Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-11-05, 11:06
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det ska finnas där och heter - avancerade alternativ.

Når du inte CMD inom datorn?
jaha, menar du cmd i installationsmediat? finns där ja.
på datorn stod det ju att jag måste vara admin för att köra sfc scannnow
Citera
2017-11-05, 12:47
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Det ska finnas där och heter - avancerade alternativ.

Når du inte CMD inom datorn?
ok så jag körde sfc/scannow genom cmd på usbminnet och fick upp följande meddlande:

windows resorce protection could not peform the requested operation
Citera
2017-11-05, 13:13
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
ok så jag körde sfc/scannow genom cmd på usbminnet och fick upp följande meddlande:

windows resorce protection could not peform the requested operation

Som jag skrev tidigare, då kör du DISM. Se inlägg #5801.
Citera
2017-11-05, 13:58
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare, då kör du DISM. Se inlägg #5801.
skrev in: Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth i cmd men jag fick upp infon: elevated permissions are required to run dism, use an elevated command prompt to complete these tasks.

antar att det betyder att jag ska köra cmd som admin och det går inte på mitt windows.
nu då?
Citera
2017-11-05, 17:52
Medlem
1FFs avatar
Citat:
skrev in: Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth i cmd men jag fick upp infon: elevated permissions are required to run dism, use an elevated command prompt to complete these tasks.

antar att det betyder att jag ska köra cmd som admin och det går inte på mitt windows.
nu då?

Info - https://www.tenforums.com/tutorials/2790-open-elevated-command-prompt-windows-10-a.html
Citera
2017-11-06, 13:04
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Info - https://www.tenforums.com/tutorials/2790-open-elevated-command-prompt-windows-10-a.html
har provat alla 7 alternativen och det går inte att köra cmd som admin på min dator i det läget den är i nu.

fler idéer eller är det kört?
Citera
2017-11-06, 15:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
har provat alla 7 alternativen och det går inte att köra cmd som admin på min dator i det läget den är i nu.

fler idéer eller är det kört?

Ibland går återställningar fel, gör det igen så kanske det blir rätt.

Ominstallera utan att radera några program och filer. D v s uppgradera. Det reparerar ju Os:et det med.
Citera
2017-11-06, 15:24
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ibland går återställningar fel, gör det igen så kanske det blir rätt.

Ominstallera utan att radera några program och filer. D v s uppgradera. Det reparerar ju Os:et det med.
jag kommer inte åt settings så jag kan inte gå tillbaka till min förra win10 version igen och det går inte heller via installationsmediat, alternativet fanns med men det gick inte.

hur menar du uppgradera? till vad? jag har ju 10:an nu..
Senast redigerad av NightWalker1 2017-11-06 kl. 15:26.
Citera
2017-11-06, 15:34
Medlem
1FFs avatar
Citat:
jag kommer inte åt settings så jag kan inte gå tillbaka till min förra win10 version igen och det går inte heller via installationsmediat, alternativet fanns med men det gick inte.

hur menar du uppgradera? till vad? jag har ju 10:an nu..

När man ominstallerar så får man 2 alternativ, det ena skriver över ALLT medans det andra bara skriver över Os:et och sparar, program, inställningar etc. En sorts reparations installation.
Citera
2017-11-06, 16:08
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
När man ominstallerar så får man 2 alternativ, det ena skriver över ALLT medans det andra bara skriver över Os:et och sparar, program, inställningar etc. En sorts reparations installation.
aha det ska provas!

alltså..jag försöker men det står bara: The computer started using the windows installation media. Remove the installation media and restart your computer so that Windows starts normally. Then, insert the installation media and restart the upgrade.

jag gör ju det..eller ska jag starta upgraden via det startade windowset eller va sjutton betyder detta?
jag måste ju starta via usb-minnet för det är ju där uppgraderingen finns..
Senast redigerad av NightWalker1 2017-11-06 kl. 16:41.
Citera
2017-11-06, 16:43
Medlem
1FFs avatar
Citat:
aha det ska provas!

alltså..jag försöker men det står bara: The computer started using the windows installation media. Remove the installation media and restart your computer so that Windows starts normally. Then, insert the installation media and restart the upgrade.

jag gör ju det..eller ska jag starta upgraden via det startade windowset eller va sjutton betyder detta?
jag måste ju starta via usb-minnet för det är ju där uppgraderingen finns..

Du blir tvungen att bränna en ISO till ett usb och installera, starta datorn via det.
Citera
2017-11-06, 16:46
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Du blir tvungen att bränna en ISO till ett usb och installera, starta datorn via det.
va?? jag har ju det på usb nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in