Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Handlar snarare om omvandling till en ny befolkningsstruktur. Eller tror någon verkligen att folk genomgår en metamorfos för att de bosätter sig i Sverige? Det är ju bara att titta på hemländerna för att se vad man får. Att en batikhäxa drabbats ser jag som enbart positivt. Hellre det än att någon med förnuft eller icke-hycklare råkar illa ut.
Sannolikheten för hedersrelaterat mord kopplat till hennes tjänst är 99%. Liten öppning finns för okänt relationsdrama, baserat på teorin om högsexuella 60-åringar...
Våldtäkt/rån/psykfall kan i princip uteslutas med tanke på plats och årstid och detaljer som polisen avslöjat.
Jag håller med dig.
Allt talar för att det är hedersrelaterat. Ren logik, speciellt om det visar sig stämma att Liselotte flydde för sitt liv rakt in i skogen, istället för bakåt eller framåt i spåret iväg från den ”ensamma förövaren”.
Det var mer än en gärningsman. Mörkermän med ett enda syfte, och jag kan föreställa mig skräcken Liselotte kände när hon insåg detta.
Poliser blir beskjutna i sitt hem, mordhotade, socialsekreterare som får dödshot på löpande band. Läkare hotas, vårdcentraler och akutmottagningar som ser ut som långtbortistan.
Etc etc etc... listan kan göras milslång.
Tyvärr hålls svensken i blindo inför förfallet som sker, men det är tydligt och märkbart åt vilket håll du än väljer att titta.
Men det här är bara början på förfallet.
Sverige har blivit en soptipp där något i stil med ett inbördeskrig är den enda logiska efterföljden, även om det dröjer 5 eller 10 år.
När socbidragen inte längre går att betala ut. När pengarna är Slut. När den redan sönder-plåstrade budgeten för varje kommun inte längre går att hålla ihop. Då kommer det verkliga missnöjet hos våra ”nya invånare” visa sig.
Då börjar det på riktigt, så att även folket i blindo ser det.
Kriminalitet, laglöshet, rån.
Ska vi behöva galler för fönstren i framtiden?
Signalen till folket är tydlig.
Stanna inne. Håll ett öga om axeln.
Pepparsprej tillåts inte, men du kan ha en tuta i fickan
De enda bland ”vanligt folk” som har en någorlunda chans när helvetet brakar lös är de som bor på landet, utanför stadskärnorna som inte är lika beroende av kommunalt fungerande vatten, el, Ica, allt det vi tar för givet. De mindre naturliga communitys som finns där alla är jägare med vapen i skåpet. Med förmåga till självförsörjning och byteshandel. De kan ha en chans här.
Och ändå verkar det som att polisen i Ulricehamn jagar ensamma galningar och pundare??
Men vi får hoppas att det bara är som det ser ut på ytan, och att en Riktig förundersökning och utredning pågår vid sidan.