2017-11-04, 03:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hunden hittade BO efter att man hittat glasögonen.
Då kan hon väl inte ha burits till FP?
Måste ha släpats eller gått själv.
Hur dålig syn hade hon utan glasögonen?

Svårt att säga utan att ha sett hur hunden spårade, hon låg ju ändå inte så värst långt bort från platsen man hittade glasögonen.
Citera
2017-11-04, 05:29
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller någon som drivits till konkurs eller fått lägga ned på grund av att denne har haft såkallad illojal konkurrens där konkurrenter jobbar med bidragsfinansierade anställda?

Ja ilsken medelålders gubbe ute och sprang mötte sitt hat objekt
De slängde ordgemäng mellan varandra i ilska han tappade kontroll tog staven o drog henne ut i snåret
Sen sprang han igen
Citera
2017-11-04, 12:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja alternativ 3(fast det står 2, två gånger) det tror jag på. Någon har kollat upp hennes rutiner ett litet tag. Eftersom inget var stulit, förmodligen hade hon både mobil och plånbok kvar i någon ficka, utesluter rånmord. Jag tror att polisen ska kolla upp alla ärenden hon beslutat i, typ ca 2-3 månader tillbaka. Prata med hennes kollegor om vilka fall som kan ha varit lite jobbiga och om hon eller någon annan på arbetsplatsen blivit antastad, eller någon som ringer och är arg. Jag tror personen har blivit kränkt och vill ge igen. Tar saken i egna händer.

Stora bröst = liten hjärna. Kan tydligen bara räkna till 2.

Ja, det låter troligt att polisen arbetar så. Om det är någon som vet om hennes vanor, att hon skulle dit just då, så är det ju otroligt smart att döda henne i spåret istället för inomhus. Det blir inte lika tydligt vem som kan ha gett sig på henne. På jobbet finns arbetskamrater och kanske kameror, hemma kan grannar se vem som kommer och går. Likaså är det svårare att finkamma naturen efter spår. I synnerhet vid regn.

Men om det är någon som planerat att döda henne - hur många visste att hon var där just då? Brukat hon alltid åka dit vissa dagar, vissa tider? Om inte var det ju otroligt svårt att veta att hon skulle komna dit och när. Svårt för GM att stå där hela aftonen/kvällen i flera dagar och vänta utan att bli sedd.

Om mördaren haft på sig mobilen och den inte var avstängd, så kan man väl göra ett mastsök på vilka som var i närheten? Men nuförtiden vet väl ”alla” att man kan bli spårad via sin mobil.
Citera
2017-11-04, 12:15
Medlem
Man kan ha flera mobiler. T ex en hemlig, oregistrerad, s k busmobil.
Jag tror fortfarande på en nära relation, känd av ingen.
Citera
2017-11-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC

Ett vänsterprassel?
Citera
2017-11-04, 12:43
Medlem
Thornhills avatar
Finns det någon sammanfattning?

Vem är MGM?
Citera
2017-11-04, 12:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC

Sant. GM kan ha haft en sån på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ett vänsterprassel?

Intressant tanke. Inte första gång någon blivit mördad av ett vänsterprassel. En otrohet kan innehålla allt från svartsjuka på vänsterprasslets partner eller ovilja att lämna den andre i fred trots önskemål om avslutad relation till hot om att avslöja något för den andres partner. Och ett vänsterprassel kan ha koll på offrets vanor och tidsschema.
Citera
2017-11-04, 16:06
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Hunden hittade BO efter att man hittat glasögonen.
Då kan hon väl inte ha burits till FP?
Måste ha släpats eller gått själv.
Hur dålig syn hade hon utan glasögonen?

Hunden kan ha följt mördarens spår på marken. Eller fått luftburen vittring av den avlidna. Med rätt vindförhållanden kan en hund känna sådan vittring på hundratals meters avstånd.

Polishundar är generellt sett endast tränade på att spåra levande personer, men det finns en del som tränats av sina förare att även hitta avlidna. Och eftersom fyndet gjordes så snabbt, luktade den avlidna fortfarande mycket som en levande person.

Eller så kan de haft en specialsökkhund tillgänglig, det som kallas likhund. Men det är inte så troligt att en sådan fanns på plats så snabbt, de är inte särskilt många i Sverige.

Eller så kan det vara en allmänt uppmärksam hund som visat sin förare att det ligger något konstigt i skogen.
Citera
2017-11-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Sant. GM kan ha haft en sån på sig.

Intressant tanke. Inte första gång någon blivit mördad av ett vänsterprassel. En otrohet kan innehålla allt från svartsjuka på vänsterprasslets partner eller ovilja att lämna den andre i fred trots önskemål om avslutad relation till hot om att avslöja något för den andres partner. Och ett vänsterprassel kan ha koll på offrets vanor och tidsschema.

Fast det var nog inte min tanke, den jag svarade lade fram "nära relation som är känd av ingen" som jag mer då undrade om det var det hen avsåg. Man kan ju träffa mycket folk som man kanske har mycket att göra med men som man händelsevis kanske inte berättar om, inte för att det är "hemligt" eller så, kontakten kan ju vara nödvändig och naturlig men frisörer, tandläkare grannar etc kan man ha viss vänskaplig relation till (som är okänd för andra) men man kanske inte skulle beteckna det som "nära relation"?

Men möjligt är ju kanske att det fanns ett vänsterprassel, eller på dem premisserna? På bilder ser ju BO yngre ut än sin ålder och gladlynt, hon ser väl ut vad man skulle kalla söt och av beskrivningarna så uppfattas hon antagligen av många som charmig, så även om det inte var ett vänsterprassel kan det kanske vara någon som uppvaktat henne?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-11-04 kl. 17:52.
Citera
2017-11-04, 18:05
Medlem
Var inte dottern skriven på LH:s adress? Hade hon skyddad id? Någon som vet?

Fanns det någon sändare under LH:s bil? Som följde hennes rörelser?
Citera
2017-11-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Var inte dottern skriven på LH:s adress? Hade hon skyddad id? Någon som vet?

Fanns det någon sändare under LH:s bil? Som följde hennes rörelser?

Du menar att det skulle varit dottern någon var ute efter egentligen?
Skyddad adress bör väl inte vara till en närstående, ofta är det ju genom de närstående som en hotande GM spårar sitt BO?
Citera
2017-11-04, 19:38
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Om detta ens är i närheten av vad som hänt kan vi bara konstatera än en gång att samhällsförfallet är illavarslande närvarande, när myndighetsanställda brags om livet pga vad de gör i jobbet.
Handlar snarare om omvandling till en ny befolkningsstruktur. Eller tror någon verkligen att folk genomgår en metamorfos för att de bosätter sig i Sverige? Det är ju bara att titta på hemländerna för att se vad man får. Att en batikhäxa drabbats ser jag som enbart positivt. Hellre det än att någon med förnuft eller icke-hycklare råkar illa ut.

Sannolikheten för hedersrelaterat mord kopplat till hennes tjänst är 99%. Liten öppning finns för okänt relationsdrama, baserat på teorin om högsexuella 60-åringar...

Våldtäkt/rån/psykfall kan i princip uteslutas med tanke på plats och årstid och detaljer som polisen avslöjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in