Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-06, 16:23
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Det är du som är naiv.

Jag var ju på plats och såg det hela hända framför mina egna ögon så det var inte någon missuppfattning från min sida och inte heller något jag hittar på för skojs skull. Jag missuppfattade inte situationen då även sjuksyrrorna bekräftade det hela.

Skitsnack. Finns inte på kartan. Hade det hänt gade man bränt ner hela avdelningen. Fast du kansle gjorde det totalt otroligt omanliga o höll käft som en feg kärring?
Citera
2017-11-06, 16:45
  #74
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Hade det hänt gade man bränt ner hela avdelningen. Fast du kansle gjorde det totalt otroligt omanliga o höll käft som en feg kärring?
Nä, jag hade bara dubbelsidig fullt utvecklad bakteriell lunginflammation samt ett virus och i det tillståndet när man bokstavligen kämpar för livet håller man käften pga kraftlöshet.

I samma situation kommer du att göra samma sak, man har knappt någon kraft till att äta och dricka. Hoppas att du får uppleva det någon gång så kan vi diskutera vidare sedan utan löjliga påhopp.
Citera
2017-11-06, 16:54
  #75
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Låter som ziggisar. Det har hänt flera gånger tidigare när en hövding ligger för döden. Något med hur arvet fördelas. Typ att bara de som närvarar vid dödsbädden får del av arvet. Brukar kunna bli läger på sjukhusparkeringen med sedvanligt bajsande överallt i omgivningen.
Så är det, om man inte dyker upp vid dödsbädden får man inte ärva en spänn. Så alla zigenare strömmar givetvis till när det någon rikare släkting som kroknar. Jag har själv sett ett hundratal zigenare i foajén på Lunds Universitetssjukhus när någon låg för döden.
Citera
2017-11-06, 19:21
  #76
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så är det, om man inte dyker upp vid dödsbädden får man inte ärva en spänn. Så alla zigenare strömmar givetvis till när det någon rikare släkting som kroknar. Jag har själv sett ett hundratal zigenare i foajén på Lunds Universitetssjukhus när någon låg för döden.

Är det bara ”tiggar romer” från rumänien som håller på så, eller gäller det också svenska ”Katitzi Zigenare”?
Citera
2017-11-06, 19:35
  #77
Medlem
En bra lösning på det här vore att eutanesera(?) samtliga romska patienter som kommer in på svenska sjukhus så släktingarna inte hinner störa verksamheten. Det är win-win, romerna får ut en kropp så de kan hålla vaka, slipper arvstekniskt krångel och svenskar slipper bli störda av att en hord undermänniskor ska tvinga in sig på ett sjukhus.

Samma behandling kan med fördel också tillämpas på muslimer.
Citera
2017-11-06, 19:36
  #78
Medlem
itsallalies avatar
– Vi har haft personal från hela regionen som varit involverade på något sätt. Kalmar har inte klarat det själva utan vi har fått hjälpa till med resurser från hela regionen.


Fantastiskt.

Och när jag berättar för mina bekanta och folk jag träffar via mitt jobb, (väktare) så tror folk jag överdriver när jag säger att det inte finns polis tillgänglig när jag ser ett brott eller om jag ska ha tag i polis skyndsamt.


Helt jävla otroligt, nå jävla fittskräp till människor är igång och det involverar halva jävla poliskåren i södra Sverige.
Citera
2017-11-06, 19:52
  #79
Medlem
ShallowInfidels avatar
Kan dessa värdelösa degenererade skräpmänniskor någonsin lyfta ett enda finger utan på något sätt bekosta mig och resten av samhället?

Är så jävla trött på att polisens resurser ska gå åt till helt onödiga insatser när det finns viktigare saker att prioritera.
Citera
2017-11-06, 20:37
  #80
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är det bara ”tiggar romer” från rumänien som håller på så, eller gäller det också svenska ”Katitzi Zigenare”?
Så insatt är jag inte. Men dom zigenare jag såg i Lund verkade delvis bestå av svensktalande. Men dom är väl "kosmopoliter" med släkt i flera länder.
Citera
2017-11-06, 20:46
  #81
Medlem
Vedklyvens avatar
I SVT Småland klagar Stefano Kuzhicov, ordförande för riksförbundet för Romer i Europa, på att Romerna inte visats tillräcklig respekt på sjukhuset.

" Man borde kunna lösa det här på ett bättre sätt genom att inte bråka och vara negativa direkt."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...totta-anhoriga
Citera
2017-11-06, 20:59
  #82
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Om ett sjukhus inte kan ta emot 60 patienter samtidigt, ja då ligger vi riktigt illa till vid näsa bussolycka...

Tja, nu rörde sig inte om 60 patienter, utan om 60 besökare på en patient. Men nog blir det kaos, om det vid "din bussolycka" skapas 60 patienter med tillhörande 60 besökare per skalle. 60x60 blir 3600 pers! (Som en mindre glesbygdskommun!). Det kanske blir så i det nya Sverige.

Själv har jag inte räknat min släkt så noga, men in't fan får jag ihop 60 pers in't! (Jo, om jag räknar "second cousins" etc, men det gör man inte normalt sett som svensk.)
Citera
2017-11-06, 21:12
  #83
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Om ett sjukhus inte kan ta emot 60 patienter samtidigt, ja då ligger vi riktigt illa till vid näsa bussolycka...

Är du så här jävla dum eller gör du dig till?

Jämställer du, på fullaste allvar, 60 samtidiga besökare till EN patient med 60 patienter? Därtill 60 patienter som varit med om en bussolycka?

Du förtjänar fan i mig något sorts diplom i ren idioti som du kan sätta upp på hemma på väggen och flina dumt åt med ett full retard-leende.
Citera
2017-11-06, 21:15
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Är du så här jävla dum eller gör du dig till?

Jämställer du, på fullaste allvar, 60 samtidiga besökare till EN patient med 60 patienter? Därtill 60 patienter som varit med om en bussolycka?

Du förtjänar fan i mig något sorts diplom i ren idioti som du kan sätta upp på hemma på väggen och flina dumt åt med ett full retard-leende.

Nu börjar jag tröttna på korkade svar från FB-medlemmar. En fysisk kropp har samma massa och volym oavsett om denne är patient eller besökare. Men du ser enbart invandrare framför dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback