2017-11-04, 19:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Denna gång bör man tänka över än svårare sätt att sabotera kampanjen. Över spåret i tunnelbanan fungerar rätt så bra. Även på bussar. Över rulltrappor hade fungerat bra om vi haft en polis som gjort sitt jobb och inte låtit vänsterextremister sabotera demokratin framför deras ögon på plats.

Varför det? Att vänstern visar sin sanna 'jag' är extremt viktigt och gynnsamt för SD. Det blir svårare för MSM att lalla om att SD är auktoritära och är ett hot mot demokratin, medan man gullar med gooooda F! och V.

Dessutom ger det extremt mycket publicitet och överskuggar allt annat under ett par dagar då allt handlar om SD, deras förslag och våldsamma vänstern.

Citat:
Ursprungligen postat av J39
När kommer sentio och yougov?

YouGov kom för en vecka sedan (https://www.metro.se/artikel/yougov-ulf-kristerssons-succc3a9-moderaterna-%C3%B6kar-kraftigt-i-opinionen) så nästa kommer nog om ca 3 veckor.
2017-11-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
SD behöver definitivt göra en tydlig markering för att skillnaden mot 7K inte ska glömmas bort, men det är alltid viktigt att vara konsekvent (annars framstår man som relativiserande och därmed mindre trovärdig). SD om några bör se till att aldrig kunna anklagas för dubbla måttstockar.

Finns ingen anledning att tro något annat än att (SD) kommer att öka i valrörelsen. Borgerliga väljare ogillade DÖ och Alliansen har fortfarande inget annat svar på regeringsfrågan. Det kommer de aldrig komma undan med i längden.

Tror själv att Alliansen kommer att spricka någon gång fram till våren av den anledningen. Vi får se vad som händer dock...

Går (C) dåligt i opinionen och (SD) fortsatt håller sig över 20% är det ju helt uppenbart att (M) och (S) behöver tänka över sina regeringsalternativ. Ett (S) på 25% och (C) på under 10% skjuter ju en mitten regering i sank fullständigt
2017-11-04, 19:28
Medlem
Jag skrev häromdagen att bostadskraschen som nu är på gång mycket väl kan göra alla opinionsmätningar idag helt irrelevanta då Sverige i september 2018 kan vara ett helt annat land än Sverige idag. Jag har bara följt bostadspriserna i en vecka men under den tiden har 30-dagarsnedgången på Kungsholmen accelererat från 3,5 procent till 4,5 procent.

Det hela påminner om när Obama blev vald. Ett år tidigare kom finanskrisen och därmed var Republikanerna chanslösa. Tänk vilka panikåtgärder regeringen kommer försöka vidta här för att förhindra en bostadskrasch mitt under valrörelsen, åtgärder som bara kommer att öka på paniken och göra att alla vill komma ut på samma gång.

Vem vet, sossarna kan vara nere på europeiska nivåer i opinionen om ett år, eller nästan helt utraderade som i Tjeckien nyligen. Frågan är då vilket parti som lyckas plocka upp dessa röster. Kanske SD känns för otryggt i ett sådant läge.
2017-11-04, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag skrev häromdagen att bostadskraschen som nu är på gång mycket väl kan göra alla opinionsmätningar idag helt irrelevanta då Sverige i september 2018 kan vara ett helt annat land än Sverige idag. Jag har bara följt bostadspriserna i en vecka men under den tiden har 30-dagarsnedgången på Kungsholmen accelererat från 3,5 procent till 4,5 procent.

Det hela påminner om när Obama blev vald. Ett år tidigare kom finanskrisen och därmed var Republikanerna chanslösa. Tänk vilka panikåtgärder regeringen kommer försöka vidta här för att förhindra en bostadskrasch mitt under valrörelsen, åtgärder som bara kommer att öka på paniken och göra att alla vill komma ut på samma gång.

Vem vet, sossarna kan vara nere på europeiska nivåer i opinionen om ett år, eller nästan helt utraderade som i Tjeckien nyligen. Frågan är då vilket parti som lyckas plocka upp dessa röster. Kanske SD känns för otryggt i ett sådant läge.
SD kommer nog ta sosse röster om dom tar avstånd från M. Men annars så kannse M men jag tror att SD har större chans för gammelssosar hatar M mycket mer än SD.
2017-11-04, 20:00
Medlem
svenabs avatar
Förra månadens mätningar spretade åt alla håll. I en mätning går SD upp 3 pe och i en annan går de upp lika mycket.
Jag tror att det är förvirrande för fler än för mig. Det är väl en anledning till att jag följer denna tråd. Här finns många inlägg som håller hög standard och jag är särskilt tacksam för de som visar djupa kunskaper i ämnet statistik.
Opinionsbildning är ju dock ett annat ämne som handlar mer om propaganda. Att samtliga DÖ-partier tydligt uttalar att de inte tänker samarbeta med SD, men trots det, sägs få tillbaka väljare från detta parti är synnerligen motsägelsefullt. Hur kan någon som tagit ställning för SD gå till ett parti som är anti SD?
För mig var Jackie Arklöv en udda figur som det inte finns så många utav. Jag väntade mig inte att SD-sympatisörer var självhatande "svennar" som går tillbaka till sina belackare i en handvändning.

Ordet "S-väljare" borde skrivas utan bindestreck! Ett parti som gärna r*nkar bulle med vem som helst.
2017-11-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
SD kommer nog ta sosse röster om dom tar avstånd från M. Men annars så kannse M men jag tror att SD har större chans för gammelssosar hatar M mycket mer än SD.

Men överallt i Europa ser man hur sossar eller motsvarande partier gör "katastrofval" överallt.
Skulle däremot inte kunna förutse ett valresultat för sossarna på 6-7 % som man ser i östra EU, men absolut under 20 % i Sverige.
Dessutom har ju sossepartiet en historisk nolla och fjant till partiledare, som bara försöker hålla sig undan.
Visserligen är jag själv lika god kålsupare som Löfven, och bekänner mig till kategorin slashasar, slöfockar och latmaskar.
Men jag har absolut inga som helst ambitioner på tjänsten som statsminister!

Som jag ser det, vore det en baggis för SD förpassa nollan Löfven till den historiska skräphögen.
Han har ju gjort bort sig otaliga gånger, och som tur är för SD kommer slashasen förbli partiledare vid valet 2018.
Senast redigerad av Hultabultan 2017-11-04 kl. 20:26.
2017-11-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men överallt i Europa ser man hur sossar eller motsvarande partier gör "katastrofval" överallt.
Skulle däremot inte kunna förutse ett valresultat för sossarna på 6-7 % som man ser i östra EU, men absolut under 20 % i Sverige.
Dessutom har ju sossepartiet en historisk nolla och fjant till partiledare, som bara försöker hålla sig undan.
Visserligen är jag själv lika god kålsupare som Löfven, och bekänner mig till kategorin slashasar, slöfockar och latmaskar.
Men jag har absolut inga som helst ambitioner på tjänsten som statsminister!
Ja men någonting måste det vara som tar från S men jag tror garanterat att S kan förlora många väljare men som sagt då måste det vara något parti som tar från S.
2017-11-04, 20:13
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Att lägenhetspriserna hamnar under 90 000 kr per kvadratmeter bör ingen se som något negativt.
Låt priserna rasa. Se din lägenhet som en pant. Rasar värdet på den så rasar ju priset även på din nästa lägenhet. Skatteverket missar lite reavinstpengar, det är allt.
2017-11-04, 22:22
Medlem
S.Kandals avatar
Jag har varit oerhört pessimistisk senaste tiden rörande sds framtida siffror i opinionen. Har fått för mig att Kristerssons intåg var dödsstöten och att vi nu är på väg rakt nerför. Men just denna dag fick jag en nära in på religiös känsla, tror fanimej att sd har en chans ändå.

Bara senaste dagarna har något märkligt hänt, svårt att sätta ord på det men...ett uppvaknande, en tillnyktring, luften är lättare att andas, ett halleluja moment helt enkelt. Måhända beror det på me-too, Göran Perssons "hyllning" av Jimpan, Grotescos musikal, Svts Tvärvändning eller till och med Kristerssons mjuka framtoning.

Fan vet bröder och systrar men vi kan kanske fortfarande bli största parti ändå, liket lever!!

Edit: En majoritet av befolkningen i detta rike kommer snart att förstå att de blivit förda bakom ljuset. Dvs att alla har agerat helt åt helvete, förutom ett parti.
Senast redigerad av S.Kandal 2017-11-04 kl. 22:37.
2017-11-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag har varit oerhört pessimistisk senaste tiden rörande sds framtida siffror i opinionen. Har fått för mig att Kristerssons intåg var dödsstöten och att vi nu är på väg rakt nerför. Men just denna dag fick jag en nära in på religiös känsla, tror fanimej att sd har en chans ändå.

Bara senaste dagarna har något märkligt hänt, svårt att sätta ord på det men...ett uppvaknande, en tillnyktring, luften är lättare att andas, ett halleluja moment helt enkelt. Måhända beror det på me-too, Göran Perssons "hyllning" av Jimpan, Grotescos musikal, Svts Tvärvändning eller till och med Kristerssons mjuka framtoning.

Fan vet bröder och systrar men vi kan kanske fortfarande bli största parti ändå, liket lever!!

Edit: En majoritet av befolkningen i detta rike kommer snart att förstå att de blivit förda bakom ljuset. Dvs att alla har agerat helt åt helvete, förutom ett parti.
Ja det svänger väldigt mycket. Men bli varkrn optimist eller postimist för de svänger mycket i politiken. Om SD tar avstånd från M och försöker ta S-väljare så kan de garanterat landa på cirka 30%. 29% om de gör ett dåligt jobb med de. 30% om de gör ett okej. 31% om de gör ett utmärkt jobb.
2017-11-04, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Är övertygad om att SD kommer inte stå oemotsagda vid nästa val!
Sista dagen för registrering för ett nytt parti är någonstans i februari.
Tror absolut det kommer något nytt s.k. enmansparti, av antingen en känd och energisk kapitalist, eller någon känd f.d. politiker.

Kan mycket väl tänka det finns flera svenska miljardärer, som skulle satsa sina pengar på ett rent finansiellt parti!
Den svartingen, araben eller hazaren som inte är lönsam inom ca 2 år skall veck!
Sen alla jävla flyktingkonventioner kan dra åt helvete.
Senast redigerad av Hultabultan 2017-11-05 kl. 00:11.
2017-11-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är övertygad om att SD kommer inte stå oemotsagda vid nästa val!
Sista dagen för registrering för ett nytt parti är någonstans i februari.
Tror absolut det kommer något nytt s.k. enmansparti, av antingen en känd och energisk kapitalist, eller någon känd f.d. politiker.

Kan mycket väl tänka det finns massor med svenska miljardärer, som skulle satsa sina pengar på ett rent finansiellt parti!
Den svartingen, araben eller hazaren som inte är lönsam inom ca 2 år skall veck!
Sen alla jävla flyktingkonventioner kan dra åt helvete.
Jag tror inte det. Men jag tror däremot att SD kan norpa till sig väljare av S om de gör det jag skrev förut.
Hoppas att SD läser denna tråd och gör det mästa vi säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in