2017-11-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Inte hjälper vi Julia genom att lägga sten på bördan. Tror mer på inlevelseförmåga, empati och omtänksamhet.

Du har rätt. Inte vinner man något på att kasta ur sig okvädingsord till en person som säkert har det väldigt svårt just nu. Vilken än anledningen är. Kan tänka mig att hela familjen/släkten plus även andra runt omkring dem mår pyton. Detta pga en enda människa - JM.

Hoppas verkligen att sanningen om morden och hur allt annat elände kring JM kunde ske kommer fram nu i Hovrätten.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 19:12.
Citera
2017-11-04, 20:40
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Tja, heter man det vackra namnet Julia Blomsterlund då duger det inte med svaret, "inga kommentarer" Fröken Blomsterlund borde å det snaraste ta tag i sitt liv. Berätta för helvete vad det
var som hände. Vi vet att du Julia Blomsterlund på något vis är inblandad i mordet på Aki. Sitt faan inte och värk utan kläck ur dig sanningen nu.
Om jag någonsin får höra namnet Julia Blomsterlund, vad det gäller jobbansökan eller något annat så kommer svaret att bli "ETT FETT NEJ". Den stämpeln kommer jag att gifta mig med. Hur faan skall du ha det din djävla slyna? Fram med sanningen nu, därefter kan du som vi andra börja om på noll igen.

Ööö madam har underlättat det för dig... Julia Svensson...
Citera
2017-11-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ööö madam har underlättat det för dig... Julia Svensson...

Det där budskapet var ju inte svårt att förstå men sluta håna och sparka på en som redan ligger!!!

Man måste också fatta hur grundlurade så många personer i JM:s omgivning har blivit, inte minst hennes egna barn, under så många år. Förmodligen under hela sina liv? Så vilseledda.
Även om man kanske som utomstående kan tycka att de borde ha förstått. De har dock ett ansvar nu som vuxna, ja. Och nu borde de ta chansen att komma vidare i livet.

Men så enkelt är det ju inte. Att bli manipulerade sen barndomen är ett stort svek och en psykning på högsta nivå. Våra föräldrar ska ju vara våra vägvisare i livet, men om det inte sker på ett normalt sett så sker det saker även med barnen.

Känner medlidande med de här personerna i släkten. Det behövde inte ha gått så här långt. Många tecken hos JM visade sig långt innan de här morden. Men hennes barn såg det kanske som att det var ok? De var ju uppväxta så.

Det är inget försvar för eventuella gärningar, men det är kanske en bra förklaring till vad som hände.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-04 kl. 21:27.
Citera
2017-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det där budskapet var ju inte svårt att förstå men sluta håna och sparka på en som redan ligger!!!

Man måste också fatta hur grundlurade så många personer i JM:s omgivning har blivit, inte minst hennes egna barn, under så många år. Förmodligen under hela sina liv? Så vilseledda.
Även om man kanske som utomstående kan tycka att de borde ha förstått. De har dock ett ansvar nu som vuxna, ja. Och nu borde de ta chansen att komma vidare i livet.

Men så enkelt är det ju inte. Att bli manipulerade sen barndomen är ett stort svek och en psykning på högsta nivå. Våra föräldrar ska ju vara våra vägvisare i livet, men om det inte sker på ett normalt sett så sker det saker även med barnen.

Känner medlidande med de här personerna i släkten. Det behövde inte ha gått så här långt. Många tecken hos JM visade sig långt innan de här morden. Men hennes barn såg det kanske som att det var ok? De var ju uppväxta så.

Det är inget försvar för eventuella gärningar, men det är kanske en bra förklaring till vad som hände.

Som de flesta som blivit manipulerade av en sådan, särskilt de som de ofta haft all anledning att lita på den personen, känner dessvärre ofta skuld och skam för att man lät sig luras och "spela med".

Sanningen är att det är exakt vad JM utnyttjar och har utnyttjat. Likaväl som att hon baktalat dessa personer MOT varandra. NU finns en möjlighet att dessa TILLSAMMANS kan enas i det som nu händer. Det är inget svek mot JM, det är JM själv som står för det absolut största sveket mot sina egna barn och mot sina föräldrar.

Mördat sin egen pappa, mordförsök mot mamman. Barnens Morfar och Mormor.

Av ren egoistisk Girighet.

Tillsammans är man starka!
Citera
2017-11-04, 22:16
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:

Sluta håna å sparka på en som ligger??

Hur menar du?
Citera
2017-11-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som de flesta som blivit manipulerade av en sådan, särskilt de som de ofta haft all anledning att lita på den personen, känner dessvärre ofta skuld och skam för att man lät sig luras och "spela med".

Sanningen är att det är exakt vad JM utnyttjar och har utnyttjat. Likaväl som att hon baktalat dessa personer MOT varandra. NU finns en möjlighet att dessa TILLSAMMANS kan enas i det som nu händer. Det är inget svek mot JM, det är JM själv som står för det absolut största sveket mot sina egna barn och mot sina föräldrar.

Mördat sin egen pappa, mordförsök mot mamman. Barnens Morfar och Mormor.

Av ren egoistisk Girighet.

Tillsammans är man starka!

Precis så. Nu gäller det att barnen får allt stöd. Både de vuxna och de yngsta - och den stackars lilla killen A som sitter i mitten i smeten.
Citera
2017-11-04, 22:55
Medlem
Citat:
Precis så. Nu gäller det att barnen får allt stöd. Både de vuxna och de yngsta - och den stackars lilla killen A som sitter i mitten i smeten.

Ja särskilt han, som JM varit som ett plåster på. Men alla barn och vuxna behöver stort stöd och hjälp tillbaka mot tillit till varandra och ett sund förhållningssätt till livet.

Samma gäller naturligtvis de allra yngsta telningarna och deras framtid. Hoppas att dom finner gott stöd från alla och en bra uppväxt och liv.
Citera
2017-11-04, 23:03
Medlem
Citat:
Sluta håna å sparka på en som ligger??

Hur menar du?

jag tänker inte svar på sånt där bara en del av mitt inlägg visas.
Citera
2017-11-04, 23:23
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
jag tänker inte svar på sånt där bara en del av mitt inlägg visas.

Ge dig med ditt översitteri... du vet väl vad du skrivit själv?

Varför ens svara på inlägget?
Citera
2017-11-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ge dig med ditt översitteri... du vet väl vad du skrivit själv?

Varför ens svara på inlägget?

Det handlar naturligtvis om att andra ska kunna läsa annat än lösryckta citat ur det jag har skrivit, annat än sånt som är utryckta ur sin kontext, och det kan jag givetvis inte medverka till. Då skulle du ju kunna påstå att jag har skrivit vad fan som helst. Eller enbart det du citerar. Fattar du vad jag menar?

Om du återger hela texten jag skrev så kan jag svara dig.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-05 kl. 00:35.
Citera
2017-11-05, 00:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jag tro det var f.d riksåklagare Alheim som nämnde det i ett uttalande.
Även MRs advokat refererar till hennes dvs JMs diagnos i slutpläderingen som ett skäl till MRs handlade. Men den dvs diagnosen nämns aldrig bokstavlig.
Citera
2017-11-05, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Även MRs advokat refererar till hennes dvs JMs diagnos i slutpläderingen som ett skäl till MRs handlade. Men den dvs diagnosen nämns aldrig bokstavlig.

Sant. Lite oschysst kan jag tycka. Vad nu det kan bero på.....
Men det framkommer säkert i Hovrätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in