2017-11-05, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ööö madam har underlättat det för dig... Julia Svensson...

Sitter man i en svensk domstol och arrogant svarar "Inga Kommentarer!" på alla frågor. Ja då är inte jag intresserad av denna personens känsloliv. Enligt min mening kan hon dra åt helvete!
Citera
2017-11-05, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Inte hjälper vi Julia genom att lägga sten på bördan. Tror mer på inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.
Nonsens! Alla har ett val här i livet. Du väljer själv hur ditt liv kommer att bli. Du kan inte anklaga någon annan för hur dina val har blivit. Damen är en vuxen kvinna, och hon borde veta vad hon säger. Jag köper inte ditt resonemang
Citera
2017-11-05, 04:05
Medlem
Citat:
Inte hjälper vi Julia genom att lägga sten på bördan. Tror mer på inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.

Hur ska vi göra då, enligt dig.
Citera
2017-11-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Sitter man i en svensk domstol och arrogant svarar "Inga Kommentarer!" på alla frågor. Ja då är inte jag intresserad av denna personens känsloliv. Enligt min mening kan hon dra åt helvete!

Ja, det är ju märkligt att hon svarar så om hon inte har nåt att dölja. Men hon lever säkert under mycket stark press.
Citera
2017-11-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Hur ska vi göra då, enligt dig.
Det kortaste definitionen på psykopat är oförmåga till kärlek. Har man blivit uppfostrad utan det mest grundläggande så är det klart att det sätter spår i form av att exempelvis döva tomheten med droger. Trots detta kan ett barn känna solidaritet med sin förälder. Nu överger en efter en JM. Ska Julia våga överge sin mamma så tror jag att det är smärtsamt och då behöver hon stöd inte hot och förakt. Omgivningen måste ge henne förståelse, trygghet, ha inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.
Citera
2017-11-05, 12:42
Medlem
Citat:
Det kortaste definitionen på psykopat är oförmåga till kärlek. Har man blivit uppfostrad utan det mest grundläggande så är det klart att det sätter spår i form av att exempelvis döva tomheten med droger. Trots detta kan ett barn känna solidaritet med sin förälder. Nu överger en efter en JM. Ska Julia våga överge sin mamma så tror jag att det är smärtsamt och då behöver hon stöd inte hot och förakt. Omgivningen måste ge henne förståelse, trygghet, ha inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.

Bra skrivet! Jag hoppas verkligen att hon får stöd av övriga familjen, för att orka och våga berätta. Gör hon det så visar hon att hon är stark och modig och tror på rättvisan. Även om hon själv på något sätt är inblandad. Då har hon också en framtid.
Citera
2017-11-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra skrivet! Jag hoppas verkligen att hon får stöd av övriga familjen, för att orka och våga berätta. Gör hon det så visar hon att hon är stark och modig och tror på rättvisan. Även om hon själv på något sätt är inblandad. Då har hon också en framtid.

Julia har, som många, vet haft en tuff uppväxt som kantats av problem som möjligen rubbat hennes tillit till vuxenvärlden och vs. JM har haft stort inflytande över henne så som JMs förstfödda. Att nu även den tilliten brutalt skadas försätter henne i en utsatt position, där hon behöver mycket stöd för att orka frigöra sig från JMs negativa inflytande, stå upp både för sig själv som vuxen och sin son.
Senast redigerad av Remark 2017-11-05 kl. 19:08.
Citera
2017-11-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Julia har, som många, vet haft en tuff uppväxt som kantats av problem som möjligen rubbat hennes tillit till vuxenvärlden. JM har haft stort inflytande över henne så som JMs förstfödda. Att nu även den tilliten brutalt skadas försätter henne i en utsatt position, där hon behöver mycket stöd för att orka frigöra sig från JMs negativa inflytande, stå upp både för sig själv som vuxen och sin son.

