade jag inte tänkt på... Men med en sån är det ju inga större problem.
Tillhygget som diskuterats helt absurt mycket visar sig alltså vara en jävla hanmare. Bestialiskt.
Skottkärra har nämnts några gånger som ett sätt att få ned kroppen till vattnet. Och mycket riktigt var det ju så.
Skottkärran hör ihop med huset. Repen lika så. Och det hon var inlindad i (visst var hon inlindad i nåt eller minns jag fel?). Så det gör att chansen att sätta fast Billy för mordet blir enklare. Svårare för någon annan att ta dessa saker från Billys hem.