2017-11-05, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har funderat på att åka ut till Arlanda om någon vet när han åkte. Om man tippar på en tvåveckors sista minuten borde han var hemma om ett par dagar. Egypten var ju ett smart val då ingen normal människa åker dit längre.

känns som om man är pedofil och pederast att det är det perfekta stället att åka till. snål och låg intelligens är egenskaper som jag spontant kommer att tänka på när Virtanens namn kommer upp.
Citera
2017-11-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Du menar väl östgöten?

Virtanen pekar på finskt påbrå. Det som sker nu är att PK världen med dess värderingar faller ihop som ett korthus. Soran Ismail är inte svensk bara för han har ett svenskt pass och är folkbokförd i Stockholm. Hans dna är kurd från Iran, detta är det nya Sverige som man öppet kommer prata om. Om det visar sig att han liksom Virtanen är våldtäksman kommer man tala om den iranska kurden som våldtog, INTE den svenska komikern - stor jävla skillnad då det handlar om skillnader i dna och värderingar.

.
Citera
2017-11-05, 12:36
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Virtanen pekar på finskt påbrå. Det som sker nu är att PK världen med dess värderingar faller ihop som ett korthus. Soran Ismail är inte svensk bara för han har ett svenskt pass och är folkbokförd i Stockholm. Hans dna är kurd från Iran, detta är det nya Sverige som man öppet kommer prata om. Om det visar sig att han liksom Virtanen är våldtäksman kommer man tala om den iranska kurden som våldtog, INTE den svenska komikern - stor jävla skillnad då det handlar om skillnader i dna och värderingar.

.

Virtanens mamma är väl svensk? Det är väl Virtanens pappa som påstås vara finsk? Men som bekant är det där med faderskapet alltid bra osäkrare än moderskapet och jag skulle bli förvånad om det finns DNA-bevis. När det gäller värderingar, så är väl Virtanen typisk regimlojal, svensk PK-man, knappast en typisk finsk man?

Edit: Hur som helst, när jag har blivit envåldshärskare över Sverige, så kommer det införas förbud för alla typiska svenska PK-män att bära finskklingande namn. I den mån det längre kommer existera svenska PK-män, vill säga. Det kommer även omfatta de som nu råkar kunna uppvisa härstamning från Finland. Jag vet att det finns finskättade av sämre kvalitet som är födda i Sverige och som har anammat PK-svenskheten.
Senast redigerad av Europe 2017-11-05 kl. 12:48. Anledning: Edit
Citera
2017-11-05, 12:43
Medlem
moralhoras avatar
Virtanen pratar väl inte ens finska?

Han har utnyttjat sin finska bakgrund förr dock, typ när han pratar om "krigsbarn".
Citera
2017-11-05, 14:29
Medlem
used66s avatar
FVs eventuella hat mot kvinnor är ganska lätt att analysera. är man ett svin mot kvinnan så har det att göra med en trasig relation till sin egen mor. FV har med all sannolikhet blivit nonchalerad/kränkt av mamman och ser sig således ha full rätt att "ge igen", och om man skall tro alla våldtäktsanklagelser så gör han det med råge. att FV sedan vill förminska vad han gjort är bara ett tecken på extrem narcissism alternativt och/eller psykopatiska drag. det ena utesluter inte det andra.

den grandiosa självbilden skall heller inte underskattas i sammanhanget. uppbyggd under årtionden. upplyft av bland andra SVT och annan rövslickarmedia. vilken kvinna vid sina sinnens fulla bruk är gift med en sådan dåre? säger en hel del. vilken dysfunktionell familj. om nu anklagelserna stämmer.

en komplott mot FV?
Citera
2017-11-05, 16:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Virtanens mamma är väl svensk? Det är väl Virtanens pappa som påstås vara finsk? Men som bekant är det där med faderskapet alltid bra osäkrare än moderskapet och jag skulle bli förvånad om det finns DNA-bevis. När det gäller värderingar, så är väl Virtanen typisk regimlojal, svensk PK-man, knappast en typisk finsk man?

Vad hans riktiga värderingar är har vi väl sett rätt tydligt men det är inget som man kan vara öppen med om man ska göra karriär som mediaperson. Då måste man vara pk, ordentligt pk, ju mer desto bättre.

Detsamma gäller inom många andra yrken och det är anledningen till att vi har denna PK-förlamade debatt som vi har i Sverige. Ingen kan säga vad de egentligen tycker utan alla måste rätta in sig i ledet eller sumpa sina karriärer. PK blir därför lösningen på alla problem och om fakta visar annat mörkas det. Att yttra att fakta måste kunna belysas är lika framgångsrikt som att en gång i tiden hävda att jorden är rund. Bränn kättaren.
Citera
2017-11-05, 17:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Han har utnyttjat sin finska bakgrund förr dock, typ när han pratar om "krigsbarn".

