2017-11-05, 11:37
Medlem
everythingiss avatar
När man diskuterar detaljerna och omständigheterna kring mordet så blir man rätt så avtrubbad och tänker inte så mycket på det sjuka, vidriga som Monster-Madsen har gjort mot Kim.

Jag blir fan förkrossad när jag faller tbx och försöker sätta mig in i hur Kim upplevde sin sista tid i livet. Det jag fruktar mest är att Monster-Madsen högg Kim i könsdelarna medans hon var i livet. Min instinkt säger åt mig att utsätta Madsen för samma behandling, just nu vill jag inte att ett rättssystem skall döma och straffa äcklet eftersom straffet aldrig kan bli i samma klass som brottet.
Citera
2017-11-05, 11:45
Medlem
PhDSalanders avatar
Enligt vad GW skriver i sin krönika kommer vi att kunna ta del av en FUP några veckor innan rättegången den 8 mars.
Undrar om det är något han vet eller bara antar?

Ganska rolig krönika men känns som den är lite skriven på fyllan, endast omtagningar av redan skrivet. Men alltid skoj att läsa GW.

Citat:
Rättegången mot Peter Madsen kommer att inledas den åttonde mars nästa år och några veckor innan kommer vi att kunna ta del av den skriftliga dokumentationen av en mordutredning när en sådan är som bäst.
Kommer Peder Madsen att dömas? Det är jag fullkomligt övertygad om. Han kommer att dömas till livstids fängelse för grovt brott mot griftefriden och ett mord med sexuella och sadistiska inslag och själv kommer jag inte att ligga sömnlös för hans skull eftersom rättvisa då har skipats.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kopenhamnspolisen-har-gjort-en-lysande-utredning/
Citera
2017-11-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
När man diskuterar detaljerna och omständigheterna kring mordet så blir man rätt så avtrubbad och tänker inte så mycket på det sjuka, vidriga som Monster-Madsen har gjort mot Kim.

Jag blir fan förkrossad när jag faller tbx och försöker sätta mig in i hur Kim upplevde sin sista tid i livet. Det jag fruktar mest är att Monster-Madsen högg Kim i könsdelarna medans hon var i livet. Min instinkt säger åt mig att utsätta Madsen för samma behandling, just nu vill jag inte att ett rättssystem skall döma och straffa äcklet eftersom straffet aldrig kan bli i samma klass som brottet.

TYvärr tror jag också att de sticken tillkom medan hon fortfarande levde och att brösthugget var dödsstöten.
Öga för öga, tand för tand? Nej ett sånt samhälle vill i alla fall inte jag ha. Men jag förstår din frustration över hur KW torterades till döds och de fruktansvärda kval och den smärta hon måste ha haft. Känner samma sak men tycker annorlunda än jag känner. Som tur är.
Citera
2017-11-05, 14:06
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hejda dig lite i jämförelserna, här var det ju KW som tog initiativet att träffa honomför intervjun. Och i min värld är det ändå skillnad på en 17 åring som ännu hämtas av föräldrar när hon sommarjobbar och en drygt trettiårig kvinna som dels är ganska högutbildad och har bott utomlands några år, själv utan föräldrar under utbildningar och jobb.
Sedan är det givetvis så att bara den omständigheten att de befinner sig till sjöss ombord på en ubåt gör att hon är väldigt utsatt.

Men det går inte att dra ett ev "predator" beteende hos PM så långt att säga att han lurat henne till sig, hennes yrke gör väl också att man kan anta att hon researchat något, hennes pojkvän könde en tidigare kumpan till honom som väl kan sägas var i tvist med PM etc.

Och det kan vara så att angreppet startas med att han blivit förbannad på något, han hade ju viss aversion mot reportrar som han tillkännagett innan.

Så här ligger det till. PM var ute efter ett (kvinnligt) offer. En tjej avböjer, när PM undrar om hon vill följa med ut i ubåten. KW vill göra en intervju inklusive en tur i PMs ubåt, och PM tycker att KW funkar utmärkt att ta. Hur svårt var det att hänga med på? Det var hela jämförelsen/likheten, och jag har inte gjort anspråk på att fallen är autistiskt identiska.

PM ville ha ett kvinnligt offer. Liksom för Lisa Holms mördare så var det inte personligt. PM trodde att han var höjd över varje misstanke, eftersom han ju var den grandiose PM.
Citera
2017-11-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Enligt vad GW skriver i sin krönika kommer vi att kunna ta del av en FUP några veckor innan rättegången den 8 mars.
Undrar om det är något han vet eller bara antar?

