Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-06, 01:10
Medlem
CheeseHDs avatar
Hur vanligt är det med blackouts på MDMA? Då snackar vi doser på minst 0.5g
Citera
2017-11-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gigabit
Tjenare, har alltid undrat detta om man vill få en liten större kristall än bara små smulor som man måste bomba istället för att bara svälja en hel, går det på nått sätt att återkombinera kristallerna?
Tex droppa ner någon droppe vatten i en påse med 1g o låta det dunsta? Hittar absolut inget om detta på google osv.

Du får nog utveckla varför du skulle vilja göra detta. Det är ju samma sak du sätter i dig oavsett? Den enda skillnaden jag kan se är att det skulle sannolikt ta längre tid att få effekt om du sväljer en hel kristall då det tar längre tid att bryta ner den jmf med pulver. Kan ingen kemi men är ganska övertygad om att det inte skulle bli något adhesive av att göra en lösning av det och sedan låta det avdunsta.
Citera
2017-11-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Hur vanligt är det med blackouts på MDMA? Då snackar vi doser på minst 0.5g

Blackout i form att alkoholdefinitionen att du inte kommer ihåg något under kvällen eller tänker du på något annat?

Oavsett är det ju idioiskt med de mängderna vare sig man kommer ihåg det eller inte.
Citera
2017-11-06, 21:34
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Blackout i form att alkoholdefinitionen att du inte kommer ihåg något under kvällen eller tänker du på något annat?

Oavsett är det ju idioiskt med de mängderna vare sig man kommer ihåg det eller inte.
Jag menar att man trippar hemma och helt plötsligt står man och snackar med några randoms på gatan. Har lärt mig den hårda vägen, att inte gå för hårt. Vill gärna minnas det jag gör.
Citera
2017-11-07, 06:51
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Jag menar att man trippar hemma och helt plötsligt står man och snackar med några randoms på gatan. Har lärt mig den hårda vägen, att inte gå för hårt. Vill gärna minnas det jag gör.

Inte helt ovanligt på de doserna. Har varit med om liknande när jag "överdoserat" på gräs. Plötsligt har jag gjort en sak, typ stått och lagat mat, sedan har jag plötsligt teleporterats till vardagsrummet och ba, "Hur hamna jag här?".
Citera
2017-11-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Du får nog utveckla varför du skulle vilja göra detta. Det är ju samma sak du sätter i dig oavsett? Den enda skillnaden jag kan se är att det skulle sannolikt ta längre tid att få effekt om du sväljer en hel kristall då det tar längre tid att bryta ner den jmf med pulver. Kan ingen kemi men är ganska övertygad om att det inte skulle bli något adhesive av att göra en lösning av det och sedan låta det avdunsta.
Lättare att väga upp och kanske dela ut till polare *wink*wink*

Skulle vara intressant om någon visste
Citera
2017-11-07, 16:50
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Inte helt ovanligt på de doserna. Har varit med om liknande när jag "överdoserat" på gräs. Plötsligt har jag gjort en sak, typ stått och lagat mat, sedan har jag plötsligt teleporterats till vardagsrummet och ba, "Hur hamna jag här?".
Jag har aldrig rökt gräs så jag kan inte uttala mig om det.
Citera
2017-11-07, 17:20
Medlem
Citat:

Det enklaste du kan göra för att uppnå ovan är väl att:

1. inte blanda det med alkohol, dels ökar det risken för blackout, det tar bort en del av de positiva effekterna och du intar två substanser samtidigt som båda torkar ut dig. så det är bara dumt.
2. ta rimliga mängder, d.v.s. absolut inte 500mg. Utan mer 1,5mg * kroppsvikt, d.v.s. 100-150mg om du inte har en skev kroppsvikt.
3. testa dina saker med ex. marquis och mandelin för att se att det inte innehåller skit (som skulle kunna få dig att få blackout).

Är det rena saker och du tar rimliga mängder är risken väldigt låg att du skulle få minnesluckor.
Citera
2017-11-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
MDMA flödar serotoninet, en väldigt viktig signalsubstans som har enormt mycket med välmående att göra, i din hjärna under ruset. Efter ruset är det som om serotonindepåerna (tillfälligt) har tagit slut.

Det går inte att entydigt säga "du ska" eller "du ska inte", alla människors kroppar fungerar annorlunda och den ena människan mår dåligt av neurologiska anledningar, den andre av dålig miljö, den tredje av psykosociala faktorer och den fjärde kanske blandar ihop sitt dåliga mående med en tråkig men ganska allmän existensiell kris och känsla av vilsenhet i livet.

Vissa människor som är deprimerade eller mår dåligt får en skjuts av MDMA för att de upplever ett intensivt glädjerus och får en kick av hur det är menat att kännas när man mår bra. Vissa mår skitbra under ruset men är helt förstörda medan serotoninet återhämtar sig under nästföljande dagar och mår märkbart värre en tid efter en skitfet kväll.