Jo han kan göra en poäng av detta när så behövs. Han är också då från flera kulturer. Fastän nu den svenska och finska faktiskt är densamma.
Citat:
Fredrik Virtanen programledare för tvåspråkigt Karlavagnen i P4

– Min pappa kom som krigsflykting från Finland till Sverige och jag känner en växande nyfikenhet på min finska bakgrund. En längtan, kan man säga, som jag kanske delar med många lyssnare oavsett i vilka länder eller kulturer man har sina ben. Att lämna sitt hemland, frivilligt eller ofrivilligt, är något som påverkar en människa starkt, säger Fredrik Virtanen.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=185&artikel=6245025
Citera
2017-11-05, 18:37
Medlem
"2.8 Förutom anklagelsen från Cissi Wallin rör samtliga anklagelser anonyma personer och avser påstådda av polisen avskrivna eller aldrig anmälda övergrepp. Vidare sammanblandades dessa anklagelser med anklagelser från andra anonyma om påstådda diverse allmänna tölpigheter. Expressens artikel publicerades också på nätet. Utöver anklagelsen från Cissi Wallin, tog sig alltså Expressen rätten att publicera ytterligare anklagelser som framförts anonymt, se underrubrik ”2 Anklagelserna” (Bilaga 2, löpsedel, etta och artikel samt nätartikeln)." Ur finnens PO anmälan

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/50482-fredrik-virtanen-anmaler-expressen-och-svenska-dagbladet/

Dvs det finns ingen anmälan förutom Cissi
Senast redigerad av pollarn 2017-11-05 kl. 18:43.
Citera
2017-11-05, 19:00
Medlem
powderfuckers avatar
det finns inget nytt angående calle schulman-film spåret?
Citera
2017-11-06, 00:18
Medlem
FarbrorLudvigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nostradamos
Kan vi inte prata lite om det här?

https://toklandet.wordpress.com/2017/10/28/en-lista-med-intressanta-namn/

Virtanen beställde alltså ut barnporr från Tingsrätten 1993. Han var nöjesjournalist då...

Jag har hört detta rykte från flera håll, men det här var första gången jag ser någon skriva om det. Är det inte någon här som har det nummret av Flashback magasin? Tror det är nr. 2.

Stämmer detta är det ju ett riktigt scoop!

Nej.
Namnet finns inte med i listan som är publicerad i Flashback nr 2.

MVH
FarbrorLudvig
Citera
2017-11-06, 04:41
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9

.
Dna duger till släktforskning, viss sjukdomskoll och polisiärt arbete. Inget annat. Miljö betyder allt. Soran är i den meningen helt svensk, en kurlad sen dagis, fostrats till en hen.
Men det sket sig ju, verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe

Edit: Hur som helst, när jag har blivit envåldshärskare över Sverige, så kommer det införas förbud för alla typiska svenska PK-män att bära finskklingande namn. I den mån det längre kommer existera svenska PK-män, vill säga. Det kommer även omfatta de som nu råkar kunna uppvisa härstamning från Finland. Jag vet att det finns finskättade av sämre kvalitet som är födda i Sverige och som har anammat PK-svenskheten.
Du glömmer bort att Finland under en lång tid var en del av Sverige. Finska har pratats inom nuvarande gränser sen dessa kom till. Dvs att Sverige aldrig har har varit ett enbart svensktalande folk.

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Nope, ingen finska å ändå fick han jobba med Karlavagnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo han kan göra en poäng av detta när så behövs. Han är också då från flera kulturer. Fastän nu den svenska och finska faktiskt är densamma.
Ja, pappan krigsbarn som tidigare sagts i tråden. Det samhälle en människa växer upp i påverkar mer än en sk ras gör.
Citera
2017-11-06, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
"2.8 Förutom anklagelsen från Cissi Wallin rör samtliga anklagelser anonyma personer och avser påstådda av polisen avskrivna eller aldrig anmälda övergrepp. Vidare sammanblandades dessa anklagelser med anklagelser från andra anonyma om påstådda diverse allmänna tölpigheter. Expressens artikel publicerades också på nätet. Utöver anklagelsen från Cissi Wallin, tog sig alltså Expressen rätten att publicera ytterligare anklagelser som framförts anonymt, se underrubrik ”2 Anklagelserna” (Bilaga 2, löpsedel, etta och artikel samt nätartikeln)." Ur finnens PO anmälan

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/50482-fredrik-virtanen-anmaler-expressen-och-svenska-dagbladet/

Dvs det finns ingen anmälan förutom Cissi
Det behövs ingen anmälan det räcker med Fridah Jönssons berättelse där Fredrik Virtanen försöker byta till sig sex mot en praktikplats.
Fridah Jönsson är 14 år vid det aktuella tillfället.
Här är hennes berättelse: https://www.instagram.com/p/BaWQspbH5nN/

Fredrik Virtanen säger sig inte veta om att Fridah Jönsson var endast 14 år gammal när det hela sker.
Om så, är det för herr Virtanen rätt och riktigt att tvinga någon att prostituera sig för att få en praktikplats på hans arbetsplats?

Dessutom Fridahs profilbild (2007):
"Alla medier (som jag sagt nej till att prata med) har frågat "Visste han att du var fjorton?". Det här var min profilbild."
http://indiepopochskit.blogg.se/2017/october/soon-ill-grow-up-and-i-wont-even-flinch-at-your-name.html
Enligt mig ser hon ut som hon är ett barn som är 12-13 år på bilden.

Fredriks svar i Aftonbladet om det hela:
"– Nej, det är såklart värdelöst skrivet och ett uttryck för ett mycket tölpigt, larvigt och dåligt skämtlynne."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GvO8m/virtanen-jag-har-betett-mig-tolpigt-och-skitstovligt

Vad gör en anmälan för skillnad?

Edit: Fridah kommunicerar med Fredrik via hans Facebook. När frågan om sex kommer så sker den utanför, via e-post.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2017-11-06 kl. 07:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in