Ganska rolig krönika men känns som den är lite skriven på fyllan, endast omtagningar av redan skrivet. Men alltid skoj att läsa GW.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kopenhamnspolisen-har-gjort-en-lysande-utredning/

Jag är inte helt ense med GW på alla punkter men det är betydelselöst då vi ändå kommer fram till samma resultat, Peter Madsen blir dömd för mordet på Kim Wall.

Någon form av dokumentation utlovar GW dessutom, tror dock inte att det blir så omfattande som vi är vana vid (FUP).
Citera
2017-11-05, 14:17
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
TYvärr tror jag också att de sticken tillkom medan hon fortfarande levde och att brösthugget var dödsstöten.
Öga för öga, tand för tand? Nej ett sånt samhälle vill i alla fall inte jag ha. Men jag förstår din frustration över hur KW torterades till döds och de fruktansvärda kval och den smärta hon måste ha haft. Känner samma sak men tycker annorlunda än jag känner. Som tur är.

Jag är böjd åt att tro att brösthugget kom först - och helt oväntat, och att han sedan sadistade loss medan hon då var försvarslös. Det var ju ändå inte tänkt att hon skulle överleva det PM tänkte göra.

Men - det är bara en gissning från min sida, baserad på de enda dokumenterade skadorna vi har fått reda på från rättsmedicinarna. Vidare obduktion kan visa exakt hur allt gick till, och i vilken ordning.
Citera
2017-11-05, 14:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Deedee Logan är misstänkt lik Deidre King.
Det måste vara samma person.
"Deedee Logan" är nog också ett "artistnamn".
Citera
2017-11-05, 14:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Deedee Logan är misstänkt lik Deidre King.
Ja, det bör vara samma person (jmfr ögon, näsa). - DK förekommer också på en bild i den här bloggen:
https://ing.dk/blog/fly-me-to-the-moon-177631

...där f.ö. också Elv*ra figurerar (en tjej som enl. en annan betraktelse ska vara en motiverad porraktris som gillar sitt arbete, oavsett betalning).
Citera
2017-11-05, 15:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han skulle ju kunna ha uppfunnit en snöskyffel... ser ju ut som en rätt smal sak att skotta bort snön längs transportvägen. Men som sagt, av allt man sett hittills är det inte nåt som imponerar vad gäller intelligens, den saken är klar.

Ser man bort från alla grandiosa uttalanden och allt snack om rymden etc. Vad sitter man igjen med? Jo en tragisk liten byfåne som aldrig fann sin plats i livet, senare blev han till et monster och et rovdjur. En tragedi.
Citera
2017-11-05, 15:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det bör vara samma person (jmfr ögon, näsa). - DK förekommer också på en bild i den här bloggen:
https://ing.dk/blog/fly-me-to-the-moon-177631

...där f.ö. också Elv*ra figurerar (en tjej som enl. en annan betraktelse ska vara en motiverad porraktris som gillar sitt arbete, oavsett betalning).
Ditte King kan vara samma person men det går inte att urskilja på bilden.
Citera
2017-11-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Så här ligger det till. PM var ute efter ett (kvinnligt) offer. En tjej avböjer, när PM undrar om hon vill följa med ut i ubåten. KW vill göra en intervju inklusive en tur i PMs ubåt, och PM tycker att KW funkar utmärkt att ta. Hur svårt var det att hänga med på? Det var hela jämförelsen/likheten, och jag har inte gjort anspråk på att fallen är autistiskt identiska.

PM ville ha ett kvinnligt offer. Liksom för Lisa Holms mördare så var det inte personligt. PM trodde att han var höjd över varje misstanke, eftersom han ju var den grandiose PM.

En pervers och sjuk ubåtsraggare? Han måste vara den första i världshistorien, eller hur?
Citera
2017-11-05, 16:34
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej, tur att vi har dig här som kan berätta för oss som är lite dummare vad som bidrar och inte.

Jag skulle säga att man inte offensivt kan stycka en annan person om man är förmögen att känna empati. Med risk för att inte bidra till diskussionen igen
Men man kan stycka någon defensivt menar du? Vad är skillnaden mellan offensiv, och defensiv, styckning?

Tror säkert att en empatisk person kan stycka en annan person, en läkare till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in