Precis så är det ju. Men jag har för mig att Amanda är äldst (kanske har jag fel?) och hon verkar ha klarat eländet rätt hyfsat, med tanke på omständigheterna.

Men även hon har varit utsatt för ett lika fruktansvärt svek som sina syskon. Som hennes mamma aldrig kommer begripa eftersom hon inte bryr sig om den känslomässiga delen av livet och barnens behov. Eftersom hon inte känner så själv och hon kommer heller aldrig att fatta det. Eftersom hon är psykopat...JM har bara gjort det HON SJÄLV har ansett vara viktigt, dvs att gynna sig själv och ingen annan.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-05 kl. 19:16.
Citera
2017-11-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så är det ju. Men jag har för mig att Amanda är äldst (kanske har jag fel?) och hon verkar ha klarat eländet rätt hyfsat, med tanke på omständigheterna.

Men även hon har varit utsatt för ett lika fruktansvärt svek som sina syskon. Som hennes mamma aldrig kommer begripa eftersom hon inte bryr sig om den känslomässiga delen av livet och barnens behov. Eftersom hon inte känner så själv och hon kommer heller aldrig att fatta det. Eftersom hon är psykopat...JM har bara gjort det HON SJÄLV har ansett vara viktigt, dvs att gynna sig själv och ingen annan.

Du har helt rätt! Amanda är äldst. Ja, hon verkar vara en klok person.

Hoppas alla barn kan se att det som hänt även kan ge dem nya möjligheter, trots det som hänt. Göra något bra av allt
Citera
2017-11-05, 22:22
Medlem
Honan6s avatar
Tack och lov får nu de tre yngsta av Johannas barn en möjlighet att klara sig väl i framtiden om de inte tvingas träffa sin fruktansvärt egocentrerade mördar-mamma.

Julia är starkast bunden till sin mor, men man får hoppas att hon kommer till sina sinnens bruk och berättar allt hon vet - även om det innebär att hon själv riskerar straffpåföljd. Hon kommer aldrig bli "fri" inombords om hon fortsätter säga "Inga Kommentarer".

Antagligen utsåg Johanna sonen David som möjlig gärningsmän för att han knarkade och hon tyckte att han behövde rehab. Han skulle offras för sin mor och syster eftersom han inte har små barn. En pengamuta skulle göra susen, trodde Johanna. Nu blev det inte så....

Blir nog iaf lite spännande rapporter framöver fr o m imorgon då.
Livstidsdomen kommer fastställas.
Citera
2017-11-06, 09:41
Medlem
Pethuglins avatar
"8 september var Johanna Möller först ut att överklaga tingsrättens dom till Svea hovrätt. I det 17 sidor långa överklagandet vill hon bland annat att hovrätten friar henne helt, eller att straffet lindras. Hon vill inte heller betala skadestånd, eller så vill hon att hovrätten sänker beloppen."

Hur kan det komma sig att JM yrkar att straffet lindras? Alltså enligt min logik är man antingen skyldig eller oskyldig. Man kan ju inte vara lite gravid heller.

Vidare så undrar jag varför JB, hennes sambo och äldre bror ska personligen vittna i hovrätten?

"Under förhandlingarna spelas förhören från tingsrätten upp för rätten. Tre personer, som i tingsrätten hördes som medmisstänkta i mordet på Aki Paasila, kallas nu till hovrätten som vittnen i delen som rör mordet på Göran Möller och mordförsöket på Johanna Möllers mamma. I övrigt är det endast uppspelning av tingsrättsförhandlingen som i skrivande stund är inplanerad."

http://www.vlt.se/blaljus/brott/johanna-mollers-framtid-ska-avgoras-nu-vantar-30-dagar-i-svea-hovratt
Citera
2017-11-06, 12:17
Medlem
SmygarBerits avatar
Ni har säkert skrivit ut det tidigare, men kan ngn snäll själ lägga ut de kommande rättegångsdagarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in