Sanningen är att det beror på så långt mycket fler faktorer än den binära frågan "mår du dåligt?". Rent allmänt kan man säga att om du lider av psykiska problem av endera slag bör du ta det lugnt med droger. Dels för att vissa drogers effekter antingen kan väcka latenta psykiska sjukdomar till liv, men inte minst för att många psykoaktiva drogers effekter i sig själv påminner om vissa symtom och effekter av vissa psykiska sjukdomar. Sedan har du det faktum att människor har olika förutsättningar för hur mycket de 'tål' (stress-sårbarhetsmodellen). Det finns människor som är totalt dumma i huvudet och beter sig som undermänniskor som kan knarka ett helt liv utan några problem och vice versa kan den mentalt starkaste människan du kan tänka dig balla ur fullständigt av en spliff.

Det finns helt enkelt för lite kunskap om dessa mekanismer för att någon ska kunna svara för vad som kommer funka för dig och vad som är över gränsen.

Om du mår dåligt är det viktigaste att ta en funderare över varför du knarkar och om knarkandet används som substitut för att ta itu med de egentliga orsakerna till varför du mår som du gör. Så länge du har en vuxen hållning till ditt knarkande och inte låter det gå överstyr, har ett socialt skyddsnät ifall du ballar ur och är ärlig mot dig själv om du mår dåligt (sämre) av drogbruket (vilket kan vara nog så svårt under sinnesförändrande substansers kort- och långvariga intag tillsammans med eventuell beroendeproblematik) så kommer det mest troligt inte sluta katastrofalt för dig, men vet att det finns dem som går fullständigt bananas när alla andra har det bra.

Låt inte dig själv luras av att du inte har haft några problem med cannabis trots att du rökt det flera gånger under veckan. Att jag fortfarande inte har några hälsoproblem av ciggaretter efter 15 års rökning betyder inte att det är ofarligt att röka. På samma sätt ska din tur med droger inte rationalisera bort det faktum att det är ganska vrickade saker man gör med sin kropp och hjärna när man knarkar.
sjukt bra svar!! Gillar överlag inte droger man blir "bakis" utav, då jag blir ännu sämre än jag redan är då. Kanske väntar med mdma, finns trotsallt väldigt många människor som går omkring lyckliga utan att testat på mdma, lr nån drog öht
Citera
2017-11-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
Jag mår skit, jag knarkar ändå. Jag tar tillochmed ecstasy o sånt TROTS att jag tar SSRI och SNRI läkemedel (serotoninupptagningshämmare) vilket man INTE ska göra.

Och vad har jag lärt mig av det? Jo nämligen fler knep på hur jag ska ta livet av mig. Man mår ännu mer dåligt om man tar droger när man redan mår dåligt. Riktigt dum fråga tycker jag, droger är dåligt i alla lägen.
håller inte med, men ja ibde flesta lägen är droger dåligt.. sjukt förövrigt att din läkare ger dej både snri och ssri, vore en annan sak om det var nått i stil med det min läkare rekommenderar för mig, NDRI och SSRI, varför 2 olika mediciner som går på samma? O av nyfikenhet, vilka mediciner äter du?

Jag kommer nog vänta med mdma, är i en riktig svacka och tror inte jag har "råd" med en eventuell "bakfylla" :s
Citera
2017-11-12, 19:41
Medlem
Hupats avatar
Hur länge brukar man känna sig tom i skallen? Tog extacy i fredags efter ett uppehåll på 4 månader och nu känner jag mig lagom död i skallen. Har vart med om jobbiga comedowns förut och hatar det, så vore nice med lite tips. Är det bara att sova och käka mycket banan som gäller? Har ingen möjlighet att köpa 5-HTP såvida det inte finns i fysisk butik. Har tryptofan hemma, funkar det? Hur mycket bör jag ta per dag? Och johannesört, är det något som hjälper?
Skulle uppskatta svar, känner ingen lust till någonting inte ens sitta på flashback.
Citera
2017-11-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Hur länge brukar man känna sig tom i skallen? Tog extacy i fredags efter ett uppehåll på 4 månader och nu känner jag mig lagom död i skallen. Har vart med om jobbiga comedowns förut och hatar det, så vore nice med lite tips. Är det bara att sova och käka mycket banan som gäller? Har ingen möjlighet att köpa 5-HTP såvida det inte finns i fysisk butik. Har tryptofan hemma, funkar det? Hur mycket bör jag ta per dag? Och johannesört, är det något som hjälper?
Skulle uppskatta svar, känner ingen lust till någonting inte ens sitta på flashback.

Hur mycket tog du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in