Citat:
Ursprungligen postat av
Zylfiden
Ja alternativ 3(fast det står 2, två gånger)

det tror jag på. Någon har kollat upp hennes rutiner ett litet tag. Eftersom inget var stulit, förmodligen hade hon både mobil och plånbok kvar i någon ficka, utesluter rånmord. Jag tror att polisen ska kolla upp alla ärenden hon beslutat i, typ ca 2-3 månader tillbaka. Prata med hennes kollegor om vilka fall som kan ha varit lite jobbiga och om hon eller någon annan på arbetsplatsen blivit antastad, eller någon som ringer och är arg. Jag tror personen har blivit kränkt och vill ge igen. Tar saken i egna händer.
Stora bröst = liten hjärna. Kan tydligen bara räkna till 2.
Ja, det låter troligt att polisen arbetar så. Om det är någon som vet om hennes vanor, att hon skulle dit just då, så är det ju otroligt smart att döda henne i spåret istället för inomhus. Det blir inte lika tydligt vem som kan ha gett sig på henne. På jobbet finns arbetskamrater och kanske kameror, hemma kan grannar se vem som kommer och går. Likaså är det svårare att finkamma naturen efter spår. I synnerhet vid regn.
Men om det är någon som planerat att döda henne - hur många visste att hon var där just då? Brukat hon alltid åka dit vissa dagar, vissa tider? Om inte var det ju otroligt svårt att veta
att hon skulle komna dit och
när. Svårt för GM att stå där hela aftonen/kvällen i flera dagar och vänta utan att bli sedd.
Om mördaren haft på sig mobilen och den inte var avstängd, så kan man väl göra ett mastsök på vilka som var i närheten? Men nuförtiden vet väl ”alla” att man kan bli spårad via sin mobil.